Csendes Percek január 24.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jan. 24., H, 03:41:00 CET

                        2005. január 24. hétfő

Jón 4,1-11.

Ez azonban nagyon rosszul esett Jónásnak, és megharagudott. Így imádkozott
az ÚRhoz: Ó, URam! Gondoltam én ezt már akkor, amikor még hazámban voltam!
Azért akartam először Tarsísba menekülni, mert tudtam, hogy te kegyelmes
és irgalmas Isten vagy, türelmed hosszú, nagy a szereteted, és még a
rosszat is megbánod. Most azért URam, vedd el az én életemet, mert jobb
meghalnom, mint élnem! Az ÚR azonban ezt kérdezte: Igazad van-e, hogy
haragszol?! Azután kiment Jónás a városból, letelepedett a várostól
keletre, készített ott magának egy kunyhót, és odaült az árnyékába, hogy
lássa, mi történik majd a várossal. Az ÚRisten pedig úgy intézte, hogy egy
bokor nőjön Jónás fölé, árnyékot tartva a feje fölött, és megvédje a
rosszulléttől. Jónás nagyon örült a bokornak. Isten azonban úgy intézte,
hogy másnap hajnalhasadáskor egy féreg megszúrja a bokrot, és az
elszáradjon. Amikor kisütött a nap, Isten úgy intézte, hogy tikkasztó
keleti szél támadjon. Jónás napszúrást kapott, ájuldozott, a halált
kívánta magának, és azt mondta: Jobb meghalnom, mint élnem! Akkor Isten
ezt kérdezte Jónástól: Igazad van-e, amikor haragszol emiatt a bokor
miatt? Ő így felelt: Igazam van! Haragszom mindhalálig! Az ÚR ezt mondta:
Te szánod ezt a bokrot, amelyért nem fáradtál, és amelyet nem te neveltél;
amely egy éjjel felnőtt, másik éjjelre pedig elpusztult. Én meg ne szánjam
meg Ninivét, a nagy várost, amelyben több mint tizenkétszer tízezer ember
van, akik nem tudnak különbséget tenni a jobb és a bal kezük között? És
ott a sok állat is!

                           ISTEN KEGYELME

Az Úr azonban ezt kérdezte (Jónástól): "Igazad van-e, hogy haragszol?"
(Jón 4, 4)

Azt gondoltam, hogy nagyon jól ismerem a Jónás könyvét, mindaddig, amíg a
bibliaórán el nem kezdtük tanulmányozni. Jónás, akit Isten elhívott, hogy
prédikáljon Ninivében, elmenekül Isten hívása elől, három napot tölt egy
nagy hal gyomrában, míg végül elmegy Ninivébe. Jónás prédikációjára Ninive
megtér, és Isten nem bünteti meg őket. A történetnek erre a részére jól
emlékeztem, de Jónás válasza felett átsiklottam. Ninive Izrael ellensége
volt, és Jónás haragudott Istenre, amiért meg akart kegyelmezni a városnak
és lakóinak.
Hányszor vagyunk mi is olyanok, mint Jónás? Könyörgünk Istenhez, hogy
legyen irgalmas a családunkhoz és a barátainkhoz, de ha másokon
megkönyörül, különösen olyanokon, akiket ellenségeinknek tekintünk, azt
nehéz elfogadni. Elfelejtjük, hogy egyikünk sem képes Krisztus tökéletes
példája szerint élni.
Az egyik lecke számunkra a Jónás történetében az, hogy legyünk hálásak,
mert kegyelmes és irgalmas Istenünk van, akinek türelme hosszú, szeretete
nagy. (Jón 4,2)

Imádság: Urunk, segíts, hogy gyakorolni tudjuk mások felé a szeretetet és
kegyelmet, amit megmutattál nekünk! Ámen.

Isten kegyelmet ad mindenkinek, aki kéri.
Mark Karpinski (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ELLENSÉGEINKÉRT!