Csendes Percek november 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Nov. 10., Sze, 04:00:01 CET

             2004. november 10. szerda

Naamán, az arámok királyának hadseregparancsnoka, nagyra
becsült ember volt ura előtt, és tekintélyes, mert általa
szabadította meg az ÚR Arámot. Ez a férfi erős vitéz volt,
de bélpoklos lett. Egyszer rabló arám csapatok vonultak ki,
és foglyul ejtettek Izráel országából egy kisleányt, aki
Naamán feleségének a szolgálója lett. Ez így szólt
úrnőjéhez: Bárcsak eljuthatna az én uram a samáriai
prófétához, az majd meggyógyítaná bélpoklosságából. Naamán
megjelent ura előtt, és elmondta, hogy mit beszélt az Izráel
országából való leány. Arám királya ezt mondta: Menj csak
el, én meg levelet küldök Izráel királyának. El is ment, és
vitt magával tíz talentum ezüstöt, hatezer aranyat meg tíz
rend ruhát. Átadta a levelet is Izráel királyának, amely így
szólt: Most, amikor ez a levél hozzád érkezik, kérlek, hogy
gyógyítsd meg bélpoklosságából szolgámat, Naamánt, akit
hozzád küldtem! Amikor Izráel királya fölolvasta a levelet,
megszaggatta a ruháját, és ezt mondta: Hát Isten vagyok én,
aki megölhet és életre kelthet, hogy ideküld ez énhozzám egy
embert, hogy meggyógyítsam bélpoklosságából?! Értsétek és
lássátok meg, hogy csak ürügyet keres ellenem! Amikor
Elizeus, az Isten embere meghallotta, hogy Izráel királya
megszaggatta a ruháját, ilyen üzenetet küldött a királynak:
Miért szaggattad meg a ruhádat? Jöjjön ide hozzám az az
ember, és tudja meg, hogy van próféta Izráelben! Ezért
Naamán elment lovaival és kocsijával, és megállt Elizeus
házának a bejáratánál. Elizeus egy követet küldött hozzá
ezzel az üzenettel: Menj, és fürödj meg hétszer a Jordánban,
akkor újra megtisztul a tested! Naamán azonban
megharagudott, elment, és így szólt: Én azt gondoltam, hogy
majd ki fog jönni, elém áll, és segítségül hívja Istenének,
az ÚRnak a nevét, azután végighúzza kezét a beteg helyen, és
meggyógyít a bélpoklosságból. Hát nem többet érnek-e
Damaszkusz folyói, Abáná és Parpar, Izráel minden vizénél?
Megfürödhetnék azokban is, hogy megtisztuljak! Azzal
megfordult, és haragosan eltávozott. Szolgái azonban
odamentek, és így szóltak hozzá: Atyám, ha a próféta valami
nagyot parancsolt volna, azt is megtetted volna. Mennyivel
inkább megteheted, amikor csak azt mondta, hogy fürödj meg,
és megtisztulsz. Lement tehát, és megmerítkezett hétszer a
Jordánban az Isten emberének a kívánsága szerint. Akkor újra
tiszta lett a teste, akárcsak egy kisgyermeké.
2Kir 5,1-14.

             EGY EGYSZERŰ CSELEKEDET

Hát nem többet érnek-e Damaszkusz folyói, Abaná és Parpar,
Izráel minden vizénél? Megfürödhetnék azokban is, hogy
megtisztuljak! Azzal megfordult (Naámán), és haragosan
eltávozott. (2Kir 5,12)

Naámán egy magas beosztású katonai parancsnoka volt Szíria
királyának, de leprás lett. Felesége zsidó származású fiatal
rabszolgája beszél neki az izráeli prófétáról, aki képes
kigyógyítani betegségből. Gyógyulásának reményével utazik
Izráelbe.
Naámán Elizeus próféta házához érkezett. Elizeus anélkül,
hogy kijött volna a házból, üzenetet küldött Naámánnak, hogy
menjen és fürödjön meg hétszer a Jordánban. Naámán méregbe
gurult, hogy lehet így bánni egy olyan fontos emberrel, mint
ő, és nagy haraggal odébb állt. Szolgája azonban azzal
érvelt, hogy gyógyulása érdekében bizonyára sokkal nehezebb
feladatot is végrehajtana. Végül Naámán szótfogadott,
követve a próféta egyszerű utasítását, meggyógyult.
Büszkeségünk és arroganciánk gyakran meggátol bennünket
olyan feladat elvégzésében, amely hasznos és építő lehetne a
magunk és mások számára. Megalázva és sértve érezzük
magunkat, amikor méltóságon aluli dologra kérnek mások.
Pedig egy egyszerű engedelmesség gyógyulást vagy meglepő
csodát művelhet.

Imádság: Istenünk, bízunk abban, hogy az életünkben hatalmas
dolgokat tudsz véghezvinni. Ámen.

Az Isten országáért egyetlen feladat sem méltóságon aluli.
A. L. Mitchell (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ENGEDELMESSÉG LELKÉÉRT!