Csendes Percek január 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Jan. 20., V, 05:37:01 CET

                      2013. január 20. vasárnap

1Kor 12,12-27.

12 Mert ahogyan a test egy, bár sok tagja van, de a test valamennyi
tagja, noha sokan vannak, mégis egy test, ugyanúgy a Krisztus is. 13
Hiszen egy Lélek által mi is mindnyájan egy testté kereszteltettünk,
akár zsidók, akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és mindnyájan
egy Lélekkel itattattunk meg. 14 Mert a test sem egy tagból áll, hanem
sokból. 15 Ha ezt mondaná a láb: "Mivel nem vagyok kéz, nem vagyok a
test része", vajon azért nem a test része-e? 16 És ha ezt mondaná a fül:
"Mivel nem vagyok szem, nem vagyok a test része", vajon azért nem a test
része-e? 17 Ha a test csupa szem, hol lenne a hallás? Ha az egész test
hallás, hol lenne a szaglás? 18 Márpedig az Isten rendezte el a tagokat
a testben, egyenként mindegyiket, ahogyan akarta. 19 Ha pedig valamennyi
egy tag volna, hol volna a test? 20 Így bár sok a tag, mégis egy a test.
21 Nem mondhatja a szem a kéznek: "Nincs rád szükségem", vagy a fej a
lábaknak: "Nincs rátok szükségem!" 22 Ellenkezőleg: a test gyengébbnek
látszó részei nagyon is szükségesek, 23 és amelyeket a test
tisztességtelen részeinek tartunk, azokat nagyobb tisztességgel vesszük
körül, és amelyek ékesség nélkül valók, azok nagyobb megbecsülésben
részesülnek: 24 az ékeseknek azonban nincs erre szükségük. Isten
szerkesztette így a testet egybe: az alacsonyabb rendűnek nagyobb
tisztességet adva, 25 hogy ne legyen meghasonlás a testben, hanem
kölcsönösen gondoskodjanak egymásról a tagok. 26 És így ha szenved az
egyik tag, vele együtt szenved valamennyi, ha dicsőségben részesül az
egyik tag, vele együtt örül valamennyi. 27 Ti pedig Krisztus teste
vagytok, és egyenként annak tagjai.

                         ILYEN CSAK EGY VAN

Mindenkinek saját kegyelmi ajándéka van Istentől: kinek így, kinek
amúgy. (1Kor 7,7)

A híres olasz tenor, Bejamino Gigli egy odaadó csodálójáról egyszer egy
történet terjedt el. A rajongó második Caruso-ként emlegette Gigli-t.
Enrico Caruso egy fantasztikus énekes volt. A történet szerint Gigli így
válaszolt: "Én nem második Caruso, hanem első Gigli vagyok."
Gigli spontán és szellemes felelete mindig mosolyra késztet, amikor
felidézem ezt a történetet. Válasza azonban egy mélyebb és fontosabb
igazságra is emlékeztet: Isten mindnyájunkat egyedinek alkotott. Nem
arra kell vágynunk, törekednünk, hogy olyanok legyünk, mint valaki más.
Ugyanakkor ne engedjük, hogy bárki megakadályozzon bennünket abban, hogy
azzá váljunk, akinek Isten teremtett.
Természetesen erős és elismert vezetők megérdemlik, hogy tiszteljék és
kövessék őket. De a nagyobb kihívás akkor is megmarad: saját, Isten adta
tehetségünk felfedezése, elfogadása és fejlesztése. Mivel Isten
mindnyájunkat egyedinek alkotott, valóban valamennyien különlegesek
vagyunk - máshoz nem hasonlíthatók.

Imádság: Bölcs és szerető Istenünk, hálát adunk a teremtés csodájáért.
Hálát adunk, hogy mindnyájunkat saját képmásodra alkottál. Jézus
nevében. Ámen.

Ne utánozz senkit, légy önmagad, akit Isten csodálatosnak teremtett.
Carel Anthonissen (Nyugati-fok, Dél-Afrika)

IMÁDKOZZUNK A TEHETSÉGES ZENÉSZEKÉRT!