Csendes Percek augusztus 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 7., Szo, 04:00:01 CEST

             2004. augusztus 7. szombat

Mózes ekkor így felelt: Hátha nem hisznek nekem, és nem
hallgatnak a szavamra, hanem azt mondják, hogy nem jelent
meg neked az ÚR?! De az ÚR erre azt mondta neki: Mi van a
kezedben? Egy bot - felelte ő. Dobd a földre! - mondta az
ÚR. Amikor a földre dobta, kígyóvá vált, és Mózes elfutott
előle. Azután ezt mondta az ÚR Mózesnek: Nyújtsd ki a
kezedet, és ragadd meg a farkánál! Mózes kinyújtotta a
kezét, és megmarkolta, az pedig bottá vált a markában. Így
majd elhiszik, hogy megjelent neked az ÚR, atyáik Istene:
Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákób Istene. Majd pedig ezt
mondta neki az ÚR: Dugd be a kezedet a kebledbe! Bedugta a
kezét a keblébe, és amikor kihúzta, hófehér volt a keze a
poklosságtól. Ezután pedig azt mondta: Dugd vissza a kezedet
a kebledbe! Visszadugta a kezét a keblébe, és amikor kihúzta
a kebléből, ismét olyan volt, mint testének többi része. Ha
tehát nem hisznek neked, és nem hallgatnak a szóra az első
jelnél, majd hisznek a szónak a következő jelnél. De ha még
erre a két jelre sem hisznek, és nem hallgatnak a szavadra,
akkor végy a Nílus vizéből, öntsd a szárazra, és a Nílusból
vett víz vérré válik a szárazon. Akkor ezt mondta Mózes az
ÚRnak: Kérlek, Uram, nem vagyok én ékesen szóló. Ezelőtt sem
voltam az, de azóta sem vagyok, hogy szolgáddal beszélsz.
Sőt nehéz ajkú és nehéz nyelvű vagyok én. De az ÚR ezt
mondta neki: Ki adott szájat az embernek? Ki tesz némává
vagy süketté, látóvá vagy vakká? Talán nem én, az ÚR?! Most
azért menj! Én leszek a te száddal, és megtanítalak arra,
hogy mit beszélj! De ő azt felelte: Kérlek, Uram! Küldj
mást, akit küldeni tudsz! Ekkor az ÚR haragra gerjedt Mózes
ellen, és azt mondta: Van neked egy testvéred, a lévita
Áron. Tudom, hogy ő jól tud beszélni. Sőt jön is már eléd,
és ha meglát, szívből fog örülni. Beszélj azért vele, és add
szájába a szavakat! Én pedig a te száddal és az ő szájával
leszek, és megtanítalak benneteket arra, hogy mit
cselekedjetek. Ő majd beszél helyetted a néppel. Ő lesz a te
szád, te pedig istenként állsz mellette. Vedd a kezedbe ezt
a botot is, és tégy vele jeleket!
2Móz 4,1-17.

                      ISTEN KÉPESSÉ TESZ

Ekkor ezt mondta Mózes az Úrnak: Kérlek, Uram, nem vagyok én
ékesen szóló. Ezelőtt sem voltam az, de azóta sem vagyok,
hogy szolgáddal beszélsz. Sőt, nehéz ajkú és nehéz nyelvű
vagyok én. (2Móz 4,10)

Családunk a Hősök Emléknapja utáni hétvégén minden második
évben tart egy nagy családi találkozót Kelet-Tennessee-ben.
A családi esemény az idén is egy csodálatos piknikezéssel
vette kezdetét, azután egy nagynéni századik születésnapját
ünnepeltük meg. Az ünnepi köszöntő elmondására egy Nyugat-
Virginiában élő unokaöcsénket kértük fel. De ő váratlanul,
amikor már közeledett a köszöntés órája, kijelentette, hogy
nem tud szólni, mert Istentől még nem kapott mondanivalót.
Később, délután unokaöcsénk közölte, hogy imádkozott, és
mégis kész a köszöntőt elmondani. Rokonom tapasztalata
eszembe juttatta Mózes esetét, akit Isten így nyugtatott
meg: "Én leszek a te száddal, és megtanítalak arra, hogy mit
beszélj." És amiként Isten képessé tette és bátorította
Mózest, ugyanúgy tett az unokaöcsénkkel is.
Időnként Isten mindnyájunkat bizonyságtevésre szólít.
Mi pedig Mózeshez hasonlóan úgy érezzük, hogy nem tudunk
megfelelni a kérésnek. De ha imádkozunk, és hagyjuk, hogy
Isten szóljon általunk, akkor képessé válunk a kihívás
teljesítésére.

Imádság: Drága Urunk, adj vezetést tetteinkhez és
beszédünkhöz ma és minden napon. Ámen.

Istenre tekintve erőt nyerünk bármilyen kihíváshoz.
                J. LaVon Kincaid (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK A SZÉTSZÓRÓDOTT CSALÁDOKÉRT!