Csendes Percek majus 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Május. 15., Szo, 04:00:02 CEST

                 2004. május 15. szombat

"Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek! Mert amilyen ítélettel
ítéltek, olyannal ítéltettek; és amilyen mértékkel mértek,
nektek is olyannal mérnek. Miért nézed a szálkát atyádfia
szemében, a magad szemében pedig miért nem veszed észre még
a gerendát sem? Vagy hogyan mondhatod akkor atyádfiának:
Hadd vegyem ki szemedből a szálkát! - mikor a magad szemében
ott a gerenda. Képmutató, vedd ki előbb saját szemedből a
gerendát, és akkor majd jól fogsz látni ahhoz, hogy kivehesd
atyádfia szeméből a szálkát."
Mt 7,1-5.

                      A KÜLSŐ MÖGÖTT

Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek! Mert amilyen ítélettel
ítéltek, olyannal ítéltettek; és amilyen mértékkel mértek,
nektek is olyannal mérnek. (Mt 7,1-2)

A bibliatanulmányozó csoportban azok a testvérek is
mosolyogtak és kedvesen üdvözöltek, akikkel nem egy
asztalnál ültem. De volt ott egy nagyon visszafogottnak tűnő
asszony, aki tudomást sem vett barátságos közeledésemről.
Bántott a viselkedése, és magamban mogorvának könyveltem el.
Egyik nap egy asztalhoz kerültünk, és a Biblia különböző
fordításairól beszélgettünk. Megemlítettem, hogy egy
bizonyos fordítás, amiről azt hallottam, hogy nagyon jó,
nincs meg nekem. Még aznap eljött hozzám, és hozott nekem
egy szép bőrkötéses Bibliát abból a bizonyos fordításból, és
a következőket írta bele: "Amikor Isten igéjét olvasod,
kívánom, hogy érezd Isten ölelő karját, szeretetét.
Imádkozom azért, hogy nagyon sok örömöd legyen az ige
olvasásában. Testvéred a Krisztusban."
Micsoda lecke volt ez számomra! Az asszonynak, akit én
barátságtalannak hittem, nemes, szerető szíve van! Azóta
igyekszem a külső mögé nézni, hogy meglássam Isten
szeretetét másokban. Csak Istennek van joga megítélni az
embereket.

Imádság: Istenünk, bocsásd meg szeretetlen gondolatainkat,
és taníts minket, hogy úgy tudjunk másokat szeretni, ahogy
te szeretsz minket. Ámen.

Nem bölcs dolog ítélkezni, mivel nem láthatjuk, mi van mások szívében.
              Wanda P. Robbins (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK A BIBLIATANULMÁNYOZÓ CSOPORTOKÉRT!