Csendes Percek oktober 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Okt. 22., P, 04:00:07 CEST

               2004. október 22. péntek

Ahogyan a test egy, bár sok tagja van, de a test valamennyi
tagja, noha sokan vannak, mégis egy test, ugyanúgy a
Krisztus is. Hiszen egy Lélek által mi is mindnyájan egy
testté kereszteltettünk, akár zsidók, akár görögök, akár
rabszolgák, akár szabadok, és mindnyájan egy Lélekkel
itattattunk meg. Mert a test sem egy tagból áll, hanem
sokból. Ha ezt mondaná a láb: "Mivel nem vagyok kéz, nem
vagyok a test része", vajon azért nem a test része-e? És ha
ezt mondaná a fül: "Mivel nem vagyok szem, nem vagyok a test
része", vajon azért nem a test része-e? Ha a test csupa
szem, hol lenne a hallás? Ha az egész test hallás, hol lenne
a szaglás? Márpedig az Isten rendezte el a tagokat a
testben, egyenként mindegyiket, ahogyan akarta. Ha pedig
valamennyi egy tag volna, hol volna a test? Így bár sok a
tag, mégis egy a test. Nem mondhatja a szem a kéznek: "Nincs
rád szükségem", vagy a fej a lábaknak: "Nincs rátok
szükségem!" Ellenkezőleg: a test gyengébbnek látszó részei
nagyon is szükségesek, és amelyeket a test tisztességtelen
részeinek tartunk, azokat nagyobb tisztességgel vesszük
körül, és amelyek ékesség nélkül valók, azok nagyobb
megbecsülésben részesülnek: az ékeseknek azonban nincs erre
szükségük. Isten szerkesztette így a testet egybe: az
alacsonyabb rendűnek nagyobb tisztességet adva, hogy ne
legyen meghasonlás a testben, hanem kölcsönösen
gondoskodjanak egymásról a tagok. És így ha szenved az egyik
tag, vele együtt szenved valamennyi, ha dicsőségben részesül
az egyik tag, vele együtt örül valamennyi.
1Kor 12,12-26.

               EGYÜTT ÖRÜLNI MÁSOKKAL

Akkor örvendezünk győzelmednek, és zászlót emelünk Istenünk
nevében. (Zsolt 20,6)

Nem ismertem meg a hangját a telefonban, de amikor
bemutatkozott, rögtön tudtam kicsoda. Több mint harminc év
telt el azóta, hogy utoljára láttam. Valaha jó barátok
voltunk, de ahogy az gyakran lenni szokott, a tanulás és a
munka különböző irányba sodort minket. Ma ezer mérföldre
lakunk egymástól.
Egy óráig beszélgettünk, felidéztük három évtized
eseményeit. Nyilvánvaló volt, hogy a barátom élete,
legalábbis emberi mérce szerint, sokkal sikeresebb volt,
mint az enyém.
Amikor elbúcsúztunk, néhány percig csendben ültem. Azután
elkezdtem örvendezni. Isten gazdagon megáldotta a barátom
életét, és nagyon "látványos" szolgálatba állította. Isten
az én életemet is gazdagon megáldotta, bár engem látszólag
kisebb és kevésbé észrevehető helyen használt fel. Azon
vettem észre magam, hogy Istent dicsőítem mindkettőnk életéért.
Emlékszem, volt idő, amikor egy ilyen beszélgetés
önsajnálatot és féltékenységet ébresztett volna bennem.
Milyen csodálatos szabadság, hogy őszintén tudunk örülni
mások sikereinek! Krisztus valóban megváltoztatja a
szívünket, és segít, hogy Krisztus testének tagjaiként
megtaláljuk önmagunkat.

Imádság: Köszönjük, Jézus Krisztus, hogy megváltoztatod az
életünket. Hálásak vagyunk neked azért, hogy együtt tudunk
örülni áldásaidnak mindannyiunk életében. Ámen.

Kinek az életéért dicsőítem ma Istent?
              Robert E. Rogers (Delaware, USA)

IMÁDKOZZUNK A RÉGI BARÁTOKÉRT!