Csendes Percek május 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Május. 12., Szo, 05:37:01 CEST

                       2012. május 12. szombat

Jn 7,37-39.

37 Az ünnep utolsó nagy napján felállt Jézus, és így kiáltott: "Ha
valaki szomjazik, jöjjön hozzám, és igyék! 38 Aki hisz énbennem, ahogy
az Írás mondta, annak belsejéből élő víz folyamai ömlenek!" 39 Ezt pedig
a Lélekről mondta, akit a benne hívők fognak kapni, mert még nem adatott
a Lélek, mivel Jézus még nem dicsőült meg.

                             SZOMJOLTÓ

Ha valaki szomjazik, jöjjön hozzám, és igyék! (Jn 7,37)

Évekkel ezelőtt egy dél-indiai hegyi faluba, Ootyba látogattam. A busz
motorjában felforrt a víz, és megállt egy kanyarban. A hosszú, fárasztó
út során megéheztünk és megszomjaztunk.
Ahogy kiszálltam a buszból, láttam, hogy egy sziklahasadékból víz
csöpög. A vizet egy bambusznád gyűjtötte össze, ahonnan egy fatartályba
csorgott. Ittam a hűvös, édes vízből, amely csillapította szomjamat. A
víz annyira üdítő volt, hogy elhatároztam, azon az estén nem is eszem
semmit, csak ezzel a vízzel töltöm meg a gyomrom, amely számomra olyan
édes volt, mint "a kősziklából szedett méz." (Zsolt 81,17)
Az eset az élő vízre emlékeztetett, melyet Jézus kínál nekünk. Miközben
járjuk az élet útját, sok akadályba és nehézségbe ütközünk. Lehet, hogy
elfog a kísértés, hogy sokféle módon csillapítsuk lelki szomjúságunkat.
Ám csak az Istennel való szoros kapcsolat ad igazi, tartós
elégedettséget. Csak Isten élő vize képes oltani lelkünk szomjúságát.

Imádság: Drága Istenünk, a világ szomjazik rád. Köszönjük, hogy
elküldted Jézust, hogy csillapítsd szomjúságunkat. Hadd jöjjön hozzád
mindenki, aki fáradt, és mondhassa: "Atyánk, szenteltessék meg a te
neved. Jöjjön el a te országod. A mi mindennapi kenyerünket add meg
nekünk naponként. És bocsásd meg a mi bűneinket, mert mi is megbocsátunk
minden ellenünk vétkezőnek. És ne vigy minket kísértésbe. Ámen." (Lk
11,2-4)

Krisztus mindenkinek ingyen adja az élő vizet.
B. Vincent Roop Singh (Bangalore, India)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK NINCS TISZTA IVÓVIZÜK!