Csendes Percek szeptember 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Sze. 9., Cs, 04:00:01 CEST

             2004. szeptember 9. csütörtök

Azután megjelent neki az ÚR Mamré tölgyesében, amikor a
nappali hőség elől a sátor bejáratába húzódott. Fölemelte
tekintetét, és látta, hogy három férfi áll előtte. Amint
meglátta őket, eléjük futott a sátor bejáratától, földre
borult, és így szólt: Uram, ha megnyertem jóindulatodat,
kérlek, ne kerüld el szolgádat! Mindjárt hozatok egy kis
vizet, mossátok meg a lábatokat, és dőljetek le a fa alá! Én
meg hozok egy falat kenyeret, hogy felüdüljetek, és úgy
menjetek tovább, ha szolgátok mellett mentek el! Ők azt
felelték: Tedd azt, amit mondtál! Ábrahám besietett Sárához
a sátorba, és azt mondta: Siess, dagassz meg három mérték
finomlisztet, és süss lángost! Kiszaladt Ábrahám a csordához
is, fogott egy szép szopós borjút, és odaadta a legényének,
az pedig gyorsan elkészítette. Azután vett vajat, tejet, meg
vette a borjút, amelyet elkészíttetett, és eléjük tette. Ő
maga pedig ott állt mellettük a fa alatt, amíg ettek. Azután
ezt kérdezték tőle: Hol van Sára, a feleséged? Ő így felelt:
Itt a sátorban. Egyikük azt mondta: Egy esztendő múlva
visszatérek hozzád, és akkor már a feleségednek, Sárának fia
lesz! Sára meg ott hallgatódzott a háta mögött a sátor
bejáratánál. Ábrahám és Sára élemedett korú öregek voltak,
és Sáránál már megszűnt a női életfolyamat. Sára nevetett
magában, és azt gondolta: Miután megvénültem, lehet-e
gyönyörűségem? Meg az uram is öreg! De az ÚR megkérdezte
Ábrahámot: Miért nevetett Sára, és miért mondta: Ugyan, hogy
szülhetnék öreg létemre? Van-e valami lehetetlen az ÚR
számára? Egy esztendő múlva visszatérek hozzád, és fia lesz
Sárának. Sára azonban tagadott, mert félt. Azt mondta, hogy
nem nevetett. Az ÚR azonban így szólt: De bizony nevettél!
1Móz 18,1-15.

                    SOHASEM TÚL ÖREG

Az Úr megkérdezte Ábrahámot: Miért nevetett Sára, és miért
mondta: Ugyan, hogy szülhetnék öreg létemre. (1Móz 18,13)

Életem legnagyobb részében feleség, anya és háziasszony
voltam. Amikor 65 éves lettem, haszontalan öregnek kezdtem
magam érezni, és egészen elcsüggedtem. Szükségem volt
valamilyen célra, hogy ismét hasznosnak tudjam magamat. De
mire lehetnék én még jó? Ki alkalmazna egy 65 éves
háztartásbelit, aki semmilyen állást sem töltött be még
életében?
A Biblia arról szól, hogy Isten előtt a magas életkor nem
akadály. Noé is öreg korában épített bárkát. Sára 90 éves
volt, Ábrahám pedig már 100, amikor Izsák megszületett.
Mózes 80 éves, Áron pedig 83, amikor a fáraóval
szembeszálltak.
Biztos vagyok abban, hogy sem bárkát nem fogok építeni, sem
szülni 91 éves koromban. De van, amire képes vagyok. Tudok
imádkozni, és lelki vigaszt nyújthatok másoknak képeslapon,
levélben, telefonon. Isten segítségével sokféleképpen
lehetek Jézus Krisztus hatékony tanúja. Nem vagyok még túl
öreg, és életem hátralévő részében lesz dolgom is, célom is
elegendő.

Imádság: Istenünk, használj fel bennünket a mai napon.
Vezess olyan helyzetekbe, amelyekben szolgálatodra lehetünk! Ámen.

Mindnyájunknak van küldetése, és Isten azt kéri tőlünk, amink van.
                  Donna L. Williams (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI NEM ÉRZI MAGÁT HASZNOSNAK!