Csendes Percek augusztus 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 29., V, 04:00:01 CEST

                 2004. augusztus 29. vasárnap

De én hálaéneket zengve áldozok neked, és amit megfogadtam,
teljesítem. Az ÚRtól jön a szabadulás! Az ÚR pedig parancsot
adott a halnak, és az kiköpte Jónást a szárazföldre. Az ÚR
igéje másodszor is szólt Jónáshoz: Indulj, menj Ninivébe, a
nagy városba, és hirdesd ott azt az üzenetet, amelyet én
mondok neked! Jónás elindult, és elment Ninivébe az ÚR szava
szerint. Ninive pedig nagy városa volt Istennek: három nap
kellett a bejárásához. Elindult tehát Jónás befelé a városba
egynapi járásra, és ezt hirdette: Még negyven nap és
elpusztul Ninive! Ninive lakosai azonban hittek Istennek,
böjtöt hirdettek, és zsákruhát öltött a város apraja-nagyja.
Jón 2,10-3,5.

                   A VALÓSZÍNŰTLEN KÖVET

És Isten azt mondta: "Én meg ne szánjam meg Ninivét, a nagy várost?"
(Jón 4,11)

Képzeljük csak el ezt a jelenetet! Megpróbálom lefesteni,
milyen lehetett Jónás, ahogy a tengerparton vonszolta magát.
A hal gyomrának tartalmával beborítva, büdösen, a
gyomorsavtól kifehéredett hajjal és bőrrel, tengeri hínár
rátekeredve. Ez az az ember, aki Istentől üzenetet hoz? És
mégis, a niniveiek hisznek ennek a valószínűtlen követnek,
és Istenhez fordulnak.
Hasonló helyzetbe kerültem. Mivel egy nagyon erős
kemoterápiás kezelésen estem át, gyér hajam csepűhöz
hasonlított, az arcom pedig olyan vékony lett, hogy a fiaim
azt mondták, szinte áttetsző. A szemeim beestek, mert
lefogytam. Reméltem, hogy nem vagyok annyira ijesztő, mint
Jónás, de még mindig nem értettem, hogyan használhat Isten.
De Isten tudott használni. Sokan odafigyeltek arra, amit
mondtam, és Isten jóságának örvendezhettünk.
Gyakran megvan a saját elképzelésünk, hogy Isten
küldötteinek hogyan is kellene kinézniük. Jónás történetének
egyik fontos tanulsága, hogy nem a küldött, hanem maga az
üzenet hoz változást az emberek életébe. Ha
jelentéktelennek, vagy alkalmatlannak is érezzük magunkat,
Isten mégis felhasználhat bennünket, hogy a szeretetéről és
megbocsátásáról szóló üzenetét terjesszük.

Imádság: Atyánk, köszönjük, hogy valamennyiünket fel tudsz
használni, hogy mások áldására legyünk. Ámen.

Hogyan tudom Isten üzenetét átadni saját környezetemben?
           Shirley M. Corder (Western Cape, Dél-Afrika)

IMÁDKOZZUNK A KEMOTERÁPIÁS KEZELÉS ALATT ÁLLÓ BETEGEKÉRT!