Csendes Percek február 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Feb. 8., K, 03:41:00 CET

                        2005. február 8. kedd

Jer 15,15-21.

Te ismersz, URam! Gondolj velem, és fogd pártomat, állj bosszút
üldözőimen! Ne légy tovább türelmes, mert elfognak engem! Tudd meg,
hogy érted szenvedek gyalázatot! Ha eljutott hozzám igéd, én élveztem,
igéd vidámságot szerzett nekem és szívbeli örömöt, hiszen rólad
neveztek el engem, URam, Seregek Istene. Nem ültem vigadozva a
tréfálkozók körében. Magamra maradtam, mert kezed rám nehezedett,
bánattal töltöttél el. Miért tart fájdalmam szüntelen, miért nincs
gyógyulás súlyos sebemre? Olyan vagy hozzám, mint a csalóka patak,
amelyben nincs állandóan víz. Erre így szólt az ÚR: Ha megtérsz,
megengedem, hogy újból szolgálatomba állj. Ha értékes dolgokat beszélsz
értéktelenek helyett, akkor szószólóm lehetsz. Nekik kell hozzád
térniük, nem neked hozzájuk. Bevehetetlen ércfallá teszlek ezzel a
néppel szemben. Harcolni fognak ellened, de nem bírnak veled, mert én
veled leszek: megsegítlek és megmentelek - így szól az ÚR. Megmentelek
a gonoszok kezéből, megszabadítlak hatalmukból.

                         ÖRÖKKÉTARTÓ KAROK

Megmentelek a gonoszok kezéből, megszabadítlak hatalmukból. (Jer 15,21)

A sűrű tennivalók közepette a csendesség nyugtat meg. Békességet és
biztonságot érzek legbelül - mint ahogy az elveszett bárány érezhette
magát a jó pásztor karjában. (Lk 15,4-7; Jn 10,11)
A legtöbb nap azonban a kötelességekről és a zaklatottságról szól. A
sietség, rendetlenség, és a fásult, vagy teljesen érzelemmentes életmód
beárnyékolja Isten jelenlétének tudatát. Sokszor a rossz tervezés
hibájába csúszok: imádkozok, amikor cselekednem kellene, és cselekszem,
amikor imádkozni lenne jobb. Gyakran egy tökéletesen jó tervet vetek el
egy értéktelenért, amivel elpazarolom az időmet és az energiámat.
Időnként feladnám, ha a Biblia nem tanítana arra, hogy bízzak. A
Jeremiásnak tett isteni ígéret számomra is hatalmas megnyugvást jelent.
A mi örökkévaló Megváltónk, aki őriz és táplál bennünket, maga mondja
azt, hogy "megmentelek". Akár tudunk erről, akár nem, Isten velünk van,
és értünk munkálkodik. A biztonságunk nem rajtunk áll. Lehetünk
gyengék, sőt teljesen alkalmatlanok, nincs okunk aggodalomra, mert
minden dolgunk Isten kezében van. Biztonságban lehetünk a jó pásztor
karjaiban.

Imádság: Urunk, hordozz minket karjaidban, ahogy a jó pásztor viszi az
elveszett bárányt. Ámen.

A jó pásztor karjaiban biztonságban pihenhetünk.
Michele Leslie (Minnesota, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK NEHÉZ BÍZNI ISTENBEN!