Csendes Percek február 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Feb. 16., Sze, 03:41:00 CET

                       2005. február 16. szerda

Mk 8,22-26.

Amikor Bétsaidába érkeztek, egy vakot vittek hozzá, és kérték, hogy
érintse meg. Ő pedig a vakot kézen fogva kivezette a faluból, azután
szemére köpve rátette kezét, és megkérdezte: "Látsz-e valamit?" Az
felnézett, és így szólt: "Úgy látom az embereket, mintha fákat látnék,
amint járkálnak." Aztán Jézus ismét rátette a kezét a szemére, ő pedig
körülnézett, és meggyógyult, tisztán látott mindent. Jézus ekkor
hazaküldte őt, és azt mondta: "Még a faluba se menj be!"

                            LÁTÓ SZEMEK

Jézus megállt, megszólította őket, és ezt kérdezte: "Mit akartok, mit
tegyek veletek?" Ők így feleltek: "Azt Uram, hogy megnyíljék a
szemünk." (Mt 20,32-33)

Mozgáskorlátozottságomból adódóan hónapok óta csupán egy lassú, tíz
perces sétát tudok tenni a boltig. Efölötti háborgásom még ezeket a
rövid utakat is megkeserítette, míg egyszer Isten a szívemhez szólt, és
egy ötletet adott.
Ezután, amikor elhagytam a házat, minden alkalommal megpróbáltam három
dolgot megfigyelni, melyeket azelőtt észre sem vettem. Ezeket
hazaérkezésem után fel is jegyeztem a naplómba. Most, a csendes
magányos estéken előveszem és átböngészem feljegyzéseimet: "Ma láttam
az első tavaszi virágokat.", "Megfigyeltem, milyen gyönyörű formákat
alkotnak a fehér felhők a kék égen.", "Megcsodáltam W-né kisbabáját.",
"Az őszi falevelek között sétáltam.", "Szivárványt láttam." Micsoda
örömöt jelent ezeknek a soroknak az olvasása!
Amikor számba veszem Isten áldásait, mintha megsokasodnának.
Megtanultam "látni", és gyakran háromnál több dolog is megragadja a
figyelmemet. Alig várom mostanában a bolti sétákat! A megelégedettség
mosolya váltotta fel mogorvaságomat, és az emberek is szívesebben
állnak szóba velem. Isten áldásai valóban sokasodnak.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, a "látó" szemeket, és az ajándékaid
elfogadására kész értelmet és szívet. Ámen.

Ha észrevesszük a kapott áldásokat, szemünk és szívünk megnyílik Isten
jósága felé.
Carol Purves (Essex, Anglia)

IMÁDKOZZUNK A MOZGÁSSÉRÜLTEKÉRT!