Csendes Percek december 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 11., Szo, 03:41:00 CET

                      2004. december 11. szombat

Mt 27, 45-50.

Tizenkét órától kezdve három óráig sötétség lett az egész földön. Három
óra tájban Jézus hangosan felkiáltott: "Éli, éli, lamá sabaktáni!" azaz:
"Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engemet?" Néhányan az ott állók
közül, akik hallották ezt, így szóltak: "Illést hívja." Egy közülük
azonnal elfutott, hozott egy szivacsot, megtöltötte ecettel, nádszálra
tűzte, és inni adott neki. A többiek pedig ezt mondták: "Hadd lássuk,
eljön-e Illés, hogy megmentse." Jézus pedig ismét hangosan felkiáltott, és
kilehelte lelkét.

                        HA MINDEN ELVESZETT

Ezt mondom Istennek, kőszálamnak: Miért feledkeztél el rólam? Miért kell
gyászban járnom, miért gyötör az ellenség? (Zsolt 42,10)

Sokszor úgy éreztem, hogy az emberek és Isten is elhagyott. Általában ha
az emberek cserbenhagynak, Istenhez fordulok. De sok éven át, amikor lelki
válságban voltam, úgy éreztem, mintha Isten is megfeledkezett volna rólam.
Azután elolvastam, hogy Jézusnak milyen próbákat kellett kiállnia, és min
ment keresztül értünk. Ő is úgy érezte, hogy elhagyták az emberek és az
Atya is. Ez segített, hogy megértsem, hogy Jézus Krisztus velem van a
megpróbáltatások idején. És ami még csodálatosabb, hogy Jézus Krisztus
önként vállalta az emberlét fájdalmait, amikor otthagyta a mennyország
boldogságát.
A nehézségek segítettek, hogy egy másik bibliai igazságot is
megtapasztaljak: "Jézus betölti a mindenséget." (Ef 4,10) Még nem vagyok
túl a nehézségeken, de belekapaszkodok az ígéretbe: "Isten van benne, nem
inog meg, megsegíti Isten reggelre kelve" (Zsolt 46,6).

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük neked, hogy velünk vagy a legsötétebb
napjainkban is. Köszönjük, hogy mellettünk állsz, ha elhagyatottnak és
magányosnak érezzük magunkat. Ámen.

A megpróbáltatásainkban békességet ad, hogy tudjuk, Krisztus megért
minket, és velünk van.
Sarah Chee (Szingapur)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK LELKI VÁLSÁGBAN VANNAK!