Csendes Percek június 25.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jún. 25., Szo, 03:41:00 CEST

                       2005. június 25. szombat

1Móz 9,8-17.

8 Isten azt mondta Nóénak és fiainak: 9 Íme, szövetségre lépek veletek
és utódaitokkal, 10 meg minden élőlénnyel, amely veletek van: madárral,
állattal és minden földi élőlénnyel; mindennel, ami a bárkából kijött,
minden földi élőlénnyel. 11 Szövetségre lépek veletek, és semmi sem
pusztul el többé özönvíz miatt, mert nem lesz többé özönvíz a föld
elpusztítására. 12 Majd azt mondta Isten: Ez a jele a szövetségnek,
amit én szerzek veletek és minden élőlénnyel, amely veletek van, minden
nemzedékkel, örökre: 13 szivárványívemet helyezem a felhőkre, az lesz a
jele a szövetségnek, melyet én a világgal kötök. 14 Amikor felhőt
borítok a földre, és feltűnik az ív a felhőn, 15 akkor visszaemlékezem
a szövetségre, amelyet kötöttem veletek és minden élőlénnyel, amely
testben él, és nem lesz többé a víz özönvízzé minden test pusztulására.
16 Ha ott lesz az ív a felhőn, látni fogom és visszaemlékezem az örök
szövetségre, amelyet Isten kötött minden élőlénnyel, amely testben él a
földön. 17 Akkor ezt mondta Isten Nóénak: Ez annak a szövetségnek a
jele, amelyet minden földi élővel kötöttem.

                      A REMÉNYSÉG SZIVÁRVÁNYA

Azt mondta Isten: szivárványívemet helyezem a felhőkre, az lesz a jele
a szövetségnek, melyet én a világgal kötök. (1Móz 9,13)

Középiskolai fizikatanárom egyszer megfigyelte, hogy nincs két ember,
aki ugyanazt a szivárványt látná az égen. Bár ugyan-az a nap süt
ugyanazon a zivataron keresztül, mindannyian egy kissé más szögből
látjuk a napot, amely különböző esőcseppeken süt át. Így minden
szivárvány egyedi jelenség minden szemlélő számára.
Így van ez az élettel is. Mindannyian hasonló viharokat élünk át. Meg
lehetünk győződve Isten kegyelméről a viharok idején. De a
"szivárvány", amely megújítja a reményt, egyedi mindannyiunk számára.
Néhányat egy gyengéd tavaszi záporban látunk meg, másokat a könnyek
lencséjén át. Mindegyik ugyanúgy a remény megerősítése, ahogy az volt
Noé számára réges-régen.
Életem során Isten világban való jelenlétének sok megindító jelét
láttam. És sok tragédiát éltem át, amikor Isten jelenléte egyáltalán
nem volt látható. Mégis, ezekben a pillanatokban gyakran megjelent egy
"szivárvány", hogy helyreállítsa hitemet, reményt adjon, és bizonyossá
tegyen Isten folyamatos szeretetéről.

Imádság: Istenünk, az élet viharai között hadd lássuk meg
szivárványívedet, a remény és a kegyelem jelét, amely szövetségedre és
tökéletes szeretetedre emlékeztet. Ámen.

Az élet viharaiban keresd Isten jelenlétének jeleit!
W. Richard Turner (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI NEHÉZSÉGEKET ÉL ÁT!