Csendes Percek május 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Május. 5., Cs, 03:41:00 CEST

                       2005. május 5. csütörtök

Jak 2,14-23.

Testvéreim, mit használ, ha valaki azt mondja, hogy van hite, de
cselekedetei nincsenek? Vajon üdvözítheti-e őt egyedül a hit? Ha egy
férfi- vagy nőtestvérünknek nincs ruhája, és nincs meg a mindennapi
kenyere, valaki pedig ezt mondja nekik közületek: Menjetek el
békességgel, melegedjetek meg, és lakjatok jól, de nem adjátok meg
nekik, amire a testnek szüksége van, mit használ az? Ugyanígy a hit is,
ha cselekedetei nincsenek, halott önmagában. Viszont mondhatja valaki
azt is: Neked hited van, nekem meg cselekedeteim vannak. Mutasd meg
nekem a hitedet cselekedetek nélkül, én is meg fogom neked mutatni
cselekedeteim alapján a hitemet. Te hiszed, hogy egy az Isten. Jól
teszed. Az ördögök is hiszik és rettegnek. Akarod-e hát tudni, te
ostoba ember, hogy a hit cselekedetek nélkül meddő? Ábrahám, a mi
atyánk, nem cselekedetekből igazult-e meg, amikor fiát, Izsákot
felajánlotta az oltáron? Látod tehát, hogy hite együttműködött
cselekedeteivel, és cselekedeteiből lett teljessé a hite. Így
teljesedett be az Írás, amely azt mondja: "Ábrahám hitt az Úrnak, aki
ezért igaznak fogadta el őt", és "Isten barátjának neveztetett".

                            AZ ÉLET ÍZE

Ti vagytok a föld sója. Ha pedig a só megízetlenül, mivel lehetne ízét
visszaadni? (Mt 5,13)

Első külföldi utam alkalmával lementem a szálloda éttermébe reggelizni.
A zabpehely jónak tűnt, aztán mégis kiderült, hogy nincs semmi íze.
Megcukroztam, de nem segített. Még egy kis cukrot tettem hozzá, aztán
még egy keveset - mire rájöttem, hogy a só hiányzott belőle! Ha egy
kicsit megsózzuk az ételt, az nem csak magáért a sós ízért van, de
elmélyít minden más ízt is, bármit főzünk.
Jézus azt mondja: "Ti vagytok a föld sója." Lényegében ez azt jelenti,
hogy ti vagytok annak az ételnek a sója, amely maga az Isten teremtett
világa. Az a küldetésünk, hogy az élet jó ízét előhozzuk. Segíthetünk
az embereknek megtalálni életük alapját és irányát. Azáltal érhetjük
ezt el, ha készek vagyunk mindenkor számot adni mindenkinek, aki számon
kéri rajtunk a bennünk élő reménységet. (1Pt 3,15) De a hitünk még
nyilvánvalóbb a szeretetünkben, törődésünkben, és mások
megbecsülésében. És ha mások látják jó cselekedeteinket, dicsőítik a mi
mennyei Atyánkat. (Mt 5,16)

Imádság: Istenünk, tégy bennünket sóvá, hogy megérezzék bennünk a veled
való élet ízét, értékét. Jézus nevében kérünk. Ámen.

A szavak csak kis részét jelentik bizonyságtételünknek.
Hans Växby (Helsinki, Finnország)

IMÁDKOZZUNK A SZAKÁCSOKÉRT!