Csendes Percek január 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jan. 23., V, 03:41:00 CET

                      2005. január 23. vasárnap

2Móz 3,1-6.

Mózes pedig apósának, Jetrónak, Midján papjának a juhait legeltette.
Egyszer a juhokat a pusztán túlra terelte, és eljutott az Isten hegyéhez,
a Hórebhez. Ott megjelent neki az ÚR angyala tűz lángjában egy csipkebokor
közepéből. Látta ugyanis, hogy a csipkebokor tűzben ég, de mégsem ég el a
csipkebokor. Akkor ezt mondta Mózes: Odamegyek, és megnézem ezt a nagy
csodát: miért nem ég el a csipkebokor? Amikor az ÚR látta, hogy odamegy
megnézni, kiáltott neki Isten a csipkebokor közepéből, és ezt mondta:
Mózes! Mózes! Ő pedig így felelt: Itt vagyok! Isten ekkor azt mondta: Ne
jöjj közelebb! Oldd le sarudat a lábadról, mert szent föld az a hely, ahol
állasz! Majd ezt mondta: Én vagyok atyádnak Istene, Ábrahám Istene, Izsák
Istene és Jákób Istene. Ekkor elrejtette Mózes az arcát, mert félt
rátekinteni az Istenre.

                             SZENT FÖLD

Isten azt mondta Mózesnek: "Oldd le a sarudat a lábadról, mert szent föld
az a hely, ahol állasz. (2Móz 3,5)

Hol van a mi "szent földünk"? Hol van az a hely, ahol Isten rendkívüli
módon beszél hozzánk?
Mózeshez egy égő csipkebokorból beszélt Isten, és hozzánk is számtalan
helyen tud szólni. Stanley barátom a felnőttek számára tartott vasárnapi
iskolában minden héten ugyanazon a helyen, ugyanazon a széken ült. Egyik
vasárnap arról beszéltem, hogyan, hol és mikor fogadjuk el Krisztust
életünk urának és megváltójának. Stanley elmondta, hogy ő pontosan azon a
helyen tért meg, ahol most ül. Évekkel ezelőtt, amikor már minden
kilátástalannak látszott, egy barátja elhívta a templomba. A lelkész
letérdelt, és imádkozott vele, abban a teremben, ahol most a vasárnapi
iskolát tartjuk. Ez a hely volt Stanley számára a "szent föld", ami minden
vasárnap a megújulás, az emlékezés és az újra odaszánás helye lett.
Hol van számunkra az a "szent föld", ahol átéljük a megújulást, emlékezünk
arra mit tett Isten az életünkben, és ahol újra Krisztus követésének
szenteljük magunkat?

Imádság: Istenünk, segíts, hogy felismerjük a "szent földet". Nyisd meg a
szívünket és életünket a te szereteted előtt, hogy hozzád vezethessünk
másokat. Ámen.

Bárhol vagy, Istent keresd!
Robert C. Cole (Nyugat-Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK A BIBLIAÓRA VEZETŐKÉRT!