Csendes Percek március 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Már. 13., Sze, 05:37:01 CET

                       2013. március 13. szerda

Zsid 11,1-7.

1 A hit pedig a remélt dolgokban való bizalom, és a nem látható dolgok
létéről való meggyőződés. 2 Ennek a hitnek az alapján nyertek Istentől
jó tanúbizonyságot a régiek. 3 Hit által értjük meg, hogy a világokat
Isten szava alkotta, úgyhogy a nem láthatókból állt elő a látható. 4 Hit
által ajánlott fel Ábel értékesebb áldozatot, mint Kain, és ezáltal
nyert bizonyságot arról, hogy ő igaz, mert Isten bizonyságot tett
áldozati ajándékairól, úgyhogy hite által még holta után is beszél. 5
Hit által ragadtatott el Énók, hogy ne lásson halált, és nem találták
meg, mivel elragadta őt az Isten. Elragadtatása előtt azonban
bizonyságot nyert arról, hogy Isten szemében kedves. 6 Hit nélkül pedig
senki sem lehet kedves Isten előtt, mert aki az Istent keresi, annak
hinnie kell, hogy ő van; és megjutalmazza azokat, akik őt keresik. 7 Hit
által kapott kijelentést Nóé azokról a dolgokról, amelyek még nem voltak
láthatók, és Istent félve és tisztelve készítette el a bárkát háza népe
megmentésére. E hite által ítélte el a világot, és a hitből való igazság
örökösévé lett.

                             ELDOBJAM?

A hit pedig a remélt dolgokban való bizalom, és a nem látható dolgok
létéről való meggyőződés. (Zsid 11,1)

A hűtőszekrényem tetején álló fokföldi ibolya gyönyörűen virágzott,
szirmai lila színekben pompáztak. A fiamtól kaptam, mikor nyolc éves
volt, de eddig még sohasem nyílt ki. Az évek során sokszor eszembe
jutott, hogy ki kellene dobnom, hiszen az állapota reménytelennek tűnt,
de nem tettem meg.
Könnyek csordultak le az arcomon, amikor arra gondoltam, mit tett Isten
a fiamért. Öt hónappal ezelőtt az én drogfüggő fiam belépett egy
szenvedélybetegeket mentő keresztyén rehabilitációs központba.
Csodálatos az a változás, amit Isten az életében elvégzett. A Jer 29,11
szerint Isten ránk vonatkozó tervei mind jók és reményteljesek. Fiamat
az ibolyához hasonlítottam. Ahogy éveken át a kis virágot gondozgattam,
úgy imádkoztam a fiamért is. S végül mindkettejüknél az élet és a
szépség aratott győzelmet.
Ha elvetjük a reményeinket és az álmainkat, csak azért, mert a
helyzetünk szörnyűségesnek tűnik, s a változás túl sokáig tart,
elveszítjük szem elől, mi az Isten szándéka. Ha kitartunk Istenbe vetett
bizalmunkban, ő hűségesen munkálkodik és véghezviszi mindazt a jót,
melyet felőlünk eltervezett.

Imádság: Istenünk, megígérted, hogy a sivatag virágba fog borulni, és
meg fogjuk látni a te dicsőségedet. Segíts, hogy észrevegyük az életet
ott is, ahol halál van, a reményt ott is, ahol félelem uralkodik, s a te
szépségedet az életben. Ámen.

Isten országában mindannyian virágzunk, és gyümölcsöt termünk.
Suzanne Cooper (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK A SZENVEDÉLYBETEGSÉGGEL KÜZDŐ CSALÁDOKÉRT!