Csendes Percek augusztus 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 30., H, 04:00:01 CEST

           2004. augusztus 30. hétfő

Mózes folytatta a beszédet egész Izráelhez e szavakkal. Ezt
mondta nekik: Százhúsz esztendős vagyok már, nem tudok
tovább veletek együtt járni-kelni. Az ÚR is megmondotta
nekem: Nem kelhetsz át a Jordánon! Az ÚR, a te Istened maga
kel át előtted, és kipusztítja azokat a népeket, és te
meghódítod őket. Józsué kel majd át előttetek, ahogyan
megmondotta az ÚR. Úgy bánik el azokkal az ÚR, ahogyan
elbánt Szíhónnal és Óggal, az emóriak királyaival és
országukkal, amikor elpusztította őket. Hatalmatokba adja
őket az ÚR, ti pedig mindenben úgy bánjatok el velük,
ahogyan megparancsoltam nektek! Legyetek erősek és bátrak,
ne féljetek és ne rettegjetek tőlük, mert maga az ÚR, a te
Istened megy veled, nem hagy el téged, és nem marad el
tőled. Akkor odahívta Mózes Józsuét, és ezt mondta neki az
egész Izráel előtt: Légy erős és bátor, mert te fogsz
bemenni ezzel a néppel arra a földre, amelyet az ÚR esküvel
ígért oda atyáiknak, és te osztod azt fel majd köztük. Maga
az ÚR megy előtted, ő lesz veled. Nem hagy el téged, és nem
marad el tőled. Ne félj hát, és ne rettegj!
5Móz 31,1-8.

                   VÁLTOZÓ ÉVSZAKOK

Ne a régi dolgokat emlegessétek, ne a múltakon tűnődjetek!
Mert én újat cselekszem, most kezd kibontakozni, majd
megtudjátok! Már készítem az utat a pusztában, a sivatagban
folyókat fakasztok. (Ézs 43,18-19)

Észrevettem egy-két sárgás levelet az udvar zöld füvében.
Forró augusztusi nap volt, de a levelek változást jeleztek.
Könnyű nem észrevenni egy-két sárga levélkét a zöld
fűtengerben, de amikor a gyepet már színes levelek takarják,
fel kell ismernünk, hogy "őszbe csavarodott a természet".
Az évszakok változásához hasonlóan, Isten életünk
változásait is fokozatosan jelzi. Az első jelzéseket még
figyelmen kívül hagyhatjuk, csak egy ötletnek, vagy egy
véletlenszerű egybeesésnek tűnhetnek. Mégis az életünkbe
beköszönő új 'évszaknak' az előjelei. A jelzések száma
gyarapszik, és tovább már nem tagadhatjuk, hogy a
változásnak meg kell történnie.
Ha szembenézünk ezzel a változással, gyakran félelemmel
telik el szívünk, vagy nehéz Istenben bíznunk. De ő, aki
vágyódik arra, hogy a változás ködében is ragaszkodjunk
hozzá és szeressük őt, ismeri azt az ösvényt, amelyen
haladunk, és előttünk jár.

Imádság: Urunk, nyisd meg szívünket, hogy az életünkben
szükséges változásokat észrevegyük. Vezess az általad
helyesnek tartott úton. Vedd el félelmünket, és adj helyére
bizalmat benned. Ámen.

Isten terelget valamilyen változás felé?
                 Beth A. Palm (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK VÁLTOZÁSOKKAL KÜSZKÖDNEK!