Csendes Percek szeptember 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Sze. 23., V, 05:37:01 CEST

                    2012. szeptember 23. vasárnap

Mt 25,31-40.

31 "Amikor pedig az Emberfia eljön az ő dicsőségében, és vele az
angyalok mind, akkor odaül dicsősége trónjára. 32 Összegyűjtenek eléje
minden népet, ő pedig elválasztja őket egymástól, ahogyan a pásztor
elválasztja a juhokat a kecskéktől. 33 A juhokat jobb keze felől, a
kecskéket pedig bal keze felől állítja." 34 "Akkor így szól a király a
jobb keze felől állókhoz: Jöjjetek, Atyám áldottai, örököljétek a világ
kezdete óta számotokra elkészített országot. 35 Mert éheztem, és ennem
adtatok, szomjaztam, és innom adtatok, jövevény voltam, és befogadtatok,
36 mezítelen voltam, és felruháztatok, beteg voltam, és meglátogattatok,
börtönben voltam, és eljöttetek hozzám. 37 Akkor így válaszolnak neki az
igazak: Uram, mikor láttunk téged éhezni, hogy enned adtunk volna, vagy
szomjazni, hogy innod adtunk volna? 38 Mikor láttunk jövevénynek, hogy
befogadtunk volna, vagy mezítelennek, hogy felruháztunk volna? 39 Mikor
láttunk betegen vagy börtönben, hogy elmentünk volna hozzád? 40 A király
így felel majd nekik: Bizony, mondom néktek, amikor megtettétek ezeket
akárcsak eggyel is a legkisebb atyámfiai közül, velem tettétek meg."

                       MEGSZENTELT TALÁLKOZÁS

Mert éheztem, és ennem adtatok, szomjaztam, és innom adtatok... (Mt
25,35)

Egy hideg napon férjemmel autóztunk, és megálltunk tankolni. A
benzinkútnál odajött hozzánk egy idegen. Óvatosan engedtem le az autó
ablakát. Bizonytalanul kérdeztem meg a férfit, miben tudunk segíteni.
Mint kiderült, nem csak fizikai, de Jézus Krisztus ismeretéből származó
lelki táplálékot is tudtunk nyújtani a hajléktalan embernek.
Fölvillanyozott a lehetőség, mert tudtam, hogy ez egy megszentelt
találkozás. Isten ránk bízta a feladatot, hogy engedelmeskedjünk a fönti
igének is (Mt 25,31-46), és vendégeljünk meg másokat (Zsid 13,2).
Ez a tapasztalat segített emlékeznünk, hogy Isten sok mindent ad
nekünk, ezért mi is adhatunk másoknak. Az előre becsomagolt ennivalót
könnyen megtarthattuk volna magunknak is. De megláttuk a hajléktalan
ember szükségét, és szabadon adtunk.
A Szentírás szerint, amikor segítünk felebarátainkon, az Úrért tesszük.

Imádság: Drága Istenünk, taníts felismernünk a lehetőségeket, amelyeket
elénk hozol, hogy mások szolgálata által szolgáljunk neked. Ámen.

Hálánk azért, amink van, kiszoríthatja az aggodalmat esetleges
hiányaink miatt.
Renee McCoy (Mississippi, USA)

IMÁDKOZZUNK OLYAN IDEGENEKÉRT, AKIKKEL HAMAROSAN TALÁLKOZNI FOGUNK!