Csendes Percek szeptember 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Sze. 11., Szo, 04:00:01 CEST

              2004. szeptember 11. szombat

Nagy volt az örömöm az Úrban, hogy végre felbuzdultatok a
velem való törődésre. Mert gondoskodtatok volna, de nem volt
rá alkalmatok. Nem a nélkülözés mondatja ezt velem, mert én
megtanultam, hogy körülményeim között elégedett legyek.
Tudok szűkölködni és tudok bővölködni is, egészen be vagyok
avatva mindenbe, jóllakásba és éhezésbe, a bővölködésbe és a
nélkülözésbe egyaránt. Mindenre van erőm a Krisztusban, aki
megerősít engem. Mégis jól tettétek, hogy közösséget
vállaltatok velem nyomorúságomban. Azt pedig tudjátok ti is,
filippiek, hogy az evangélium hirdetésének kezdetén, amikor
eltávoztam Macedóniából, az ajándékozás és elfogadás
tekintetében egyetlen gyülekezet sem állt velem
kapcsolatban, csak ti egyedül, mert egyszer-másszor
Thesszalonikába is küldtetek szükségleteimre. Nem mintha az
ajándékot kívánnám, hanem azt kívánom, hogy bőségesen
kamatozzék az a ti javatokra. Átvettem mindent, és
bővelkedem. El vagyok látva, miután megkaptam
Epafroditosztól, ami tőletek jött olyan kellemes illatként
és kedves áldozatként, amely tetszik az Istennek. Az én
Istenem pedig be fogja tölteni minden szükségeteket az ő
gazdagsága szerint dicsőséggel a Krisztus Jézusban. A
dicsőség pedig Istenünké és Atyánké örökkön-örökké. Ámen.
Fil 4,10-20.

                      A TITOK

Ismerős vagyok a jóllakással is, az éhezéssel is, a
bővölködéssel is, a szűkölködéssel is. (Fil 4,12)

Pál apostol megtanulta a titkot: a legfontosabb, hogy
Krisztusban maradjon, és benne erőt nyerjen. (Fil 3,9; 4,13)
Arról nyilatkozott, hogy megtanult minden helyzetben
elégedettnek lenni. Éhezés, szegénység, megaláztatás, vagy
akár a bővöl-ködés idején, Pál képes volt mindig örülni az
Úrban. (Fil 4,4)
Amikor anyagi nehézségekkel, egészségügyi problémákkal, vagy
érzelmi válsággal kell szembesülnöm, az első pillanatban
mindig önsajnálat lesz úrrá rajtam, és elkezdem
megkeseredett szívvel Istent okolni, hogy milyen rosszul is
bánik velem. Ez a gyakran tapasztalt elégedetlenség mindig
eltávolít Istentől és ilyenkor a sötét, bűnös énem kerekedik felül.
Keresztyénként tisztában kellene lennem azzal, hogy
Krisztussal bármilyen nehézség felett képes vagyok a
győzelemre. De Pál azt mondja, hogy neki is meg kellett
tanulni a titkot. Az ismeret elsajátítása nem valami
hirtelen, villanásszerű megvilágosodás következménye, hanem
egy fokozatos, lassú folyamat végeredménye.
Amikor számtanórát tartok a kis elsőseimnek, sokszor és
különböző megközelítésből magyarázok nekik, mielőtt
megtanulnák a "titkot". Én is folyamatosan tanulom az Úrban
való elrejtőzés titkát, hogy minden helyzetben megelégedett legyek.

Imádság: Urunk, őrizd meg szívünket az elégedetlenségtől.
Ismertesd meg velünk a benned való elrejtőzés titkát. Ámen.

A megelégedés titkát Krisztusban tapasztaljuk meg.
                 Emily Parrino (Taipej, Taiwan)

IMÁDKOZZUNK AZ ELÉGEDETLEN EMBEREKÉRT!