Csendes Percek augusztus 31.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 31., K, 04:00:07 CEST

             2004. augusztus 31. kedd

Hanem mit mond? "Közel van hozzád az ige, a te szádban és a
te szívedben", mégpedig a hit igéje, amelyet mi hirdetünk.
Ha tehát száddal Úrnak vallod Jézust, és szíveddel hiszed,
hogy Isten feltámasztotta őt a halálból, akkor üdvözülsz.
Mert szívvel hiszünk, hogy megigazuljunk, és szájjal teszünk
vallást, hogy üdvözüljünk. Az Írás is így szól: "Aki hisz
őbenne, nem szégyenül meg." Nincs különbség zsidó és görög
között, mert mindenkinek ugyanaz az Ura, és ő bőkezű
mindenkihez, aki segítségül hívja; amint meg van írva: "Aki
segítségül hívja az Úr nevét, üdvözül." De hogyan hívják
segítségül azt, akiben nem hisznek? Hogyan is higgyenek
abban, akit nem hallottak? Hogyan hallják meg igehirdető
nélkül? És hogyan hirdessék, ha nem küldettek el? Így van
megírva: "Milyen kedves azoknak a jövetele, akik az
evangéliumot hirdetik!" Csakhogy nem mindenki
engedelmeskedett az evangéliumnak, ahogyan Ézsaiás mondja:
"Uram, ki hitt a mi beszédünknek?" A hit tehát hallásból
van, a hallás pedig a Krisztus beszéde által.
Róm 10,8-17.

                    A TANÁRT TANÍTVA

Milyen kedves azoknak a jövetele, akik az evangéliumot hirdetik.
(Róm 10,15)

Amikor egy általános iskola 7. osztályában kezdtem tanítani,
még nem voltam megtérve. Úgy is fogalmazhatnék, hogy
meglehetősen gyér tapasztalatom volt egyházi ügyekben. Az
első évem rögtön egy nagyon kemény csapattal hozott össze:
drogfüggő gyerekek, öngyilkosság, túlkoros diákok. Kezdő
tanárként örökösen résen kellett lennem, és állandóan figyelni.
Két diákom, egy lány ikerpár volt akkor a "jó tanuló".
Állandóan leveleket írtak nekem, amiket a folyosón a kezembe
nyomtak. Habár ezek családról, serdülőkori problémákról,
jegyekről szóltak, mindig egy-egy bibliai idézettel zárták
őket. Életemben először a kezembe vettem a Bibliát, mert el
akartam ezeket az igéket olvasni.
Visszatekintve úgy látom, hogy azok a kis cetlik indítottak
el a Krisztussal járásban. Isten jelen volt az általános
iskolában, és a Szentlélek azon a két kislányon keresztül
világított nekem. Erőteljes bizonyságtételük arra emlékeztet
minden nap, hogy szavaimon és tetteimen keresztül Isten
szeretetét oszthatom meg mindenkivel, akivel találkozom.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, azokat, akik nap mint nap
szeretetedről tesznek bizonyságot, és akik másokat
elvezetnek hasonló megtapasztalásokhoz. Ámen.

Hitünk és szeretetünk apró tettei másokat Krisztus felé mozdíthatnak.
                 Lauren W. DellaRova (New Jersey, USA)

IMÁDKOZZUNK A TANÁROKÉRT!