Csendes Percek augusztus 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 8., V, 04:00:01 CEST

               2004. augusztus 8. vasárnap

Ahogyan tehát egy ember által jött a bűn a világba, és a bűn
által a halál, úgy minden emberre átterjedt a halál azáltal,
hogy mindenki vétkezett. Mert a törvényig is volt bűn a
világban, bár a bűn nem róható fel, ha nincs törvény. Mégis
úrrá lett a halál Ádámtól Mózesig azokon is, akik nem Ádám
vétkéhez hasonlóan estek bűnbe. Ő pedig előképe az
eljövendőnek. De nem igaz az, hogy amilyen a vétek, olyan a
kegyelmi ajándék is. Mert ha annak az egynek a vétke miatt
sokan haltak meg, az Isten kegyelme és ajándéka még
bőségesebben kiáradt az egy ember, a Jézus Krisztus kegyelme
által sokakra. És az sem igaz, hogy a kegyelmi ajándék
ugyanolyan, mint az első ember bűnbeesése. Az ítélet ugyan
egyetlen eset folytán vitt a kárhozatba, a kegyelmi ajándék
viszont sokak elbukásából vitt megigazulásra. Ha pedig az
egynek elbukása miatt lett úrrá a halál egyetlen ember
által, akkor azok, akik bőségesen kapják a kegyelem és az
igazság ajándékát, még inkább uralkodni fognak az életben az
egy Jézus Krisztus által. Mármost, ahogyan egynek a vétke
lett minden ember számára kárhozattá, úgy lett egynek az
igazsága minden ember számára az élet megigazulásává. Mert
ahogyan az egy ember engedetlensége által sokan lettek
bűnösökké, úgy az egynek engedelmessége által is sokan
lettek igazakká. A törvény pedig közbejött, hogy
megnövekedjék a vétek. De ahol megnövekedett a bűn, ott még
bőségesebben kiáradt a kegyelem; hogy amiképpen úrrá lett a
bűn a halál által, úgy uralkodjék a kegyelem is az
igazsággal az örök életre Jézus Krisztus, a mi Urunk által.
Róm 5,12-21.

                 AMIT NEM TUDUNK KIFIZETNI

Nincs senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét
adja a barátaiért. (Jn 15,13)

A rohanó város embersűrűjében kígyózva haladtam az utcán a
saját célom felé. Figyelmemet egyszer csak magára vonta egy
ember, aki az út menti hot-dog árusnál állt a sorban.
A délről megmaradt hot-dogot most már fél áron adták.
Az ember bütykös ujjaival egy kis műanyag zsákkal és egy ócska
cipővel ügyetlenkedett, az egészet alighanem párna gyanánt
használhatta.
Már épp sorra következett, amikor valaki minden
figyelmezetés nélkül elé vágott. Az illető, öltözéke szerint
üzletember lehetett, és a pulthoz érve fürgén nyújtogatta az
eladó felé a pénzét.
"Milyen tisztességtelen!" - gondoltam méltatlankodva. De a
szavai rám cáfoltak. Az üzletember a hajléktalanra mutatott
és csak ennyit mondott: "Hozzám tartozik! Én fizetem a számláját!"
A pillanat gyorsan tovatűnt, de a benyomás annál tovább
megmaradt bennem. Isten szemében mi épp olyanok vagyunk,
mint az a férfi - szegények, magányosak, és nem tudjuk
kifizetni tartozásunkat a bűneinkért. De Jézus odalépett a
sor elejére, és így szólt: "Hozzám tartoznak! Én fizetem az
adósságukat."

Imádság: Köszönjük, Urunk, azt a szeretetet, amit irántunk
tanúsítottál. Segíts, hogy mi is hasonlóképp cselekedjünk
másokkal. Ámen.

Krisztus felénk tárja szerető karjait.
           Elaine Ingalls Hogg (Új-Skócia, Kanada)

IMÁDKOZZUNK A SZEGÉNYEKÉRT!