Csendes Percek május 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Május. 6., P, 03:41:01 CEST

                        2005. május 6. péntek

1Móz 28,10-17.

Elindult Jákób Beérsebából, és Hárán felé tartott. Egy olyan helyre
ért, ahol eltölthette az éjszakát, mikor a nap lement. Fogott egyet az
ott levő kövek közül, azt a feje alá tette, és lefeküdt azon a helyen.
És álmot látott: Egy létra volt a földre állítva, amelynek teteje az
égig ért, és Isten angyalai jártak azon fel és le. Odafönt pedig az ÚR
állt, és ezt mondta: Én vagyok az ÚR, atyádnak, Ábrahámnak Istene, és
Izsáknak Istene! Ezt a földet, amelyen fekszel, neked adom és a te
utódaidnak. Annyi utódod lesz, mint a föld pora, terjeszkedni fogsz
nyugatra és keletre, északra és délre, és áldást nyer általad, meg
utódod által a föld minden nemzetsége. Mert én veled vagyok, megőrizlek
téged, akárhova mégy, és visszahozlak erre a földre. Bizony, nem
hagylak el, amíg nem teljesítem, amit megígértem neked. Amikor Jákób
fölébredt álmából, ezt mondta: Bizonyára az ÚR van ezen a helyen, és én
nem tudtam! Félelem fogta el, és így szólt: Milyen félelmes ez a hely!
Nem más ez, mint Isten háza és a menny kapuja.

                     ÉSZREVENNI ISTEN JELENLÉTÉT

Jákób ezt mondta: "Bizonyára az Úr van ezen a helyen, és én nem
tudtam!" (1Móz 28,16)

Nem volt ott a csekkem, ahová tettem. Átnéztem az összes papírt az
asztalon, és egyre idegesebb lettem. Mi van, ha elveszett? Hogy fogok
újat szerezni, és mennyi időmbe fog ez kerülni? Végül, amikor már
majdnem lemondtam róla, hogy megtalálom, lenéztem az asztalra, és ott
volt a csekk előttem.
Jókat derülünk azokon az embereken, akik keresnek valamit, ami ott van
előttük: a tanáron, aki átkutatja az osztályt a szemüvegéért, pedig ott
van a fején, a nőn, aki mindenütt keresi a kulcsot, amit a kezében
tart.
De néha én is ennyire vak vagyok Istennel való kapcsolatomban. Kérem a
segítségét és az útmutatását, de nem veszem észre, ahogyan csendesen
munkálkodik a mindennapokban. Lassan tanulgatom, hogy Istennek
tulajdonítsak minden "véletlen egybeesést", "váratlan" találkozást és
telefonhívást.
Az őskeresztyének minden este imádságban végiggondolták a napot, számba
véve, hogyan vezette őket aznap az Úr. Hozzájuk hasonlóan mi is
gyakorolhatjuk, hogyan ismerjük fel az Isten jelenlétére utaló jeleket
a mindennapjainkban.

Imádság: Urunk, segíts felismerni munkádat az életünkben, és hálásnak
lenni ezért. Ámen.

Minden nap keresni fogom Isten jelenlétének jeleit.
David Prince (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK SZERETNÉK ÉREZNI ISTEN JELENLÉTÉT!
_____________________________

Program ajánlat:

Előadás és könyvismertetés
HELEN J. ALFOLD OP és MICHAEL J. NAUGHTON: MENEDZSMENT, HA SZÁMÍT A HIT
című könyvéről.
Előadók: a szerzők.
Az előadás fő témái:  hivatás-munka-karrier; fizetések és javak
elosztása; részvényesek-érdekeltek-közjó; az erényes menedzser; a
munkahely lelkisége; hazai tapasztalatok

Helyszínek és időpontok:
BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM - Bp., Fővám tér 8.
2005. május 10., kedd 17.00 óra

DEBRECENI AKADÉMIAI BIZOTTSÁG SZÉKHÁZA
Debrecen, Thomas Mann u. 44.
2005. május 12., csütörtök, 18.00 óra

A szerzők:
HELEN J. ALFORD OP Rómában, a Pápai Szent Tamás Egyetem (Angelicum)
társadalomtudományi karának dékánja, valamint az Igazságosság és Béke
Pápai Tanácsának konzultánsa. Gépészmérnöki diplomát, majd menedzsment
és gépészmérnöki Ph.D. fokozatot szerzett a Cambridge-i Egyetemen.
Jelenleg olyan témákkal foglalkozik, amelyek kapcsolatot teremtenek az
etika, a pénzügyek, valamint az etika és a vállalati társadalmi
felelősség között. Alford nővér a Sziénai Szent Katalinról elnevezett
angliai domonkos rendi kongregáció tagja.

MICHAEL J. NAUGHTON a minnesotai Szent Tamás Egyetem rendes tanára,
ahol többek között az Üzleti Kollégiumban tanít. MBA fokozatot szerzett
a Szent Tamás Egyetemen, Ph.D. fokozatot pedig a Marquette Egyetemen. A
Katolikus Tanítás John. A. Ryan Intézetének igazgatója, amely a
társadalmi tanítást vizsgálja az üzleti élet, a katolikus nevelés és az
urbanizáció vonatkozásában. E témában számos cikket és könyvet
publikált, rendszeresen szervez nemzetközi konferenciákat. Nős, öt
gyermek édesapja.

A helyszínen megvásárolható a könyv, amely nemrég magyarul is megjelent
az Altern-csoport közreműködésével, prof. Kindler József, Baritz
Sarolta Laura OP és Kocsis Tamás szerkesztésében, a Kairosz Kiadó
gondozásában.