Csendes Percek augusztus 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 6., P, 04:00:01 CEST

                2004. augusztus 6. péntek

Én, János, testvéretek és társatok Jézussal a szenvedésben,
a királyságban és az állhatatosságban, a Patmosz nevű
szigeten voltam az Isten igéjéért és Jézus
bizonyságtételéért. Lélekben elragadtattam az Úr napján, és
hátam mögött hatalmas hangot hallottam, mintha trombitáltak
volna, amely ezt mondta: "Amit látsz, írd meg egy könyvben,
és küldd el a hét gyülekezetnek: Efezusba, Szmirnába,
Pergamonba, Thiatirába, Szárdiszba, Filadelfiába és
Laodiceába". Megfordultam, hogy lássam, milyen hang szólt
hozzám, és amikor megfordultam, hét arany gyertyatartót
láttam, és a gyertyatartók között az Emberfiához hasonlót:
hosszú palástba volt öltözve, mellén aranyövvel körülövezve;
feje és haja fehér volt, mint a hófehér gyapjú, szeme, mint
a tűz lángja; lába hasonló volt a kemencében izzó
aranyérchez; hangja olyan, mint a nagy vizek zúgása; jobb
kezében hét csillagot tartott, szájából kétélű éles kard
jött ki, és tekintete olyan volt, mint amikor a nap teljes
erejével fénylik. Amikor megláttam, lába elé estem, mint egy
halott, ő rám tette jobbját, és így szólt: "Ne félj, én
vagyok az első és az utolsó, és az élő: halott voltam, de
íme, élek örökkön-örökké, és nálam vannak a halál és a pokol
kulcsai. Írd meg tehát, amiket láttál: amik vannak, és amik
történni fognak ezek után; a hét csillag titkát, amelyet
jobb kezemben láttál, és a hét arany gyertyatartót: a hét
csillag a hét gyülekezet angyala, a hét gyertyatartó pedig a
hét gyülekezet."
Jel 1,9-20.

                    ÉLŐ BARÁTSÁG

A lélek az, aki életre kelt, a test nem használ semmit: azok
a beszédek, amelyeket én mondtam nektek: lélek és élet.
(Jn 6,63)

Az elsőseim nemrégen kezdtek csak ismerkedni az olvasással.
Ültek körülöttem, én pedig gyerekeket mutogattam nekik az
aznapi leckéből. Az egyikük váratlanul megszólalt:
"Mikor találkozunk velük?"
Zavarba jöttem. "Mikor találkozunk, kikkel? - kérdeztem.
"Ezekkel a gyerekekkel" - felelte magától értetődő hangon.
A könyv alakjai életre keltek számára. Szavaim gondolatokat
ébresztettek benne, és vágyat, hogy a történetben szereplő
gyerekeket meg is ismerje. Számára ezek az alakok élővé váltak.
Hasonló történik, amikor a Bibliában Krisztusról olvasunk.
De itt van egy igen lényeges különbség: Jézus Krisztus
ugyanis csakugyan él! A Biblia olvasása során valóságos
személyes kapcsolatba kerülünk Jézussal, és barátság alakul
ki közöttünk. Minél jobban megismerjük Krisztust, annál
jobban megszeretjük a Bibliát, és a bensőséges kapcsolat
által részeseivé válunk Krisztus ígéreteinek.

Imádság: Drága Úr Jézus, segíts megértenünk, hogy a Biblia
olvasása által közelebb kerülhetünk hozzád. Ámen.

Hogyan ismerhetném meg jobban Krisztust?
                       B. J. Funk (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK OLVASNI TANULNAK!