Csendes Percek október 3.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Okt. 3., H, 03:41:01 CEST

                        2005. október 3. hétfő

1Kor 10,1-13.

1 Nem szeretném, ha nem tudnátok, testvéreim, hogy atyáink mindnyájan a
felhő alatt voltak, és mindnyájan a tengeren mentek át, 2 és mindnyájan
megkeresztelkedtek Mózesre a felhőben és a tengerben. 3 Mindnyájan
ugyanazt a lelki eledelt ették, 4 és mindnyájan ugyanazt a lelki italt
itták, mert a lelki kősziklából ittak, amely velük ment. Az a kőszikla
pedig a Krisztus volt. 5 De többségükben nem lelte kedvét az Isten,
úgyhogy elhullottak a pusztában. 6 Mindez példává lett a számunkra,
hogy ne kívánjunk gonosz dolgokat, amint ők kívántak. 7 Bálványimádók
se legyetek, mint közülük némelyek, amint meg van írva: "Leült a nép
enni, inni, és felkelt játszani." 8 De ne is paráználkodjunk, mint
ahogy közülük némelyek paráználkodtak, és elestek egyetlen napon
huszonháromezren. 9 Krisztust se kísértsük, ahogyan közülük némelyek
kísértették, és elpusztultak a kígyóktól. 10 De ne is zúgolódjatok,
mint ahogyan közülük némelyek zúgolódtak, és elveszítette őket a
pusztító angyal. 11 Mindez pedig példaképpen történt velük,
figyelmeztetésül íratott meg nekünk, akik az utolsó időkben élünk. 12
Aki tehát azt gondolja, hogy áll, vigyázzon, hogy el ne essék! 13
Emberi erőt meghaladó kísértés még nem ért titeket. Isten pedig
hűséges, és nem hagy titeket erőtökön felül kísérteni; sőt a
kísértéssel együtt el fogja készíteni a szabadulás útját is, hogy el
bírjátok azt viselni.

                            ENGEDELMESSÉG

Ismertesd meg velem, melyik úton járjak, mert hozzád vágyódik lelkem.
(Zsolt 143,8)

Válásom előtt nem sok időt töltöttem a Biblia olvasásával. De minden
nap olvastam, miután barátom, Raymond megmutatta nekem, hogy Isten
igéje nemcsak egy könyv, hanem az élet maga. (Péld 4,21-22; Jn 6,63) A
Szentírás minden nap újabb hibáimra világított rá, különösen azokra,
amelyek hozzájárultak házasságom kudarcához. Izrael gyermekeinek
tapasztalatából sokat tanultam, látva, hogy több hibájuk bennem is
megtalálható. Végül megtaláltam a megoldást: engedelmeskedni kell Isten
parancsainak. Mindig úgy éreztem, szeretem Istent, de Jézus azt mondta:
"Ha szerettek engem, megtartjátok az én parancsolataimat." (Jn 14,15)
A Biblia megtanítja, hogyan lehet valódi kapcsolatom Istennel. Még
mindig kísért a bűn, és nem könnyű ellenállni. De Isten szavát a
szívembe ültetve, a rendszeres bibliaolvasás és elmélkedés révén
tanulgatom, hogy minden kísértésnek ellen tudok állni. Isten ad erőt,
hogy megváltozzon a viselkedésem és a hozzáállásom, ami a múltbeli
kudarcaimhoz vezetett. És közben megtanulom azt is, hogy úgy szeressem
Istent, ahogy a Biblia mondja nekem - engedelmeskedve útmutatásának.

Imádság: Ó, Istenünk, emlékeztess, hogy te minden körülmények között
erőt adsz a kísértésekkel szemben. Köszönjük hűségedet. Ámen.

Istent szeretni azt jelenti, a Biblia szavai szerint élek.
Jon E. Thompson (Oregon, USA)

IMÁDKOZZUNK A VÁLÓFÉLBEN LÉVŐKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

William MacDonald: Hamarosan Armageddon?
    Mit mond a Biblia a jövőről.
    (zsebkönyv,  32 oldal, 250 Ft)

    Armageddon, apokalipszis most, globális hadviselés, az ítélet
napja, Krisztus második eljövetele, világvége, - mindezek olyan
kifejezések, amelyekkel egyre gyakrabban találkozunk beszélgetésekben
és irodalmi művekben. Hogyan illenek bele mindezek a jövő
forgatókönyvébe?
    Ez a kis könyv az eljövendő eseményeket a Biblia szerinti
sorrendjükben írja le, és sok jelet idéz arra vonatkozóan, hogy közel
vannak a végső idők.
    A szerző nem követi azt az irányzatot, amely a napi híreket
szenzációhajhász módon a prófécia beteljesüléseként tálalja, és a világ
egyetlen jelenlegi vezetőjét sem azonosítja az Antikrisztussal. De
látja, amint Isten berendezi a színpadot a világtörténelem végéhez. A
mai szalagcímekre úgy tekint, mint az eljövendő események előjeleire.
    A tanulság mindenki számára: légy készen. Ez az írás elmondja
neked, hogyan készülj fel!

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.hu