Csendes Percek junius 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Jún. 19., Szo, 04:00:01 CEST

                 2004. június 19. szombat

Ekkor arra a helyre értek, amelynek neve Gecsemáné, és így
szólt Jézus tanítványaihoz: "Üljetek le itt, amíg
imádkozom." Maga mellé vette Pétert, Jakabot és Jánost,
azután rettegni és gyötrődni kezdett, majd így szólt
hozzájuk: "Szomorú az én lelkem mindhalálig: maradjatok itt,
és virrasszatok." Egy kissé tovább ment, a földre borult és
imádkozott, hogy ha lehetséges, múljék el tőle ez az óra. És
így szólt: "Abbá, Atyám! Minden lehetséges neked: vedd el
tőlem ezt a poharat; mindazáltal ne úgy legyen, ahogy én
akarom, hanem amint te." Amikor visszament, alva találta
őket, és így szólt Péterhez: "Simon, alszol? Nem voltál
képes egyetlen órát virrasztani? Virrasszatok és
imádkozzatok, hogy kísértésbe ne essetek: a lélek ugyan
kész, de a test erőtlen."
Mk 14,32-38.

                    A SZERETET ISKOLÁJA

Amikor (Jézus) visszament, alva találta őket, és így szólt
Péterhez: "Nem voltál képes egyetlen órát virrasztani?"
(Mk 14,37)

A gyülekezeti missziós továbbképzés utolsó alkalma volt.
Miért éppen ezt az embert kérte fel a lelkészünk a
foglalkozás megtartására? Olyan öntelt, olyan ítélkező,
olyan arrogáns modorú! Rápillantottam az órámra, majd
körbenéztem, hány embert zavarnék azzal, ha elmennék.
Zaklatottságomban kinyitottam a Bibliámat. Arra a szakaszra
esett a tekintetem, ahol Jézus Pétert kérdezi: "Nem voltál
képes egyetlen órát virrasztani?" Arra gondoltam: "Egy órát?
Egy órát ezzel az előadóval? Tőlem kérdezed ezt, Istenem?"
Sejtve, hogy igen, így válaszoltam magamban: "Igen Uram, el
tudok veled tölteni egy órát." Nyugodtan elhelyezkedtem, nem
kerestem már a menekülés lehetőségét.
Az előadás végén ismét megnéztem az időt. Éppen egy óra telt
el azóta, hogy először nyugtalankodni kezdtem. Ebben az egy
órában becsületesen figyeltem az előadóra. Isten ebben a
rövid időben nagy dolgot végzett el bennem. Egy óra
elteltével én lettem kevésbé öntelt, kevésbé ítélkező és
arrogáns. Isten tanítgat a türelemre és mások szeretetére.

Imádság: Drága Istenünk, segíts türelmesnek lennünk, amikor
inkább ítélkeznénk. Segíts tanulnunk másoktól. Ámen.

Az zavar minket másokban, amit magunkban sem szeretünk.
                             Jean Davis (Delaware, USA)

IMÁDKOZZUNK A GYÜLEKEZETÜNK MISSZIÓS MUNKÁJÁÉRT!