Csendes Percek szeptember 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Sze. 10., P, 04:00:01 CEST

             2004. szeptember 10. péntek

Az Isten irgalmára kérlek tehát titeket, testvéreim, hogy
okos istentiszteletként szánjátok oda testeteket élő és
szent áldozatul, amely tetszik az Istennek; és ne
igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek
megújulásával, hogy megítélhessétek: mi az Isten akarata, mi
az, ami jó, ami neki tetsző és tökéletes.
Róm 12,1-2.

Mennyire szeretem törvényedet! Egész nap azon elmélkedem.
Bölcsebbé tesz ellenségeimnél parancsolatod, és enyém marad az örökké.
Minden tanítómnál okosabb lettem, mert intelmeiden elmélkedem.
Értelmesebb vagyok a véneknél, mert megfogadtam utasításaidat.
Nem lépek lábammal semmilyen rossz útra, hogy megtarthassam igédet.
Döntéseidtől nem tértem el, mert te tanítottál azokra.
Milyen édesek ínyemnek ígéreteid! Édesebbek, mint számnak a méz.
Zsolt 119,97-103.

                      ÁTFORMÁLÓ ERŐ

Így szól az Úr: Törvényemet a belsejükbe helyezem, szívükbe
írom be. (Jer 31,33)

Valamelyik nap Isten közelségére vágytam, de ahelyett hogy a
Teremtő közelébe jutottam volna, azon kaptam magam, hogy egy
vidám reklám dallamát dúdolom. Van úgy, hogy egy
filmjelenet, olykor egy léha vicc, vagy valami banális
kereskedelmi ajánlat ejti rabul a tudatunkat, akár egy
lidérces álom, ami nem akar elmúlni. Máskor ránk tör az
aggódás, a depresszió, a szorongás és a félelem.
Pál észrevette, hogy a lelkiállapotunkat főleg az elménkbe
férkőző gondolatok befolyásolják. De miképpen "újulhat meg"
az elme?
Egyik módja a Szentírás feletti elmélkedés. Kiválasztunk egy
igeverset - talán épp a Csendes Percekből -, és mielőtt még
bármit tennénk, megpróbáljuk kívülről megtanulni. A
Szentlélek segítségével minél többször elismételjük a
szavakat, azok bevésődnek gondolatainkba és szívünkbe is. Ez
pedig átformál bennünket.
Amikor pedig krízisbe kerülünk vagy egyszerűen megnyugtató
szavakra vágyunk, a segítség kéznél lesz. Isten igéje, ha
bennünk van, erővé lesz bennünk, és az értelmünk a kegyelem
jóvoltából azt fogja meghallani, amire szükségünk van.

Imádság: Szerető Istenünk, újítsd meg elménket, miközben a
Szentírás felett gondolkodunk. Ámen.

Az Igének van hatalma átformálni bennünket.
                  Derek Maul (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK SZERETNÉNEK MEGÚJULNI!