Csendes Percek január 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jan. 22., Szo, 03:41:01 CET

                       2005. január 22. szombat

Lk 14,1-6.

Amikor egyszer szombaton bement Jézus a farizeusok egyik vezetőjének a
házába ebédelni, azok figyelték őt. Íme, ott egy vízkóros ember került
elébe. Ekkor Jézus megkérdezte a törvénytudóktól és a farizeusoktól:
"Szabad-e szombaton gyógyítani vagy nem?" De ők hallgattak. Erre
kézenfogta a beteget, meggyógyította és elbocsátotta. Hozzájuk pedig így
szólt: "Vajon, ha közületek valakinek a fia, vagy ökre szombaton esik a
kútba, nem húzza-e ki azonnal?" Nem tudtak erre mit felelni.

                          A NYUGALOM NAPJA

Majd hozzátette Jézus: "A szombat lett az emberért, nem az ember a
szombatért." (Mk 2,27)

Nemrég néhány miniszter javasolta, hogy a nyilvános helyeken tegyék ki a
Tízparancsolatot. Amikor hallottam a hírt, elgondolkodtam a
parancsolatokon. Habár megtanultam a vasárnapi iskolában, már nem tudtam
volna elmondani. Ezért kiírtam a naplóm első oldalára, és minden reggel
elolvastam a napi csendességem előtt.
A negyedik parancsolat elkezdett nyugtalanítani. "Emlékezzél meg a
nyugalom napjáról, és szenteld meg azt!" (2Móz 20,8) Mivel egyedül élek és
napi nyolc órát dolgozom, a szombatra és a vasárnapra is szükségem van,
hogy a házimunkát elvégezzem. Hogyan tudnám szabaddá tenni a vasárnapomat?
Imádkoztam minden nap, és kértem Istent, mutassa meg, mit tegyek. A
nyugalom napjáról szóló igékből megértettem, hogy a hét egy napján nem
szabad piacra vagy bevásárló központokba járni. Ezt a napot arra kell
szánnom, hogy Isten lélekben megújíthasson. Már három éve minden héten egy
napot a lelki szükségleteim kielégítésére szentelek. Azóta nyugodtabb,
kiegyensúlyozottabb vagyok, és megtapasztalom, hogy a nyugalom napja értem
van.

Imádság: Istenünk, mutasd meg, hogyan szenteljük meg a nyugalom napját,
hogy te is megszentelhess minket. Ámen.

A vasárnap megtartása lehetőséget ad Istennek, hogy megújítson minket.
Kathleen Newberg (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY MINDIG MEGSZENTELJÜK A VASÁRNAPOT!