Csendes Percek november 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Nov. 11., Cs, 04:00:01 CET

              2004. november 11. csütörtök

Mivel tehát már elfogadtátok Krisztus Jézust, az Urat,
éljetek is őbenne. Gyökerezzetek meg és épüljetek fel
őbenne, erősödjetek meg a hit által, amint tanultátok, és
hálaadásotok legyen egyre bőségesebb. Vigyázzatok, hogy
rabul ne ejtsen valaki titeket olyan bölcselkedéssel és üres
megtévesztéssel, amely az emberek hagyományához, a világ
elemeihez, és nem Krisztushoz alkalmazkodik. Mert benne
lakik az istenség egész teljessége testileg, és benne
jutottatok el ti is ehhez a teljességhez, mert ő a feje
minden fejedelemségnek és hatalmasságnak. Benne vagytok
körülmetélve is, de nem kézzel végzett körülmetéléssel,
hanem a Krisztus szerinti körülmetéléssel, a bűn testének
levetése által. A keresztségben vele együtt eltemettek
benneteket, és vele együtt fel is támadtatok az Isten
erejébe vetett hit által, aki feltámasztotta őt a halottak
közül. És titeket is, akik halottak voltatok vétkeitekben és
bűnös valótok körülmetéletlenségében, ővele együtt életre
keltett megbocsátva nekünk minden vétkünket. Eltörölte a
követelésével minket terhelő adóslevelet, amely minket
vádolt, eltávolította azt az útból, odaszegezve a
keresztfára. Lefegyverezte a fejedelemségeket és a
hatalmasságokat, nyilvánosan megszégyenítette őket, és
Krisztusban diadalmaskodott rajtuk. Senki el ne ítéljen
titeket ételért és italért, ünnep, újhold vagy szombat
miatt. Hiszen ezek csak árnyékai az eljövendő Krisztusnak,
aki a valóság. Ne vegye el tőletek a versenydíjat az, aki
alázatoskodásban és angyalok iránti tiszteletben tetszeleg,
látomásaival foglalkozik, saját bölcsességétől ok nélkül
felfuvalkodik, de nem ragaszkodik a Főhöz: pedig ő tartja
össze az egész testet inak és ízületek segítségével, és az
őáltala növekszik az Isten szerinti növekedéssel.
Kol 2,6-19.

                 SZABADSÁG ÉS REMÉNY

Öltsetek tehát magatokra - mint Isten választottai, szentek
és szeretettek - könyörületes szívet, jóságot, alázatot,
szelídséget, türelmet. Viseljétek el egymást, és bocsássatok
meg egymásnak. (Kol 3,12-13)

"Miért így csináltad?" - szegezte nekem a kérdést édesapám,
miközben a "csináld magad" terv szerint készült legújabb
művemet szemlélte. Felsóhajtottam. Negyven év óta mindig
mindenben talált hibát, még akkor is, ha nem volt.
Később, a nap folyamán megpróbáltam figyelni az Úr
vezetésére. Édesapám nem lesz velem mindig, és én meg akarom
tartani a jó viszonyt vele. Egy gondolat mellbe vágott:
hiszen választhatom a megbocsátást édesapámmal szemben,
attól függetlenül, hogy megváltozott-e, vagy sem. Ebben a
pillanatban nagy kő esett le a szívemről. Előtte észre sem
vettem, milyen terhet cipeltem. Az egész nap könnyűnek tűnt ezután.
Amikor a hozzánk közelállók állandóan kritizálnak,
választhatunk, hogyan reagálunk. Magunkra vehetjük a
kritikát, rágódhatunk rajta, és engedhetjük, hogy
beárnyékolja a magunkról és a világról alkotott képünket. De
választhatjuk a megbocsátást is, a jó kapcsolat érdekében.
Édesapám esetében én a megbocsátást választottam. Ez a
döntés számomra felszabadulást és reményt hozott.

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük megbocsátásodat. Segíts,
hogy úgy tudjunk mi is megbocsátani, ahogy te nekünk. Ámen.

A szavak bántást okozhatnak, vagy gyógyíthatnak.
                  Tanya Davis (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKIT MEGBÁNTOTTAK!