Csendes Percek március 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Már. 14., Cs, 05:37:01 CET

                     2013. március 14. csütörtök

Mt 7,1-5.

Jézus mondja: 1 "Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek! 2 Mert amilyen
ítélettel ítéltek, olyannal ítéltettek; és amilyen mértékkel mértek,
nektek is olyannal mérnek. 3 Miért nézed a szálkát atyádfia szemében, a
magad szemében pedig miért nem veszed észre még a gerendát sem? 4 Vagy
hogyan mondhatod akkor atyádfiának: Hadd vegyem ki szemedből a szálkát!
- mikor a magad szemében ott a gerenda. 5 Képmutató, vedd ki előbb saját
szemedből a gerendát, és akkor majd jól fogsz látni ahhoz, hogy kivehesd
atyádfia szeméből a szálkát."

                            BUTA MADÁR?

Ne ítéljetek látszat szerint, hanem hozzatok igazságos ítéletet. (Jn
7,24)

Egy tavaszi napon jellegzetes kopácsolást hallottam, amely
nyilvánvalóan egy harkály hangja volt. Azt hittem, hogy a madár éhes, és
üreget keres a fában rovarok után kutatva. Ám amint jobban szemügyre
vettem, felfedeztem, hogy egy utcai lámpa műanyag búráját kopogtatja.
Micsoda buta madár! - gondoltam. Ott biztosan nincsenek bogarak!
Miközben reménytelennek tűnő erőfeszítését figyeltem, rájöttem,
tulajdonképpen milyen keveset tudok az effajta madarakról. Talán ezért
nem értem teljesen a viselkedését.
Másnap az interneten rákerestem a harkályokra. Rájöttem, hogy akit
láttam, az valószínűleg egy pelyhes fakopács, akinek a dobolása nem az
élelemkeresést, hanem saját területének a hanggal való kijelölését
szolgálta. A madár nem volt buta! Én voltam tájékozatlan!
Ezután Jézus szavai jutottak eszembe: "Ne ítéljetek látszat szerint,
hanem hozzatok igazságos ítéletet" (Jn 7,24 és Mt 7,1 és Lk 6,37). A
madárral való esetem arra figyelmeztetett, hogy ha valamilyen eseményből
tanulni szeretnék, akkor Isten segíthet igazságosan megítélnem a
helyzetet, még mielőtt a magam fejével helytelen következtetést vonnék
le.

Imádság: Kegyelmes Istenünk, küldd nekünk Lelkedet, hogy ne
ítélkezzünk. Jézus nevében kérünk. Ámen.

Az ítélkezés eltakarja előlünk az igazságot.
Elmer A. Dickson (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI FELETT ÍTÉLKEZTÜNK!