Csendes Percek aprilis 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Ápr. 14., Sze, 04:00:01 CEST

                    2004. április 14. szerda

Jézus mondja: "Ne nyugtalankodjék a ti szívetek: higgyetek
Istenben, és higgyetek énbennem. Az én Atyám házában sok
hajlék van; ha nem így volna, vajon mondtam volna-e nektek,
hogy elmegyek helyet készíteni a számotokra? És ha majd
elmentem, és helyet készítettem nektek, ismét eljövök, és
magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ott
legyetek ti is. Ahova pedig én megyek, oda tudjátok az
utat." Tamás erre így szólt hozzá: "Uram, nem tudjuk, hova
mégy: honnan tudnánk akkor az utat?" Jézus így válaszolt:
"Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az
Atyához, csakis énáltalam. Ha ismernétek engem, ismernétek
az én Atyámat is: mostantól fogva ismeritek őt, és látjátok
őt." Fülöp így szólt hozzá: "Uram, mutasd meg nekünk az
Atyát, és az elég nekünk!" Jézus erre ezt mondta: "Annyi
ideje veletek vagyok, és nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki
engem lát, látja az Atyát. Hogyan mondhatod te: Mutasd meg
nekünk az Atyát? Talán nem hiszed, hogy én az Atyában
vagyok, és az Atya énbennem van? Azokat a beszédeket,
amelyeket én mondok nektek, nem önmagamtól mondom; az Atya
pedig bennem lakozva viszi végbe az ő cselekedeteit.
Higgyetek nekem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya
énbennem van; ha pedig másért nem, magukért a
cselekedetekért higgyetek." "Bizony, bizony, mondom néktek:
aki hisz énbennem, azokat a cselekedeteket, amelyeket én
teszek, szintén megteszi, sőt ezeknél nagyobbakat is tesz.
Mert én az Atyához megyek, és amit csak kértek majd az én
nevemben, megteszem, hogy dicsőíttessék az Atya a Fiúban; ha
valamit kértek tőlem az én nevemben, megteszem."
Jn 14,1-14.

                  A FELTÁMADÁS ÍGÉRETE

Jézus mondja: "Ezeket azért mondom nektek, hogy békességetek
legyen énbennem. A világon nyomorúságotok van, de bízzatok,
én legyőztem a világot." (Jn 16,33)

Néhány hónappal ezelőtt egy fiatalasszony eltemette
édesanyját. Azután már az új otthonában, a hirtelen elhunyt
férjét gyászolta, akit egy fegyveres rabló eltévedt golyója
ölt meg. Az asszony egyedül maradt két kisgyermekével. Nem
volt válasz a "miért"-et kutató kérdéseire.
Ezzel együtt ez az asszony a nehéz és kusza körülményei
közepette is megtapasztalta az Istenbe vetett bizalom
ajándékát. Az eseményt követő hetekben másoknak is erőt
jelentett az, ahogyan megélte hitét.
Ennek a fiatal anyának a mély fájdalma arra emlékeztet
bennünket, hogy Isten ígéretei nem garantálnak számunkra
szenvedésmentes életet, vagy világosan érthető
körülményeket. Jézus figyelmeztet arra, hogy a világ
szenvedéssel van tele. Fájdalmai ellenére ez az asszony hite
által vigasztalást és erőt talált a megfeszített és
feltámadott Megváltóban. Felragyogott benne a feltámadás
ígéretének igazsága.

Imádság: Köszönjük, drága Krisztusunk, hogy magadra vetted a
világ szenvedéseit. A feltámadásról szóló ígéretedbe
kapaszkodunk, és bízunk benned szenvedéseink között is. Ámen.

Krisztussal a fájdalmak útján új életre juthatunk el.
              John van der Laar (Gauteng, Dél-Afrika)

IMÁDKOZZUNK A GYERMEKEKET NEVELŐ ÖZVEGYEKÉRT!
_____________________________

Folyóirat ajánlat:

Megjelent az ETHOS 2004/2 száma
Keresztény folyóirat az egész családnak

A tartalomból:
   Amilyenek a gondolataid, olyanok az érzéseid
   Milliomos vagy koldus?
   Mi van, ha igaz...?
   Variációk dúrban és mollban
   Az Úr az én pásztorom
   "Az éjszaka királynője" Egy különleges kaktuszfaj
   Szenteltessék meg a te neved
   Öngyilkosság
   Korjelek
   Dávid - az Isten szíve szerinti férfi (12. rész)
   Az ékírástól a számítógépes bibliáig ( I. rész)
   Izland
   Mit jelent számunkra Jézus szenvedése és halála?
   Juszuf és a titokzatos cédula

Megjelenik minden negyedév elején.
Előfizetés egy évre 1875 Ft.- + postaköltség
Megrendelhető az Ethos Kft. címén:
1113 Budapest, Valkói u. 11.
Tel.: 209-4768
ethos at axelero.hu