Csendes Percek oktober 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Okt. 23., Szo, 04:00:02 CEST

           2004. október 23. szombat

Mária pedig a sírbolton kívül állt és sírt. Amint ott sírt,
behajolt a sírboltba, és látta, hogy két angyal ül ott
fehérben, ahol előbb Jézus teste feküdt; az egyik fejtől, a
másik meg lábtól. Azok így szóltak hozzá: "Asszony, miért
sírsz?" Ő ezt felelte nekik: "Mert elvitték az én Uramat, és
nem tudom, hova tették." Amikor ezt mondta, hátrafordult, és
látta, hogy Jézus ott áll, de nem ismerte fel, hogy Jézus
az. Jézus így szólt hozzá: "Asszony, miért sírsz? Kit
keresel?" Ő azt gondolta, hogy a kertész az, ezért így szólt
hozzá: "Uram, ha te vitted el őt, mondd meg nekem, hova
tetted, és én elhozom." Jézus nevén szólította: "Mária!" Az
megfordult, és így szólt hozzá héberül: "Rabbuni!" - ami azt
jelenti: Mester. Jézus ezt mondta neki: "Ne érints engem,
mert még nem mentem fel az Atyához, hanem menj az én
testvéreimhez, és mondd meg nekik: Felmegyek az én Atyámhoz,
és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez."
Elment a magdalai Mária, és hírül adta a tanítványoknak:
"Láttam az Urat!", és hogy ezeket mondta neki.
Jn 20,11-18.

                ÉLET A TEMETŐKERTBEN

Elment a magdalai Mária, és hírül adta a tanítványoknak:
"Láttam az Urat!" (Jn 20,18)

Istentisztelet után egy asszony megkért, hogy beszélgessek
vele. Találtunk egy üres padot a templom mellett, a
temetőkertben. Nem volt olyan kényelmes, mint az irodai
szoba, de nagyon illett a problémához, amiről beszélgettünk.
A házassága tönkrement, most próbálta megérteni a helyzetét,
és siratta, amit elveszített. Nehéz volt hallgatni a
történetét. A múltját már elveszítette, a jövőjét nem látta,
sötétség vette körül.
Amikor újra körülnéztem a helyen, ahol ültünk, a húsvéti
történetről kezdtem beszélni, és az asszony arca ragyogott a
felismeréstől. A bibliai történetben Mária az Úr Jézus
sírjához jön, aki nagyon sokat jelentett neki. A barátja
volt, aki célt és reménységet adott neki a jövőre. Most úgy
tűnik, minden elveszett. Csalódott, mérges, szomorú, és úgy
érzi, elárulták. Azután Jézus szelíden a nevén szólítja, és
új reménységet ad neki. Hirtelen ott a temetőben újra úgy
érzi, hogy érdemes élni, mert Krisztus még mindig törődik vele.
A barátnőmmel ott ültünk a temetőben. Krisztust és a
feltámadás békességét ajánlottam neki. Mária története arra
hív, hogy a fájdalmunkon keresztül új életre keljünk.

Imádság: Jézus Krisztus, jöjj azokhoz, akik szenvednek, és
szükségük van arra, hogy megismerjék a feltámadást. Szólítsd
meg őket, adj nekik új hitet, hogy újra élhessenek. Ámen.

Jézus Krisztus életet kínál a halál és a veszteség idején is.
                  Frances Ballantyne (Leichestshire, Anglia)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ROSSZ HÁZASSÁGBAN ÉLNEK!