Csendes Percek augusztus 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 5., Cs, 04:00:01 CEST

              2004. augusztus 5. csütörtök

A nyomorultak és a szegények vizet keresnek, de nincs,
nyelvük kiszárad a szomjúságtól. De én, az ÚR, meghallgatom
őket, én, Izráel Istene, nem hagyom el őket. A kopár
hegyeken folyókat fakasztok, a völgyek mélyén forrásokat, a
pusztát bővizű tóvá változtatom és a szomjú földet vizek
forrásává. A pusztában cédrust növesztek meg akácot,
mirtuszt és olajfát. A pusztaságba borókafenyőt ültetek,
kőrisfát meg ciprust. Hadd lássák, és hadd tudják meg,
vegyék észre, és értsék meg, hogy az ÚR keze vitte ezt
végbe, Izráel Szentje teremtette.
Ézs 41,17-20.

                  LEHETETLEN HELYZETEK

Az Úr így szól: "A kopár hegyeken folyókat fakasztok, a
völgyek mélyén forrásokat." (Ézs 41,18)

Washington állam kopár területein autózva egy öntözött
völgybe érkeztem. Kilométereken át gyümölcsfák,
zöldségeskertek és szénaboglyák sorakoztak. Amint elhagytam
a völgyet, csodálkozva vettem észre két öntözött kertet a
fennsíkon. Hogyan tudja az öntözőrendszer vízzel ellátni ezt
a magaslatot? Zöldellő liget még csak elképzelhető az
öntözött völgyben, de a dombtetőn?
A gyümölcsöskertek újra élénken felidézték bennem Istennek
egyik nyár eleji üzenetét. Munkahelyemen konfliktusok
adódtak. Amikor az Ézs 41-ből azt a szakaszt olvastam, hogy
a kopár hegyeken Isten folyókat fakaszt, és a rónák közepén
forrásokat, így fohászkodtam: Atyám, hogyan lehetséges ez?
Amikor ezeket a gyümölcsöskerteket megláttam a fennsíkon,
visszaemlékeztem az igére, és tudtam már, hogy Isten
gyümölcsözővé teheti az én helyzetemet is. Régen is így
tett, és tudtam, újra és újra így cselekszik majd. Nekem
csak el kell hinnem. Azóta már munkahelyet váltottam, de
azon a nyáron felfedeztem, hogy amikor valószínűtlen
helyzetekbe jutunk, Isten vizet ígér számunkra a sivár
helyen is.

Imádság: Atyánk, igéd azt mondja, hogy te jót tudsz kihozni
a lehetetlen helyzetekből is. Kérünk, adj hitet, hogy
elhiggyük ezt. Jézus nevében kérünk. Ámen.

Istennek melyik ígérete tartott meg a nehézségek idején?
                  Sandi Somers (Alberta, Kanada)

IMÁDKOZZUNK A NEHÉZ MUNKAHELYI KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT LÉVŐKÉRT!