[Pályázatok] A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányok / KEOP-2009-6.1.0/A, KEOP-2009-6.1.0/B, KEOP-2009-6.1.0/C

palyazatok at lists.ghost.hu palyazatok at lists.ghost.hu
2010. Jan. 22., P, 09:16:54 CET


Cím: A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat
ösztönző kampányok / KEOP-2009-6.1.0/A, KEOP-2009-6.1.0/B, KEOP-2009-6.1.0
/C
Kiíró: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Határidő: 2010. 05. 04., 2010. 10. 05., 2010. 12. 31.
Pályázhat: Közoktatási és felsőoktatási feladatokat ellátó intézményeken
kívül az alábbi intézmények, szervezetek pályázhatnak:
KÖLTSÉGVETÉSI SZERV
3 Költségvetési szerv és intézménye
31 Központi költségvetési szerv és intézménye
32 Helyi, helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv és intézménye
35 Országos kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv
36 Területfejlesztési tanács és társulás kivéve a 361: RFT-t  Megjegyzés:
364: Önkormányzati fejlesztési társulás; 365: Kistérségi fejlesztési
társulás; 366: Többcélú kistérségi társulás
NONPROFIT SZERVEZET
5 Jogi személyiségű nonprofit szervezet
52 Egyesület Megjegyzés: 529: Egyéb egyesület
54 Köztestület
55 Egyház, egyházi intézmény
56 Alapítvány Megjegyzés: 569:Egyéb alapítvány
57 Közhasznú társaság (2009. július 30.-ig)
58 Magánbiztosítás
59 Egyéb, jogi személyiségű nonprofit szervezet
6 Jogi személyiség nélküli nonprofit szervezet
69 Egyéb, jogi személyiség nélküli nonprofit
-------------------------
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS ÉS ÚTMUTATÓ
                   KÖRNYEZET ÉS ENERGIA OPERATÍV PROGRAM
              A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó
                   viselkedésmintákat ösztönző kampányok
                  (szemléletformálás, informálás, képzés)
                                    c.
                         pályázati konstrukcióhoz
                                 Kódszám:
                             KEOP-2009-6.1.0/A
                             KEOP-2009-6.1.0/B
                             KEOP-2009-6.1.0/C
                       Érvényes: 2009. július 13-tól

A. A TÁMOGATÁS CÉLJA ÉS HÁTTERE
A pályázati felhívás és útmutató a Kormány által elfogadott 2009-2010-es
időszakra vonatkozó Környezet és Energia Operatív Program akciótervei
alapján kerültek kidolgozásra.
A pályázati felhívás egységcsomag fő dokumentumai a következők: pályázati
felhívás és útmutató, projekt adatlap, az adatlap kitöltését segítő
útmutató, megvalósíthatósági tanulmány útmutató, konzorciumi együttműködési
megállapodás pályázatokhoz, konzorciumi együttműködési megállapodás nyertes
projektekhez és a támogatási szerződés minta. A pályázati felhívás és
útmutató, valamint a kötelező tanulmányok segédletei tartalmazzák a
pályázáshoz szükséges feltételeket, míg a támogatási szerződés minta a
megvalósításra vonatkozó jogokat és kötelezettségeket összegzi.
Egyéb, a pályázati felhívás és útmutatóban nem szabályozott kérdésben a
jogszabálygyűjteményben felsorolt jogszabályokat kell alkalmazni. A
pályázati egységcsomaghoz tartozik még az Arculati Kézikönyv, amely a
tájékoztatási és nyilvánossági kötelezettségek útmutatója.
A pályázati felhívás és útmutatóban foglaltak általános információkat és
szabályokat tartalmaznak, az egyes pályázatokra vonatkozó konkrét
előírásokat a támogatási szerződés tartalmazza.
Jelen pályázati útmutató a 2009. július 13. napját követően meghirdetésre
kerülő konstrukciókra visszavonásig érvényes. Az útmutató visszamenőleges
hatállyal nem bír a korábban benyújtott pályázatok tekintetében.
A1. Alapvető cél és háttér információ
A konstrukció célja a fenntartható életmód és az ehhez kapcsolódó
viselkedésminták elterjesztése információs eszközök (szemléletformálás,
tájékoztatás, képzés stb.) segítségével. Így cél a fogyasztók
környezettudatosságának, környezetkultúrájának és környezet-etikájának
fejlesztése, főleg a mindennapi élet területén (táplálkozás, háztartás,
munkahely, közlekedés és szabadidő), a fenntarthatóbb választási
lehetőségekről szóló információs kampányokkal, közösségi együttműködések
megvalósításával. A pályázat konkrét célja a kompetens és felelős
fogyasztói magatartás elterjedésének segítése, a fenntartható életmód
értékeinek és eszközeinek széleskörű elterjesztése, a környezeti tanácsadók
módszertani kultúrájának korszerűsítése, és a fenntarthatóság nem formális
tanulási helyzeteinek ösztönzése. A civil szféra, az oktatási szektor, a
tudományos szféra együttműködésének eredményeként a legszélesebb körben
kell tudatosítani a fenntarthatóság értékrendjét, ismertté tenni a
fenntartható alternatívákat, használatuk módját, és megismertetni a
fogyasztás környezeti hatásait.
Nem célja a konstrukciónak a fenntarthatóság környezeti dimenzióját csak
közvetve segítő, illetve azt elhanyagoló kampányok támogatása. Így
egyértelműen természetvédelmi, tájképvédelmi, turisztikai, egészséges
táplálkozási, egészséges élelmiszer, mozgáskultúra népszerűsítési,
biotermesztési, kutatás-fejlesztési vagy műemlékvédelmi célú kampány, és
közösségfejlesztés nem támogatható (ezekhez más források állnak
rendelkezésre).
A konstrukciót megalapozza az EU és Magyarország környezetvédelmi
politikája valamint az EU és Magyarország Fenntartható Fejlődés
Stratégiája, és az ennek részeként elkészült Fenntartható Termelési és
Fogyasztási Akciótervek is, valamint a hazai irányadó dokumentumok. Az EU
Akciótervei várhatóan ötféle cselekvési területet fognak majd át: 1:
innováció fejlesztése, 2: jobb termékek és piacuk, 3: jobb (ökohatékonyabb)
termelés, 4: viselkedésváltozás a környezettudatos (bölcs, válogatós,
ökointelligens) fogyasztásért, 5: külpiaci aktivitás az előzőek érdekében.
A viselkedésváltozás cselekvési területen négy cél érdekében hétféle
eszközt tervez az EU működtetni. A négy cél a környezeti költségek
beépítése a termékek árába, a termékek környezeti tulajdonságainak
megismertetése a fogyasztók körében, a piacok ösztönzése több és jobb
termék forgalmazására, és a termékek környezeti szempontból megfelelőbb
használata. Az eszközök között a kereskedők "környezeti teljesítmény"
megállapodásai és elköteleződése, a környezeti költségek beépítésével
működő piaci eszközök (pl. adók, forráshasználati díjak) kiterjedtebb
használata, a forgalmi adó környezeti szempontot beépítő felülvizsgálata,
az EU környezetvédelmi termékminősítő rendszerének fejlesztése és
integrálása többféle politikába, fellépés a téves, félrevezető környezeti
termékjelzések és reklámtevékenység, a zöld beszerzés, valamint a
fogyasztók tájékoztatási, oktatási és képzési kampányai szerepelnek.
A magyar lisszaboni akcióterv a fenntartható fogyasztást a
környezetfejlesztés fő céljaként határozza meg, míg a fenntartható termelés
fejlesztése a versenyképességi célok egyike. A Nemzeti Fenntartható
Fejlődési Stratégia három prioritásának mindegyike jelentős tanulási,
tájékoztatási feladatokat fogalmaz meg az életmód- és szemléletváltás
érdekében. Az egyik prioritás önálló célként is kitűzi a fenntartható
fogyasztási szokások uralkodóvá válását, míg a társadalmi funkciókat
összefogó prioritás többek között az egészséges életmód kialakítását és az
élő, működő emberi közösségek megőrzését, fejlesztését tűzi ki célul, mint
a társadalom fennmaradását megalapozó folyamatokat.
Szükséges a kisközösségek fejlesztése, valamint a tanulási, együttműködési,
részvételi, döntéshozói és alkalmazkodási képességek fejlesztésén keresztül
a közösségi lét megélésének segítése. A természeti környezet megőrzésének
sikere is attól függ, hogy a lakosság mennyiben ismeri fel és fogadja el
elsődlegesként az élő környezet létfontosságú funkcióinak védelmét,
mennyiben hajlandó és képes olyan életmódot és fogyasztási szokásokat
választani, amelyek nem vezetnek a létfenntartó környezeti folyamatok
tönkretételéhez. Termelésünk és fogyasztásunk természeti erőforrás-igényét,
anyagi fogyasztás igényét csökkentenünk kell a fenntartható fejlődési
stratégia szerint.
A lakosság általában nem rendelkezik sem elegendő információval
életmódjának (közlekedési módok, táplálkozás, lakás, szabadidő) környezeti
hatásairól, sem megfelelően erős döntéshozatali, joggyakorlási
képességekkel (felismert környezeti érdekeik védelmében). Az uralkodó
fogyasztói szokások általában ellentétesek a fenntarthatóság elveivel.
Felmérések szerint a lakosság fele ugyan tisztában van azzal, hogy a
fogyasztásnak vannak kedvezőtlen környezeti hatásai, azonban háromnegyedük
úgy véli, a problémát pusztán technikai fejlődéssel kell áthidalni. Az
emberek nem akarnak életmódjukon változtatni, holott általánosságban,
globálisan belátják a jelenlegi életmódminták fenntarthatatlanságát. Az
üzleti, helyi, régiós, országos politikai döntéshozók a lakosság
érdektelenségére hivatkozva szintén könnyen hoznak a fenntarthatósággal
akár ellentétes döntéseket is. Vannak azonban kedvező jelenségek is.
Elsősorban vidéken, illetve a fogyasztással arányos díjat fizetők körében
megőrződte tradicionális - részben fenntarthatónak mondható - fogyasztói
szokások (például alacsony vízfogyasztás, takarékos energiafelhasználás,
újrahasznosítási megoldások jelenléte).
Alkalmaznak hagyományos ismereteket az extenzív gazdálkodás, a paraszti
élet és néhány kismesterség területén. Viszonylag magas fokú az élelmiszer
iránti igényesség, beleértve a helyi termékek, valamint a kevésbé kemizált
termékek elvi preferenciáját. A biztató folyamatok egyike, hogy az
élelmiszerfogyasztásban, illetve a szabadidős fogyasztásban a tájjellegű,
illetve a magas minőségű termékek és a biotermékek iránti kereslet
növekszik.
Szemléletformálás minden probléma (vízhasználat, hulladékképződés,
anyagtakarékosság stb.) megoldásához, és a meglévő kedvező folyamatok
megőrzéséhez is szükséges, megelőzve és kiegészítve az infrastrukturális
fejlesztéseket.
A fogyasztói szokások kedvezőtlen tendenciáinak folytatódása miatt nő a
települési hulladék és a szennyvíz szennyezőanyag koncentrációja. A döntően
ivóvízellátásra használt rétegvizek fokozottabb használata esetében nő a
felszíni eredetű vízszennyezés kockázata. A közlekedési és lakossági
szektorban a fajlagos energiafelhasználás további növekedése várható,
hacsak nem változik meg jelentősen a fogyasztók attitűdje.
Azoknak a fenntartható fogyasztási mintáknak kell elterjednie, amelyek
kisebb anyag- és energiaigénnyel ? több közösségi szolgáltatással, szellemi
termékkel ? elégítik ki a szükségleteket, illetve a hulladékkeletkezés
megelőzését neveléssel, minták elterjesztésével, értékváltással segítik. A
kulturális javak iránti magasabb kereslet csökkentheti a dologi jólét
hajszolását a lakosság körében, ami egyúttal a környezet terhelésének
csökkentését is jelenti. A megfelelő tájékoztatás jelentős segítséget
nyújthat azáltal, hogy informálja a termelőket és fogyasztókat az általuk
vásárolt termékek és szolgáltatások hatásairól, és lehetővé teszi számukra
a helyes döntések meghozatalát. A fogyasztási szokások megfelelő alakítása
szempontjából az elektronikus média éri el a legnagyobb közönséget, míg a
személyes kommunikáció a legnagyobb hatást ? mindkettő csak akkor, ha
valóban elérhető, megélhető életmódokat mutatnak be.
A fentiek miatt az ÚMFT a szükséges környezeti fejlesztések között a
fenntartható életmód és fogyasztási szokások, cselekvésminták,
mintaprojektek támogatását és elterjesztését, a környezeti
szemléletformálást is megnevezte. A KEOP stratégiája az, hogy az
életminőség javulását rövid, és hosszú távon is elősegíti a
környezetvédelem erősítése. A környezetvédelem erősítésébe beletartozik a
környezeti infrastruktúra fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő
fejlesztése, a természeti erőforrások hatékonyabb és takarékos használata.
Az infrastruktúrák és erőforrások hatékony és takarékos használata a
fenntartható fejlődés szempontjainak jobb megismerését és természetesebb
alkalmazását igénylik mindenkitől. Ehhez környezeti szemléletformálásra van
szükség, egyrészt azért, mert a régi EU tagországokra jellemző fogyasztási
minták és piaci magatartások gyors átvételével a környezettudatos termelési
és fogyasztási szokások elterjedése nem tartott lépést. Másrészt a
környezetérdekű piac fejlődését az ökohatékonyságra törekvő technológiai
fejlesztések ritkasága mellett leginkább a lakosság viszonylag alacsony,
illetve csak 1-2 részterületre koncentráló környezettudatossága
akadályozza. A fenntartható termelési és fogyasztási célok elérését és az
eszközök fejlesztését nemcsak a KEOP, hanem - a piac termelői oldalának
nyújtott támogatások révén - a GOP (pl. környezetközpontú
technológiaváltást segítő konstrukciója) is segíti.
A2. Rendelkezésre álló forrás
A pályázat meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló tervezett
keretösszeg (2012-ig évente): 1.000.000.000 Ft
"A" komponens: 100 000 000 Ft
"B" komponens: 500 000 000 Ft
"C" komponens: 400 000 000 Ft
A pályázati keretek módosulhatnak, figyelembe véve
- a már támogatást nyert projektek támogatási összegét (lekötések mértéke),
illetve
- a forint/euró árfolyam változását.
A rendelkezésre álló források aktuális mértékéről az Irányító Hatóság havi
rendszerességgel közleményt tesz közzé a NFÜ honlapján.
Jelen pályázati kiírás forrását az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a
Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.
A4. Támogatható pályázatok várható száma
Támogatott pályázatok várható száma (2012-ig évente):
"A" komponens: maximum 30 db
"B" komponens: maximum 50 db
"C" komponens: maximum 4 db
B. PÁLYÁZÓK KÖRE
B1. A pályázók körének meghatározása
Jelen pályázat "A", "B" és "C" komponense keretében intézmények/szervezetek
pályázhatnak
- Közoktatási feladatok ellátásában közreműködő intézmények: A 20/1997
II.13 Korm. rendelet alapján közoktatási intézménytörzs, OM azonosítóval
rendelkezik
- A felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. Törvény 1. számú mellékletében
felsorolt felsőoktatási intézmények
Közoktatási és felsőoktatási feladatokat ellátó intézményeken kívül az
alábbi intézmények, szervezetek pályázhatnak
KÖLTSÉGVETÉSI SZERV
3. Költségvetési szerv és intézménye
31 Központi költségvetési szerv és intézménye
32 Helyi, helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv és intézménye
35 Országos kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv
36 Területfejlesztési tanács és társulás kivéve a 361: RFT-t  Megjegyzés:
364: Önkormányzati fejlesztési társulás; 365: Kistérségi fejlesztési
társulás; 366: Többcélú kistérségi társulás
NONPROFIT SZERVEZET
5 Jogi személyiségű nonprofit szervezet
52 Egyesület Megjegyzés: 529: Egyéb egyesület
54 Köztestület
55 Egyház, egyházi intézmény
56 Alapítvány Megjegyzés: 569:Egyéb alapítvány
57 Közhasznú társaság (2009. július 30.-ig)
58 Magánbiztosítás
59 Egyéb, jogi személyiségű nonprofit szervezet
6 Jogi személyiség nélküli nonprofit szervezet
69 Egyéb, jogi személyiség nélküli nonprofit
- Az "A" komponens esetén konzorciumi forma nem megengedett
- A "B" és "C" komponens esetén a konzorciumi pályázatba maximum 5 partner
vonható be, a B.1 alatti feltételek minden konzorciumi partnerre
vonatkoznak!
A konzorciumi vagy társulási megállapodásban legalább az alábbi
feltételeket kell a résztvevő tagoknak egymással rendezni:
- A tagok együttműködési kötelezettsége legalább a fenntartási időszak
végéig - A konzorcium képviseletére felhatalmazott szervezet, illetve a
szervezet nevében eljárásra jogosult személy jogai és kötelezettségei
- A támogatásból megvalósítani kívánt feladatok felosztása (földrajzi
terület és költségvetés szerint)
- Saját forrás tagok közötti felosztása
- A beszerzett eszközök tulajdonjoga és számviteli aktiválása
- Kilépésre vonatkozó szabályok, a tagság megszűnése, szankcionálás
B2. Méret
Jelen pályázati kiírás esetében nem értelmezett.
B3. Székhely
A pályázónak Magyarországon bejegyzett és Magyarországon működő
szervezetnek kell lennie.
Konzorcium esetén a B.3 alatti feltétel minden konzorciumi partnerre
vonatkozik!
B4. Iparág
Jelen pályázati kiírás esetében nem értelmezett
B5. Típus
Jelen pályázati kiírás esetében nem értelmezett
B6. Kizáró okok
Szakmai korlátozó feltételek
Kizárólag azon pályázó részére nyújtható támogatás,
- amely a pályázat elkészítésébe legalább 3 éves szakmai tapasztalattal
bíró, szakirányú felsőfokú végzettségű pénzügyi szakembert bevont
(konzorcium esetén is elegendő 1 szakember bevonása);
- amely a pályázatát "környezetvédelmi tevékenység" célbesorolású
társadalmi szervezettel együttműködve készítette el (vagy maga a pályázó
ilyen szervezet) (konzorcium esetén is elegendő 1 szakember bevonása);
- amely vállalja legalább 3 éves szakmai tapasztalattal bíró és megfelelő
felsőfokú végzettségű környezeti nevelési szakember bevonását a projekt
megvalósításába (kizárólag a "B" és "C" komponens esetén kötelező;
konzorcium esetén is elegendő 1 szakember bevonása);
- amely vállalja legalább 3 éves szakmai tapasztalattal bíró, szakirányú
felsőfokú végzettségű pénzügyi szakember bevonását a projekt
megvalósításába (kizárólag a "B" és "C" komponens esetén kötelező;
konzorcium esetén is elegendő 1 szakember bevonása);
- amely vállalja legalább 3 éves szakmai tapasztalattal bíró kommunikációs
szakember bevonását a projekt megvalósításába (kizárólag 300 ezer "passzív"
elérést meghaladó eredményindikátor tervezése esetén kötelező; konzorcium
esetén is elegendő 1 szakember bevonása);
- amelynek nincs lezáratlan Zöld Forrás projektje és/vagy elbírálás alatt
lévő Zöld Forrás pályázata; illetve amennyiben van, egyértelműen eltérő
tartalommal nyújt be KEOP pályázatot és ezt igazolni is tudja. Konzorcium
esetén a feltétel minden konzorciumi partnerre vonatkozik.
A nonprofit szervezetek közül kizárólag olyan szervezetnek nyújtható
támogatás,
- amely létesítő okirat vagy társasági szerződés szerinti céljai között a
környezetvédelem és a környezeti nevelés valamelyike szerepel (kivéve
egyház által "B" komponens keretében benyújtott pályázat esetében).
Konzorcium esetén a feltétel minden konzorciumi partnerre vonatkozik.
A közoktatási intézmények közül kizárólag olyan intézménynek nyújtható
támogatás,
- amelynek érvényben levő pedagógiai programjához kapcsolódóan önálló
környezeti nevelési programja van.
- amely támogató nyilatkozattal rendelkezik a fenntartója részéről,
miszerint a fenntartó ismeri és támogatja az adott projekt célkitűzéseit és
megvalósítását.
Konzorcium esetén a fenti két feltétel minden konzorciumi partnerre
vonatkozik Az önkormányzatok közül kizárólag annak nyújtható támogatás, -
mely legkésőbb a pályázat benyújtási időpontjával hatályos, az 1995. évi
LIII. Törvény 46.§-a szerint érvényes környezetvédelmi programmal
rendelkezik;
- mely legkésőbb a pályázat benyújtási időpontjáig létrehozott
önkormányzati környezetvédelmi alapot (az 1995. évi LIII. Törvény 58.§-a
szerinti módon és tartalommal).
Konzorcium/Társulás esetén a fenti két feltétel minden partnerre/tagra
vonatkozik.
Adminisztratív feltételek
Nem nyújtható támogatás azon pályázó részére, amely
- a pályázati útmutatóban foglalt előírásokat, kötelezettségeket
pályázatában nem teljesíti;
- felszámolási eljárás, csőd-, végelszámolási, illetve adósságrendezési
eljárás alatt áll, valamint ha lejárt esedékességű köztartozása van a
köztartozás megfizetéséig;
- az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm.
rendelet (Ámr.) 88. § (2) bekezdésében meghatározott kizáró okok hatálya
alatt áll;
- nem felel meg az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. Törvény
(Áht.) 15. §-ban előírt, rendezett munkaügyi kapcsolatok törvényben
meghatározott követelményeinek;
- amelyről hitelt érdemlően bebizonyosodik, hogy a pályázat szakmai,
pénzügyi tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis adatot
szolgáltatott a pályázat benyújtásakor;
- a 217/1998 (XII. 30) Korm. rendelet (Ámr.) értelmében a pályázat
befogadásának feltételeként nem tesz írásbeli nyilatkozatot annak tudomásul
vételéről, hogy lejárt esedékességű, meg nem fizetett köztartozás esetén a
pályázót a köztartozás megfizetéséig a támogatás nem illeti meg, az
esedékes támogatások folyósítása a 217/1998 (XII. 30) Korm. rendelet (Ámr.)
92. § (5) bekezdése szerint felfüggesztésre kerül, illetve az Áht. 13/A.
§-ának (6) bekezdése alapján az esedékes támogatás a köztartozások
megfizetése érdekében - a támogatás ellenében vállalt kötelezettségeket nem
érintő módon - visszatartásra kerül;
- akivel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló
2007. évi CLXXXI. törvény 6.§ (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség
fennáll, valamint a 8. § szerinti érintettségét megalapozó körülményre
vonatkozó közzétételi kötelezettségének határidőn belül nem tett eleget.
C. A PÁLYÁZAT TARTALMA
C1. Támogatható tevékenységek
Az "A" komponens támogatható tevékenységei:
Az "A" komponens keretében a I.-III. pont alatti támogatható tevékenységek
közül több is választható.
A IV. pont alatti projekt előkészítés támogatható tevékenység választható!
A támogatható tevékenységek alatt felsorolt "szakmai követelmények"
tartalmazzák a tevékenységek támogathatóságának feltételeit.
I. Tájbejárás sorozat szervezése és lebonyolítása
Szakmai követelmények:
1. A tevékenység célja interaktív tanulási alkalmak létrehozása a
fenntarthatósági tematikához illeszkedő helyszíneken (például fenntartható
közösségek látogatása, a megújuló energiaforrást felhasználó erőművek
meglátogatása stb.);
2. Kizárólag nem-formális és informális tanulási alkalmak létrehozása
támogatható;
3. A pályázat benyújtásához a résztvevők ismerete szükséges (az előkészítés
során meg kell történnie a célcsoport bevonásának), így a pályázatban meg
kell adni a célcsoport nagyságát, település szerinti lakhelyét (több
település lehetséges), az A2.2 szerinti besorolását (több kategória is
lehetséges), a csoportképző ismérveket (pl. valamely iskola tanulói stb.)
és a célcsoport bevonásának módját (pl. helyi újság hirdetés);
4. A tájbejárás elszámolható költségei és az aktív elérések hányadosaként
adódó fajlagos nem lehet nagyobb, mint 15 000 Ft / aktív elérés.
5. A tevékenységnek kötelező része az A2.1 alatti fenntarthatósági üzenetek
közül pontosan egy üzenet kiválasztása, amelyhez kapcsolódóan kell
meghatározni a tájbejárás helyszínét/helyszíneit;
6. A tevékenységnek kötelező része az üzenet hatékony közvetítéséhez
szükséges kommunikációs tartalom kidolgozása;
7. A tevékenységnek kötelező része az ismeretterjesztő tartalom alapján
előadás és interaktív csoport foglalkozás megszervezése a tájbejárás
helyszínén;
8. A tevékenységnek kötelező része a kampány hatékonyságának mérése az
összes résztvevő bevonásával (a kampány előtt és után is kötelező felmérést
készíteni);
9. A projektnek kötelező része az ÚMFT szintű tájékoztatási és
nyilvánossági kötelezettségek teljesítése;
10. A tevékenységnek választható része ismeretterjesztő anyagok elkészítése
és szétosztása a résztvevők között, illetve tájékoztató műsor, cikk
szerepeltetése a helyi médiában (iskola újság, zárt láncú TV stb.);
11. A tevékenységnek választható része a célcsoport elszállítása a
helyszínre, illetve a célcsoport elszállásolása.
II. Fenntarthatósági tematikájú rendezvény/rendezvénysorozat szervezése és
lebonyolítása
Szakmai követelmények:
1. A tevékenység célja interaktív tanulási alkalmak létrehozása
fenntarthatósági tematikájú rendezvényen (pl. fenntarthatósági tematikájú
falunap, találkozó, előadás sorozat, agóra stb.);
2. Kizárólag nem-formális és informális tanulási alkalmak létrehozása
támogatható;
3. A pályázat benyújtásához a résztvevők ismerete szükséges (az előkészítés
során meg kell történnie a célcsoport bevonásának), így a pályázatban meg
kell adni a célcsoport nagyságát, település szerinti lakhelyét (több
település lehetséges), az A2.2 szerinti besorolását (több kategória is
lehetséges), a csoportképző ismérveket (pl. valamely iskola tanulói stb.)
és a célcsoport bevonásának módját (pl. helyi újság hirdetés);
4. A rendezvény elszámolható költségei és az aktív elérések hányadosaként
adódó fajlagos nem lehet nagyobb, mint 15 000 Ft / aktív elérés.
5. A tevékenységnek kötelező része az A2.1 alatti fenntarthatósági üzenetek
közül pontosan egy üzenet kiválasztása, és az üzenet hatékony
közvetítéséhez szükséges kommunikációs tartalom kidolgozása;
6. A tevékenységnek kötelező része az ismeretterjesztő tartalom alapján
előadás és interaktív csoport foglalkozás megszervezése a rendezvény
helyszínén;
7. A tevékenységnek kötelező része a kampány hatékonyságának mérése az
összes résztvevő bevonásával (a kampány előtt és után is kötelező felmérést
készíteni);
8. A tevékenységnek kötelező része az ÚMFT szintű tájékoztatási és
nyilvánossági kötelezettségek teljesítése;
9. A tevékenységnek választható része ismeretterjesztő anyagok elkészítése
és szétosztása a résztvevők között, illetve tájékoztató műsor, cikk
szerepeltetése a helyi médiában (iskola újság, zárt láncú TV stb.);
10. A tevékenységnek választható része a célcsoport elszállítása a
helyszínre, illetve a célcsoport elszállásolása.
11. A tevékenységnek választható része a rendezvény lebonyolításhoz
szükséges anyagok és eszközök beszerzése.
III. Nem fenntarthatósági tematikájú kulturális vagy közösségi rendezvényen
való megjelenés szervezése és lebonyolítása
Szakmai követelmények:
1. A tevékenység célja interaktív tanulási alkalmak létrehozása nem
fenntarthatósági tematikájú rendezvényen (pl. nyári fesztiválok területén
zöld sátor, falunap keretében zöld stand stb.);
2. Kizárólag nem-formális és informális tanulási alkalmak létrehozása
támogatható;
7 A nem-formális, informális tanulás (és a nem támogatható formális
tanulás) meghatározását ld. a Fogalomjegyzékben a "tanulás" címszó alatt 8
ua. mint 7.
3. A pályázatban meg kell adni a célcsoport várható nagyságát (rendezvény
összes résztvevőjének és a ténylegesen elért emberek arányának
becslésével), település szerinti lakhelyét (több település lehetséges), az
A2.2 szerinti besorolását (több kategória is lehetséges);
4. A rendezvényen való megjelenés elszámolható költségei és az aktív
elérések hányadosaként adódó fajlagos nem lehet nagyobb, mint 10 000 Ft /
aktív elérés.
5. A tevékenységnek kötelező része az A2.1 alatti fenntarthatósági üzenetek
közül pontosan egy üzenet kiválasztása, és az üzenet hatékony
közvetítéséhez szükséges kommunikációs tartalom kidolgozása;
6. A tevékenységnek kötelező része az ismeretterjesztő tartalom alapján
előadás és interaktív csoport foglalkozás megszervezése a rendezvény
helyszínén;
7. A tevékenységnek kötelező része a kampány hatékonyságának mérése
legalább 100 résztvevő bevonásával (a kampány előtt és után is kötelező
felmérést készíteni);
8. A tevékenységnek kötelező része az ÚMFT szintű tájékoztatási és
nyilvánossági kötelezettségek teljesítése;
9. A tevékenységnek választható része ismeretterjesztő anyagok elkészítése
és szétosztása a résztvevők között.
10. A tevékenységnek választható része a rendezvény lebonyolításhoz
szükséges anyagok és eszközök beszerzése.
IV. Projekt előkészítés (választható)
Szakmai követelmények:
- A projekt költségeinek és hatásainak feltárásához, pontos
meghatározásához szükséges feladatok elvégzése, azaz a Megvalósíthatósági
Tanulmány elkészítése.
"B" komponens:
A "B" komponens keretében a I.-V. pont alatti támogatható tevékenységek
közül több is választható, de az V. tevékenység önállóan nem.
A VI. pont alatti projekt előkészítés támogatható tevékenység választható
(azonban közbeszerzési kötelezettség esetén kötelező)!
A támogatható tevékenységek alatt felsorolt "szakmai követelmények"
tartalmazzák a tevékenységek támogathatóságának feltételeit.
I. Térségi komplex kampányok megtervezése és lebonyolítása
Szakmai követelmények:
1. A tevékenység célja fenntarthatósági tematikájú kommunikációs kampány
megvalósítása, regionális vagy interregionális szinten (a
Közép-Magyarországi Régió kivételével), legalább 3 ATL eszköz
kombinálásával, széles célcsoport számára.
2. A pályázatban meg kell adni a célcsoport várható nagyságát (az ATL
médiumok olvasottsági, hallgatottsági, nézettségi adatainak
hivatkozásával), régió szerinti lakhelyét (több régió lehetséges);
3. Legalább 300 000 rövidtávú passzív vagy 150 000 hosszú távú passzív
elérés teljesítése szükséges;
4. A tevékenységnek kötelező része az A2.1 alatti fenntarthatósági
részcélok közül legalább egy kiválasztása, a részcélt szolgáló üzenet(ek)
meghatározása (az A2.1 alatti táblázat üzeneteitől eltérő üzenet is
lehetséges) és az üzenet(ek) hatékony közvetítéséhez szükséges
kommunikációs tartalom (brief) kidolgozása;
5. A tevékenységnek kötelező része a brief alapján a médiamix kialakítása,
a kreatív anyagok kidolgozása, sokszorosítása (amennyiben releváns, pl.
óriás plakát), a média kampány lebonyolítása.
6. A tevékenységnek kötelező része a kampány hatékonyságának mérése (a
kampány előtt és után is kötelező felmérést készíteni);
7. A tevékenységnek kötelező része a médiakampányt kiegészítő PR
tevékenység folytatása;
8. A tevékenységnek kötelező része az ÚMFT szintű tájékoztatási és
nyilvánossági kötelezettségek teljesítése.
II. Fenntarthatósági tematikájú rendezvény/rendezvénysorozat szervezése és
lebonyolítása
Szakmai követelmények:
1. A tevékenység célja interaktív tanulási alkalmak létrehozása
fenntarthatósági tematikájú rendezvényen (pl. fenntarthatósági tematikájú
falunap, találkozó, előadás sorozat, agóra stb.);
2. Kizárólag nem-formális és informális tanulási alkalmak létrehozása
támogatható;
3. A pályázat benyújtásához a résztvevők ismerete szükséges (az előkészítés
során meg kell történnie a célcsoport bevonásának), így a pályázatban meg
kell adni a célcsoport nagyságát, település szerinti lakhelyét (több
település lehetséges), az A2.2 szerinti besorolását (több kategória is
lehetséges), a csoportképző ismérveket (pl. valamely iskola tanulói stb.)
és a célcsoport bevonásának módját (pl. helyi újság hirdetés);
4. Legalább 1000 aktív rövid távú vagy 500 aktív hosszú távú elérés
teljesítése szükséges;
5. A tevékenységnek kötelező része az A2.1 alatti fenntarthatósági
részcélok közül legalább egy kiválasztása, a részcélt szolgáló üzenet(ek)
meghatározása (az A2.1 alatti táblázat üzeneteitől eltérő üzenet is
lehetséges) és az üzenet(ek) hatékony közvetítéséhez szükséges
kommunikációs tartalom kidolgozása;
6. A tevékenységnek kötelező része az ismeretterjesztő tartalom alapján
előadás és interaktív csoport foglalkozás megszervezése a rendezvény
helyszínén;
7. A tevékenységnek kötelező része a kampány hatékonyságának mérése (a
kampány előtt és után is kötelező felmérést készíteni);
8. A tevékenységnek kötelező része az ÚMFT szintű tájékoztatási és
nyilvánossági kötelezettségek teljesítése;
9. A tevékenységnek választható része ismeretterjesztő anyagok elkészítése
és szétosztása a résztvevők között, illetve a rendezvényről tájékoztató
műsor, cikk szerepeltetése a regionális vagy országos médiában;
10. A tevékenységnek választható része a célcsoport elszállítása a
helyszínre, illetve a célcsoport elszállásolása.
11. A tevékenységnek választható része a rendezvény lebonyolításhoz
szükséges anyagok és eszközök beszerzése.
III. Nem fenntarthatósági tematikájú kulturális vagy közösségi
rendezvény(ek)en való megjelenés szervezése és lebonyolítása
Szakmai követelmények:
1. A tevékenység célja interaktív tanulási alkalmak létrehozása nem
fenntarthatósági tematikájú rendezvényen (pl. nyári fesztiválok területén
zöld sátor, falunap keretében zöld stand stb.);
2. Kizárólag nem-formális és informális tanulási alkalmak létrehozása
támogatható;
3. A pályázatban meg kell adni a célcsoport várható nagyságát (rendezvény
összes résztvevőjének és a ténylegesen elért emberek arányának
becslésével), település szerinti lakhelyét (több település lehetséges), az
A2.2 szerinti besorolását (több kategória is lehetséges);
4. Legalább 1000 aktív rövid távú vagy 500 aktív hosszú távú elérés
teljesítése szükséges;
5. A tevékenységnek kötelező része az A2.1 alatti fenntarthatósági
részcélok közül legalább egy kiválasztása, a részcélt szolgáló üzenet(ek)
meghatározása (az A2.1 alatti táblázat üzeneteitől eltérő üzenet is
lehetséges) és az üzenet(ek) hatékony közvetítéséhez szükséges
kommunikációs tartalom kidolgozása;
6. A tevékenységnek kötelező része az ismeretterjesztő tartalom alapján
előadás és interaktív csoport foglalkozás megszervezése a rendezvény
helyszínén;
7. A tevékenységnek kötelező része a kampány hatékonyságának mérése (a
kampány előtt és után is kötelező felmérést készíteni);
8. A tevékenységnek kötelező része az ÚMFT szintű tájékoztatási és
nyilvánossági kötelezettségek teljesítése;
9. A tevékenységnek választható része ismeretterjesztő anyagok elkészítése
és szétosztása a résztvevők között, illetve a rendezvényről tájékoztató
műsor, cikk szerepeltetése a regionális vagy országos médiában;
9. A tevékenységnek választható része a rendezvény lebonyolításhoz
szükséges anyagok és eszközök beszerzése.
IV. Lakossági tanácsadó hálózatok fejlesztése
Szakmai követelmények:
1. A tevékenység célja már működő tanácsadó hálózatok fejlesztése új
funkcióval való bővítéssel (pl. képzés mellé tanácsadás, mentorálás mellé
tudásbázis megosztása, disszemináció új formái... stb.) és /vagy
tartalomfejlesztéssel (új koncepció kidolgozása, tartalmi leírás
kifejlesztése, felhasználandó módszertanok kidolgozása, segédeszközök
fejlesztése) és /vagy szervezetfejlesztéssel, partnerségi együttműködések
kialakításával;
2. A pályázatban meg kell adni a célcsoport várható nagyságát (korábbi
tapasztalatok alapján, becsléssel), település szerinti lakhelyét (több
település lehetséges), a célcsoport A2.2 szerinti besorolása szerint a
"lakosság általában" kell, legyen;
3. Legalább 1000 aktív elérés/év teljesítése szükséges;
4. A tevékenységnek kötelező része az A2.1 alatti összes fenntarthatósági
részcélról és területről a lakosság számára megalapozott tanácsadáshoz
szükséges kommunikációs tartalom kidolgozása;
5. A tevékenységnek kötelező része ismeretterjesztő anyagok elkészítése és
ingyenes szétosztása a tanácsadó irodát felkeresők között, illetve a
tanácsadó irodáról tájékoztató műsor, cikk szerepeltetése a regionális vagy
országos médiában;
6. A tevékenységnek kötelező része a kampány hatékonyságának mérése (a
kampány előtt és után is kötelező felmérést készíteni);
7. A tevékenységnek kötelező része az ÚMFT szintű tájékoztatási és
nyilvánossági kötelezettségek teljesítése;
8. A tevékenységnek választható része a képzők képzése (kizárólag nem
formális tanulási helyzet támogatható!);
9. A tevékenységnek választható része a hálózati infrastruktúra bővítése;
10. A tevékenységnek választható része a tanácsadó iroda működéséhez
szükséges anyagok és eszközök beszerzése.
V. Tájbejárás sorozat szervezése és lebonyolítása (Önállóan nem, kizárólag
az I.-IV. támogatható tevékenység valamelyikével együtt támogatható!)
Szakmai követelmények:
1. A tevékenység célja interaktív tanulási alkalmak létrehozása a
fenntarthatósági tematikához illeszkedő helyszíneken (például fenntartható
közösségek látogatása, a megújuló energiaforrást felhasználó erőművek
meglátogatása stb.);
2. Kizárólag nem-formális és informális tanulási alkalmak létrehozása
támogatható;
3. A pályázat benyújtásához a résztvevők ismerete szükséges (az előkészítés
során meg kell történnie a célcsoport bevonásának), így a pályázatban meg
kell adni a célcsoport nagyságát, település szerinti lakhelyét (több
település lehetséges), az A2.2 szerinti besorolását (több kategória is
lehetséges), a csoportképző ismérveket (pl. valamely iskola tanulói stb.)
és a célcsoport bevonásának módját (pl. helyi újság hirdetés);
4. A tevékenységnek kötelező része az A2.1 alatti fenntarthatósági
részcélok közül legalább egy kiválasztása, a részcélt szolgáló üzenet(ek)
meghatározása (az A2.1 alatti táblázat üzeneteitől eltérő üzenet is
lehetséges), amely(ek)hez kapcsolódóan kell meghatározni a tájbejárás
helyszínét/helyszíneit;
5. A tevékenységnek kötelező része az üzenet(ek) hatékony közvetítéséhez
szükséges kommunikációs tartalom kidolgozása;
6. A tevékenységnek kötelező része az ismeretterjesztő tartalom alapján
előadás és interaktív csoport foglalkozás megszervezése a tájbejárás
helyszínén;
7. A tevékenységnek kötelező része a kampány hatékonyságának mérése (a
kampány előtt és után is kötelező felmérést készíteni);
8. A tevékenységnek kötelező része az ÚMFT szintű tájékoztatási és
nyilvánossági kötelezettségek teljesítése;
9. A tevékenységnek választható része ismeretterjesztő anyagok elkészítése
és szétosztása a résztvevők között, illetve a tájbejárásról tájékoztató
műsor, cikk szerepeltetése a regionális vagy országos médiában;
10. A tevékenységnek választható része a célcsoport elszállítása a
helyszínre, illetve a célcsoport elszállásolása.
VI. Projekt előkészítés
Szakmai követelmények:
1. A tevékenység kötelező része a projekt megkezdéséhez szükséges
közbeszerzési dokumentáció összeállítása és a közbeszerzési eljárás
lefolytatása (a Támogatási Szerződés megkötéséig). (A Kbt.
figyelembevételével szükséges megállapítani a közbeszerzési
kötelezettséget.)
2. A tevékenység választható része a projekt megkezdéshez ugyan nem
szükséges, de egy újabb projektütem megkezdéséhez szükséges közbeszerzési
dokumentáció összeállítása és a közbeszerzési eljárás lefolytatása (az
adott projekt ütem megkezdéséig). (A Kbt. figyelembevételével szükséges
megállapítani a közbeszerzési kötelezettséget.)
3. A tevékenységnek választható része a projekt költségeinek és hatásainak
feltárásához, pontos meghatározásához szükséges feladatok elvégzése, azaz a
Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítése.
"C" komponens:
A "C" komponens keretében a I. pont alatti támogatható tevékenységet kell
megvalósítani.
A II. pont alatti projekt előkészítés támogatható tevékenység választható
(azonban közbeszerzési kötelezettség esetén kötelező)!
A támogatható tevékenységek alatt felsorolt "szakmai követelmények"
tartalmazzák a tevékenységek támogathatóságának feltételeit.
I. Országos komplex kampányok megtervezése és lebonyolítása
Szakmai követelmények:
1. A tevékenység célja fenntarthatósági tematikájú kommunikációs kampány
megvalósítása, országos szinten (a Közép-Magyarországi Régióra eső
költségekre támogatás nem kapható), legalább 3 ATL eszköz kombinálásával,
az ország teljes lakossága számára;
2. Legalább 10 000 000 passzív elérés teljesítése szükséges;
3. A projektnek legfeljebb hat hónap alatt meg kell valósulnia;
4. A tevékenységnek kötelező része az A2.1 alatti fenntarthatósági
részcélok közül legalább egy kiválasztása, a részcélt szolgáló üzenet(ek)
meghatározása (az A2.1 alatti táblázat üzeneteitől eltérő üzenet is
lehetséges) és az üzenet(ek) hatékony közvetítéséhez szükséges
kommunikációs tartalom (brief) kidolgozása;
5. A tevékenységnek kötelező része a brief alapján a médiamix kialakítása,
a kreatív anyagok kidolgozása, sokszorosítása (amennyiben releváns, pl.
óriás plakát), a média kampány lebonyolítása.
6. A tevékenységnek kötelező része a kampány hatékonyságának mérése (a
kampány előtt és után is kötelező felmérést készíteni);
7. A tevékenységnek kötelező része a médiakampányhoz illeszkedő
rendezvények szervezése és lebonyolítása;
8. A tevékenységnek kötelező része a médiakampányt kiegészítő PR
tevékenység folytatása;
9. A tevékenységnek kötelező része az ÚMFT szintű tájékoztatási és
nyilvánossági kötelezettségek teljesítése;
10. A tevékenységnek választható része ismeretterjesztő anyagok elkészítése
és szétosztása a rendezvényen résztvevők között, illetve a lakosság
körében;
11.A tevékenységnek választható része a célcsoport elszállítása a
rendezvény helyszínére, illetve a célcsoport elszállásolása.
II. Projekt előkészítés
Szakmai követelmények:
1. A tevékenység kötelező része a projekt megkezdéséhez szükséges
közbeszerzési dokumentáció összeállítása és a közbeszerzési eljárás
lefolytatása (legkésőbb a Támogatási Szerződés megkötéséig, amennyiben a
Kbt. figyelembevételével szükséges a közbeszerzési eljárás.)
2. A tevékenységnek választható része a projekt költségeinek és hatásainak
feltárásához, pontos meghatározásához szükséges feladatok elvégzése, azaz a
Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítése.
Figyelem! A "C" komponens esetén az adott év első határnapjára beérkezett
pályázatok az adott évre allokált keret erejéig támogathatóak. A második
határnapra beérkezett projekt javaslatok az adott évre allokált keret
esetleges maradékának erejéig, és a következő évre allokált keret
kimerüléséig támogathatóak.
Azonos célú és tartalmú kampányok párhuzamosan nem bonyolíthatók, mivel
azok egymás hatását gyengíthetik. Az azonos cél, illetve tartalom
fennállásának megállapítása, - az értékelők bevonásával - a Bíráló
Bizottság (továbbiakban: BB) feladata. Ennek megállapításáért és
érvényesítéséért a BB a felelős.
A BB döntése és javaslata alapján a Közreműködő Szervezet a pályázóval
egyeztetett módon alakítja ki a projektek útvonaltervét, biztosítva ezzel
az azonos célú és tartalmú kampányok esetén az időbeli párhuzamosság
elkerülését.
Az ÚMFT szintű tájékoztatási és nyilvánossági kötelezettségek
A projektgazda a projekt megvalósítása során köteles a hatályos
jogszabályokban meghatározott tájékoztatási és nyilvánossági
kötelezettségeknek eleget tenni, a támogatott projektről és a támogatásról
az ott meghatározott módon és tartalommal információt nyújtani. A
tájékoztatásra és nyilvánosságra vonatkozó követelményeket a Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség (http://www.nfu.hu) honlapjáról letölthető
"Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei" című dokumentum, valamint
az "Arculati Kézikönyv" tartalmazza.
Az "A" és "B" komponens esetén a projektgazda a projekt megvalósítása során
a fentiekben hivatkozott "Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei"
című dokumentumban szereplő V. számú kommunikációs tervet köteles
megvalósítani, az alábbi tevékenységekkel:
- Fotódokumentáció készítése
- A kedvezményezett honlapján folyamatosan utalni kell az uniós támogatásra
mind szövegesen, mind pedig a logó elhelyezésével. Bármely nyomtatott vagy
elektronikus kommunikációs felületen, ahol a projekt megjelenik a
kedvezményezett köteles az EU támogatására folyamatosan felhívni figyelmet.
- Sajtóközlemény megjelentetése
- A megvalósítást követően emlékeztető tábla ("D" típus) elhelyezése a
kedvezményezett székhelyén.
- Sajtóesemény rendezése (csak a "B" komponens esetén kötelező)
- Információs anyagok, kiadványok készítése (választható)
A "C" komponens esetén a projektgazda a projekt megvalósítása során a IV.
számú kommunikációs tervet köteles megvalósítani, az alábbi
tevékenységekkel:
- Fotódokumentáció készítése
- A kedvezményezett honlapján folyamatosan utalni kell az uniós támogatásra
mind szövegesen, mind pedig a logó elhelyezésével. Bármely nyomtatott vagy
elektronikus kommunikációs felületen, ahol a projekt megjelenik a
kedvezményezett köteles az EU támogatására folyamatosan felhívni figyelmet
- Sajtóesemények szervezése: Ünnepélyes eseményekhez (pl. rendezvénysorozat
befejeződése) kapcsolódóan sajtótájékoztatók szervezése, sajtóközlemények
kiküldése, háttéranyagok elkészítése
- Sajtómegjelenések generálása a nyomtatott, elektronikus és on-line
médiában
- Sajtómegjelenések összegyűjtése és elemzése
- Sajtónyilvános ünnepélyes projekt záró - megnyitó rendezvény szervezése
- Tájékoztatási tábla ("C" típus) a rendezvények helyszínén/helyszínein
- A megvalósítást követően emlékeztető tábla ("D" típus) elhelyezése a
kedvezményezett székhelyén
- Információs anyagok, kiadványok készítése (választható)
Minden tájékoztatási, illetve emlékeztető tábla másodnyersanyagból,
újrahasznosított anyagból kell, készüljön legalább tömegének 50%-ában. A
sajtótájékoztatók körülményeinek környezettudatosságot kell tükrözniük, és
helyszínük akadálymentes kell, legyen. A projektet bemutató saját honlap
W3C szabvány szerinti akadálymentesítése kötelező.
D. PÉNZÜGYI FELTÉTELEK ÉS ÁLLAMI TÁMOGATÁSI SZABÁLYOK
D1. Támogatás formája
A pályázó működési támogatásának nem minősülő, visszafizetési kötelezettség
nélküli végleges juttatás (a továbbiakban: vissza nem térítendő támogatás).
Nem adható olyan támogatás, amelynek révén magánszemély, egyéni
vállalkozás, gazdasági társaság vagy egyéb szervezet indokolatlan vagyoni
előnyhöz vagy többletjövedelemhez jut.
Jelen konstrukció keretében nyújtott támogatások nem minősülnek a Környezet
és Energia Operatív Program prioritásaira rendelt források felhasználásának
részletes szabályairól és egyes támogatási jogcímeiről szóló 23/2007.
(VIII.29.) MeHVM rendeletben szabályozott állami támogatásnak.
D2. Támogatás mértéke
Az ebben a pályázati felhívásban elnyerhető támogatás mértéke:
- "A" komponens: Támogatás intenzitás minden esetben 95%
- "B" komponens: Támogatás intenzitás minden esetben 95%
- "C" komponens: Támogatás intenzitás minden esetben 95%, ugyanakkor a
projekt kötelező részcél-területét képező KMR-ra eső költségek nem
elszámolhatók, ezek forrását a kedvezményezett biztosítja.
FIGYELEM! A PFÚ B.1 fejezete szerinti, "31 Központi költségvetési szerv és
intézménye" KSH kódú kedvezményezettek, valamint a PFÚ melléklete (Állami
költségvetési szervek listája) szerinti kedvezményezettek esetében a
támogatás mértékének felső maximuma 100%!
A projekttel összefüggésben, az értékesítésből, szolgáltatásból,
bérbeadásból, regisztrációs díjból és egyéb bevételből a fizikai
megvalósítás időszakát magába foglaló teljesítési időponttal számlázott
bevétel a teljesítés időpontját is tartalmazó elszámolási időszakban
csökkenti a projekt elszámolható költségeinek összegét! A fizikai
megvalósítás időszakát követően a projekttel összefüggésben, az
értékesítésből, szolgáltatásból, bérbeadásból, regisztrációs díjból és
egyéb módon bevétel nem keletkezhet!
D3. Támogatás összege
A jelen pályázat keretében elnyerhető támogatás mértéke:
- "A" komponens: Minimum 3 millió Ft, maximum 5 millió Ft.
- "B" komponens: Minimum 10 millió Ft, maximum 50 millió Ft.
- "C" komponens: Minimum 100 millió Ft, maximum 200 millió Ft.
E. ADMINISZTRATÍV INFORMÁCIÓK
A pályázatokkal kapcsolatos eljárásokat
- a 2007-2013 időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az
Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások
felhasználásának általános eljárási szabályairól szóló 16/2006. (XII. 28.)
MeHVM-PM együttes rendelet,
- a 2007-2013. programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési
Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó
támogatások fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési
rendszerek kialakításáról szóló 281/2006. (XII. 23.) Kormányrendelet, és
- a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési
Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó
támogatások felhasználásának alapvető szabályairól és felelős
intézményeiről szóló 255/2006 (XII. 8.) Kormányrendelet szabályozza.
E1. A pályázati kiírás felfüggesztése és megszüntetése
A 16/2006. (XII.28.) MeHVM-PM rendelet szabályozása alapján.
E2. A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje
A pályázatot 1 eredeti, valamint 1 elektronikus példányban (CD/DVD), azon
dokumentumokat, amelyek elektronikus formában nem jeleníthetők meg, 1
eredeti és 2 másolati példányban, zárt csomagolásban, tértivevénnyel,
gyorspostai szállítás vagy személyes kézbesítés útján a következő címre és
időben kell eljuttatni a Közreműködő Szervezethez. Kérjük, a pályázat
összeállításánál vegye figyelembe az F12. csatolandó mellékletek
fejezetben, az egyes dokumentumokra vonatkozó konkrét előírásokat.
Felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben szükséges, a Közreműködő Szervezet a
fent meghatározottól eltérő formában is bekérhet bármely, a benyújtási
kötelezettség körébe tartozó dokumentumot.
Közreműködő Szervezet:
KvVM Fejlesztési Igazgatóság,
1134 Budapest, Váci út 45-H épület 6. emelet,
KEOP Projekt Kiválasztási Főosztály
(postacím: 1399 Budapest, Pf. 677)
Hétfőtől csütörtökig: 9-16 óráig.
Péntek: 9-12 óráig.
Kérjük, hogy a pályázatot tartalmazó csomagon a következőket tüntesse fel:
- a pályázó nevét és címét
- a Közreműködő Szervezet nevét és címét
- a pályázati felhívás kódszámát (KEOP-2009-6.1.0/A, KEOP-2009-6.1.0/B vagy
KEOP-2009-6.1.0/C)
Kérjük, hogy az elektronikus információhordozó tokján jól láthatóan
tüntesse fel a Pályázati Felhívás kódszámát (KEOP-2009-6.1.0/A,
KEOP-2009-6.1.0/B vagy KEOP-2009-6.1.0/C), a pályázó nevét és címét.
Kérjük, ellenőrizze a kitöltött adatokat, illetve győződjön meg a kitöltés
sikerességéről, az adathordozó épségéről!
A pályázati felhívás egyes pontjaira vonatkozó tudnivalókkal kapcsolatban
információkat az NFÜ honlapján (http://www.nfu.hu/palyazatok) és a KvVM FI
honlapján (http://www.fi.kvvm.hu) talál, felvilágosítást pedig a Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség telefonos ügyfélszolgálata nyújt.
Az NFÜ telefonos ügyfélszolgálatának kék száma: 06-40-638-638.
A KEOP-2009-6.1.0/A és KEOP-2009-6.1.0/B komponensek esetén a pályázatok
benyújtása folyamatosan lehetséges, a kiírás felfüggesztéséig. A pályázatok
értékelési folyamata az adott pályázat beérkezése napjától kezdődik.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázat benyújtását követően az ellenőrzésre
feljogosított szervek megkezdhetik a projekt ellenőrzését.
A KEOP-2009-6.1.0/C komponens esetében a pályázatok elbírálása szakaszosan
történik úgy, hogy az értékelések kezdő dátumai az adott napig beérkezett
pályázatok esetén az alábbi időpontok (postai úton benyújtott pályázatok
esetén a postai bélyegző dátuma jelenti a pályázat benyújtásának napját):
- 2009. május 4.
- 2009. október 5.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázat benyújtását követően az ellenőrzésre
feljogosított szervek megkezdhetik a projekt ellenőrzését, de a 16/2006
MeHVM-PM együttes rendeletben foglalt értékelési határidőket a fenti
határnapoktól kell számítani, függetlenül attól, hogy a pályázatokat
mennyivel előtte nyújtották be. Az adott értékelési határnapra benyújtott
pályázatok között a beérkezés sorrendje alapján nem teszünk különbséget.




További információk a(z) Palyazatok levelezőlistáról