Csendes Percek majus 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Május. 14., P, 04:00:12 CEST

                  2004. május 14. péntek

Dávid tanítókölteménye.
Boldog, akinek hűtlensége megbocsáttatott, vétke eltöröltetett.
Boldog az az ember, akinek az ÚR nem rója fel bűnét, és nincs lelkében álnokság.
Míg hallgattam, kiszáradtak csontjaim, egész nap jajgatnom kellett.
Mert éjjel-nappal rám nehezedett kezed, erőm ellankadt, mint a nyári hőségben. (Szela.)
Megvallottam neked vétkemet, bűnömet nem takargattam.
Elhatároztam, hogy bevallom hűtlenségemet az ÚRnak, és te megbocsátottad bűnömet, amit vétettem. (Szela.)
Zsolt 32,1-5.

                     REJTETT BŰN

Megvallottam neked vétkemet, bűnömet nem takargattam.
Elhatároztam, hogy bevallom hűtlenségemet az Úrnak, és te
megbocsátottad bűnömet, amit vétettem. (Zsolt 32,5)

Egy kellemes késő tavaszi napon a házunk mögötti erdőben egy
óriási nyárfa hatalmas reccsenéssel a földre zuhant. Amikor
odamentem, elámultam. A törzse egy méter átmérőjű volt,
eleven, zöld levelekkel teli. A szél nem fújt, nem volt
vihar, nem érte villámcsapás, nem vágták ki, és betegségnek
nyoma sem volt rajta. Mégis, kb. 2 és fél méterre a földtől
a törzse kettétört. Amikor elkezdtem összevágni, akkor
vettem észre a baj okát. Azon a ponton, ahol a fa eltört, a
fejszém fémbe ütközött. Amikor közelebbről megvizsgáltam,
fémhuzal maradványit találtam, amit még csemete korában
tekertek a törzsére. Ez a rég elfelejtett esemény vezetett a
fa hirtelen halálához. Kívülről erősnek, elevennek látszott,
de a fa belsejét szorította a drót.
Arra gondoltam, hogy a mi bűneink is ugyanúgy szorosan
körbefogják a lelkünket. Ha nem valljuk meg Istennek
bűneinket, hogy bocsánatot és kegyelmet nyerjünk, a bűn
győzedelmeskedik, és a bukásunkat okozza. Jézus Lázárhoz
intézett szavai Isten rendelését fejezik ki mindannyiunk
számára. "Oldjátok fel, és hagyjátok elmenni!" (Jn 11,44)

Imádság: Istenünk, segíts, hogy eléd vigyünk minden bűnt,
ami megkötöz minket, hogy kívül-belül egészségesek legyünk. Ámen.

A rejtett bűn végül legyőz minket.
                 Harry W. Hight (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK A BŰN ELLEN KÜZDŐKÉRT!

_____________________________

Honlap ajánló:

A Vasárnapi Iskolai Szövetség (VISZ) Gyermekevangélizációs Közösségnek
Országos konferenciája volt 2004. április 24-én
"Küzdelem a posztmodern gyermekekért" címmel.
A konferencia hanganyaga letölthető a VISZ honlapjáról:
http://www.visz.org Hírek menüpont alatt.

A konferencián elhangzott témáról olvashatsz a következő könyvben:
Czeslaw Bassara: A posztmodern gondolkodás hatása a gyermekekre.

Megrendelhető:
Vasárnapi Iskolai Szövetség
2119 Pécel, Nyírfa u. 1.
Pf. 63.