Csendes Percek február 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Feb. 4., H, 05:37:01 CET

                        2013. február 4. hétfő

Jak 2,14-26.

14 Testvéreim, mit használ, ha valaki azt mondja, hogy van hite, de
cselekedetei nincsenek? Vajon üdvözítheti-e őt egyedül a hit? 15 Ha egy
férfi- vagy nőtestvérünknek nincs ruhája, és nincs meg a mindennapi
kenyere, 16 valaki pedig ezt mondja nekik közületek: Menjetek el
békességgel, melegedjetek meg, és lakjatok jól, de nem adjátok meg
nekik, amire a testnek szüksége van, mit használ az? 17 Ugyanígy a hit
is, ha cselekedetei nincsenek, halott önmagában. 18 Viszont mondhatja
valaki azt is: Neked hited van, nekem meg cselekedeteim vannak. Mutasd
meg nekem a hitedet cselekedetek nélkül, én is meg fogom neked mutatni
cselekedeteim alapján a hitemet. 19 Te hiszed, hogy egy az Isten. Jól
teszed. Az ördögök is hiszik és rettegnek. 20 Akarod-e hát tudni, te
ostoba ember, hogy a hit cselekedetek nélkül meddő? 21 Ábrahám, a mi
atyánk, nem cselekedetekből igazult-e meg, amikor fiát, Izsákot
felajánlotta az oltáron? 22 Látod tehát, hogy hite együttműködött
cselekedeteivel, és cselekedeteiből lett teljessé a hite. 23 Így
teljesedett be az Írás, amely azt mondja: "Ábrahám hitt az Úrnak, aki
ezért igaznak fogadta el őt", és "Isten barátjának neveztetett". 24
Látjátok tehát, hogy cselekedetekből igazul meg az ember, és nem csupán
a hit által. 25 S ugyanígy a parázna Ráháb is, nem cselekedetekből
igazult-e meg, amikor befogadta a követeket, és más úton bocsátotta el
őket? 26 Mert ahogyan a test halott a lélek nélkül, ugyanúgy a hit is
halott cselekedetek nélkül.

                       KONYHAI ÁLDOZATKÉSZSÉG

A jótékonyságról és az adakozásról pedig el ne feledkezzetek, mert
ilyen áldozatokban gyönyörködik az Isten. (Zsid 13,16)

Kimértem a lisztet, dagasztani kezdtem a tésztát, és azokra az
emberekre gondoltam, akik élvezni fogják konyhai áldozatkészségem
gyümölcseit. A közelmúltban volt egy műtétem, azóta nagyon keveset
eszem, viszont még mindig nagyon szeretek sütni-főzni. Legtöbbször a
férjem munkatársai és kiterjedt családunk kapják meg mindazt, amit
készítek.
Márta története segített szolgálatnak tekinteni a sütést. A
vendégszeretet Istentől kapott ajándékát használva fejezte ki örömét,
hogy házába fogadhatta Jézust, és alkalma volt kényelemben és
szíveslátásban részesítetni. Márta a hitét tettein keresztül mutatta be,
ahogy ezt a Jak 2 nekünk is javasolja.
Amint a Zsid 13,16-on elmélkedtem, rájöttem, hogy hitemet és
szeretetemet az én "konyhai áldozataimban" is kifejezésre juttathatom.
Ételeket készítek, és eljuttatom azokat az otthonról nehezen kimozduló
embereknek, a kismamáknak, a szomszédoknak, vagy a nagyon elfoglalt,
dolgozó családoknak. Ha ezeket az ajándékokat imádságos szívvel készítem
elő, aztán örömmel és barátsággal kézbesítem, akkor megmutathatom
másoknak, hogy Isten gondoskodik róluk, az ő nagy családjának tettein
keresztül.

Imádság: Mennyei Atyánk, segíts megosztani hitünket másokkal
talentumainkat, tehetségünket használva, amelyekkel megáldottál
bennünket. Ámen.

Tetteim hogyan mutatják be hitemet?
Susan R. Jones (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK A MŰTÉT UTÁN LÁBADOZÓKÉRT!