Csendes Percek február 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Feb. 5., K, 05:37:01 CET

                        2013. február 5. kedd

1Kor 1,26-31.

26 Mert nézzétek csak a ti elhivatásotokat, testvéreim; nem sokan
vannak köztetek, akik emberi megítélés szerint bölcsek, hatalmasok vagy
előkelők. 27 Sőt azokat választotta ki az Isten, akik a világ szemében
bolondok, hogy megszégyenítse a bölcseket, és azokat választotta ki az
Isten, akik a világ szemében erőtlenek, hogy megszégyenítse az erőseket:
28 és azokat választotta ki az Isten, akik a világ szemében nem
előkelők, sőt lenézettek; és a semmiket, hogy semmikké tegye a
valamiket; 29 hogy egyetlen ember se dicsekedjék az Isten színe előtt.
30 Az ő munkája az, hogy ti a Krisztus Jézusban vagytok. Őt tette nekünk
Isten bölcsességgé, igazsággá, megszentelődéssé és megváltássá, 31 hogy
amint meg van írva: "Aki dicsekszik, az Úrral dicsekedjék."

                     ISTEN CSODÁLATOS "IGEN"-JE

Mert őbenne kiválasztott minket magának már a világ teremtése előtt,
hogy szentek és feddhetetlenek legyünk előtte szeretetben. (Ef 1,4)

Minden nap Isten csodálatos elfogadására van szükségem. Isten nem úgy
néz rám, hogy azt mondaná: "Hát, te teljesen félrecsúsztál. Nem olyan
keresztyén, nem olyan beosztott, diák, vagy szülő vagy, mint amilyet
vártam." Isten nem bizonytalan abban, hogy vajon érdemes vagyok-e a
szeretetére, vagy sem. Épp ellenkezőleg, még az esendőségem ellenére is
igent mond az értékeimre.
A bukottat és bűnöst Isten folyamatosan elfogadja. Azokat is elfogadja,
akikkel én nem találkozom. Talán visszataszít bennünket egy hajléktalan,
vagy egy éhező haiti ember, vagy egy AIDS-es ugandai nő, akár egy
szemétlerakóban turkáló kisgyermek. De nekik és nekem is igent mond
Isten. Saját képére teremtett minket, ezért értékel és becsben tart
mindenkit.
Jézus Krisztusban elnyertük Isten elfogadását, ezért képesek vagyunk
másokat és magunkat is elfogadni. Az élet sötét pillanataiban, amikor
valamiféle hibás árunak érzem magam, amikor képtelennek érzem magam
Isten mércéjét és elvárásait teljesíteni, amikor elveszettnek,
magányosnak, kitaszítottnak érzem magam, akkor is kétség nélkül tudom,
hogy Isten megingathatatlan válasza számomra: igen. És ez az egyetlen
válasz.

Imádság: Jó és kegyelmes Istenünk, köszönjük csodálatos "igenedet"!
Ámen.

Hol hallod a saját életedben Isten csodálatos igenlését?
Gregg Bunn (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK NEM ÉRZIK ELÉG JÓNAK MAGUKAT!