Csendes Percek május 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Május. 5., Szo, 05:37:01 CEST

                        2012. május 5. szombat

Mt 6,25-34.

Jézus mondja: 25 "Ezért mondom nektek: ne aggódjatok életetekért, hogy
mit egyetek, és mit igyatok, se testetekért, hogy mivel ruházkodjatok.
Nem több-e az élet a tápláléknál, és a test a ruházatnál? 26 Nézzétek
meg az égi madarakat: nem vetnek, nem is aratnak, csűrbe sem takarnak,
és mennyei Atyátok eltartja őket. Nem vagytok-e ti sokkal értékesebbek
náluk? 27 Aggódásával pedig ki tudná közületek meghosszabbítani életét
csak egy arasznyival is? 28 Mit aggódtok a ruházatért is? Figyeljétek
meg a mezei liliomokat, hogyan növekednek: nem fáradoznak, és nem
fonnak, 29 de mondom nektek, hogy Salamon teljes dicsőségében sem
öltözködött úgy, mint ezek közül akár csak egy is. 30 Ha pedig a mező
füvét, amely ma van, és holnap a kemencébe vetik, így öltözteti az
Isten, nem sokkal inkább titeket, kicsinyhitűek?" 31 "Ne aggódjatok
tehát, és ne mondjátok: Mit együnk? - vagy: Mit igyunk? - vagy: Mit
öltsünk magunkra? 32 Mindezt a pogányok kérdezgetik; a ti mennyei
Atyátok pedig tudja, hogy szükségetek van minderre. 33 De keressétek
először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak
nektek. 34 Ne aggódjatok tehát a holnapért, mert a holnap majd aggódik
magáért: elég minden napnak a maga baja."

                            MADÁRETETÉS

Keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul
megadatnak nektek. (Mt 6,33)

Reggelente, az időjárástól függetlenül madarak sokasága érkezik, és
várja, hogy kenyérmorzsákat szórjunk nekik a fűre. Különböző fajtájú
madarak ezek, a kis verebektől kezdve, az arrogáns szürke bóbitásmadár,
a színpompás tarajos gyöngymadár, a nehézkes mozgású sólyomkakukk és
sok-sok galamb. Tudják, hogy ennivalót kapnak, és amint bemegyünk a
házba, odarepülnek, leszállnak, és élvezik a lakomát.
Teremtő Atyánk sokkal bőkezűbb, mint mi. Jézus azt mondta, ne
aggodalmaskodjunk élelmünk és ruházatunk miatt. Isten táplál, ruház
minket, még inkább, mint a mező liliomait.
Nemrégiben, egy igen nehéz időszakban, rettentően aggodalmaskodtam,
hogyan fogunk kijönni anyagilag. Ekkor olvastam a Mt 6 fejezetet. Ó, én
kicsinyhitű! Hányszor kellett Istennek emlékeztetnie, hogy ő mindent
megad, ami szükséges. Hittel, imával fordultam Istenhez, és az igazán
fontos dologra összpontosítottam: engedelmeskedni neki, és cselekedni
akaratát. Az aggódás és félelem terhétől megszabadultam, és Isten
bőségesen gondoskodott rólunk.

Imádság: Irgalmas Istenünk, segíts, hogy észrevegyük kezed munkáját
életünkben. Taníts, hogy napról-napra bízzunk szeretetedben és
gondviselésedben. Ámen.

Lássuk meg, hogyan gondoskodik rólunk Istenünk.
Renny Stoltz (Gauteng, Dél-Afrika)

IMÁDKOZZUNK AZ ÉHEZŐKÉRT!