Csendes Percek február 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Feb. 9., Sze, 03:41:01 CET

                       2005. február 9. szerda

Mt 6,25-34.

Jézus szavai: "Ezért mondom nektek: ne aggódjatok életetekért, hogy mit
egyetek, és mit igyatok, se testetekért, hogy mivel ruházkodjatok. Nem
több-e az élet a tápláléknál, és a test a ruházatnál? Nézzétek meg az
égi madarakat: nem vetnek, nem is aratnak, csűrbe sem takarnak, és
mennyei Atyátok eltartja őket. Nem vagytok-e ti sokkal értékesebbek
náluk? Aggódásával pedig ki tudná közületek meghosszabbítani életét
csak egy arasznyival is? Mit aggódtok a ruházatért is? Figyeljétek meg
a mezei liliomokat, hogyan növekednek: nem fáradoznak, és nem fonnak,
de mondom nektek, hogy Salamon teljes dicsőségében sem öltözködött úgy,
mint ezek közül akár csak egy is. Ha pedig a mező füvét, amely ma van,
és holnap a kemencébe vetik, így öltözteti az Isten, nem sokkal inkább
titeket, kicsinyhitűek?" "Ne aggódjatok tehát, és ne mondjátok: Mit
együnk? - vagy: Mit igyunk? - vagy: Mit öltsünk magunkra? Mindezt a
pogányok kérdezgetik; a ti mennyei Atyátok pedig tudja, hogy
szükségetek van minderre. De keressétek először az ő országát és
igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek. Ne aggódjatok
tehát a holnapért, mert a holnap majd aggódik magáért: elég minden
napnak a maga baja."

                       NE AGGÓDJ, LÉGY BOLDOG

Mert ahol a kincsed van, ott lesz a szíved is. (Mt 6,21)

Kisgyermek koromtól gyűjtöttem az aprópénzt, és mindenkinek elmondtam,
hogy mennyi gyűlt össze. Büszkeség töltött el, és a gazdagságot
egyenértékűnek hittem a boldogsággal. Jól éreztem magam a hírnév és a
szerencse útján. Ahogy idősebb lettem, továbbra is úgy véltem, hogy az
tesz boldoggá, ami a tulajdonom. De minél többet tudhattam magaménak,
annál többel tartoztam. A halmozás adósságokhoz vezetett, és a
biztonságérzetem kétségbe csapott át.

Sok év elteltével egy vasárnap valaki egy igés cédulát nyomott a
kezembe: "Gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben... Mert ahol a
kincsed van, ott lesz a szíved is." Ahogy ez az igazság a szívembe
hatolt, az értékek rangsorolása és az egész hozzáállásom megváltozott.
Mostanában ha azon kapom magam, hogy aggódni kezdek, akkor az igazi
kincshez, Jézus Krisztus szeretetéhez és kegyelméhez menekülök. Ezt a
szeretetet tudom viszonozni Isten felé, ha Jézus szeretetét megosztom
az emberekkel. Senki nem veheti el azt az érzést, ami a szeretet
megosztásának áldásából származik. Bár nem vagyok mindig boldog, tudom,
hogy hol találok boldogságot.

Imádság: Istenünk, köszönjük a mai napot és annak minden áldását.
Segíts észrevennünk végtelen kegyelmedet. Ámen.

Az élet legnagyobb kincse Jézus Krisztus szeretetének és kegyelmének
ismerete.
Scott Andrews (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ADÓSSÁGBAN LÉVŐKÉRT!