Csendes Percek május 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Május. 4., P, 05:37:01 CEST

                        2012. május 4. péntek

1Jn 4,7-16.

7 Egy samáriai asszony jött vizet meríteni. Jézus így szólt hozzá: "Adj
innom!" 8 Tanítványai ugyanis elmentek a városba, hogy ennivalót
vegyenek. 9 A samáriai asszony ezt mondta: "Hogyan? Te zsidó létedre
tőlem kérsz inni, mikor én samáriai vagyok?" Mert a zsidók nem
érintkeztek a samáriaiakkal. 10 Jézus így válaszolt: "Ha ismernéd az
Isten ajándékát, és hogy ki az, aki így szól hozzád: Adj innom! te
kértél volna tőle, és ő adott volna neked élő vizet." 11 Az asszony így
szólt hozzá: "Uram, merítő edényed sincs, a kút is mély: honnan vennéd
az élő vizet? 12 Talán nagyobb vagy te atyánknál, Jákóbnál, aki ezt a
kutat adta nekünk, és aki maga is ebből ivott, sőt fiai és jószágai is?"
13 Jézus így válaszolt neki: "Aki ebből a vízből iszik, ismét
megszomjazik, 14 de aki abból a vízből iszik, amelyet én adok neki, soha
többé meg nem szomjazik, mert örök életre buzgó víz forrásává lesz
benne." 15 Az asszony erre ezt mondta: "Uram, add nekem azt a vizet,
hogy ne szomjazzam meg, és ne kelljen idejárnom meríteni." 16 Jézus így
szólt hozzá: "Menj el, hívd a férjedet, és jöjj vissza!"

                        SZERELMETES LEVELEK

Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki
hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. (Jn 3,16)

Férjem kilenc évvel ezelőtt halt meg. A múltkoriban rábukkantam a 60
évvel ezelőtti jegyességi időszakban írt leveleire. Amikor megláttam az
ismerős, nehezen olvasható kézírást, elmosolyodtam, mert eszembe jutott
az izgalom, melyet levele érkezésekor éreztem. Olvasva a régi leveleket,
újra eltöltött az öröm, hogy szeretett engem. Házasságunk hosszú évei
alatt sokféleképpen megmutatta szeretetét. Köszönetet mondtam Istennek
azért, hogy megáldott egy jó ember szeretetével.
A Biblia Isten szerelmes leveleit is tartalmazza, - természetesen nem
valami romantikus szerelemét, hanem egy mély, erős és tartós szeretetről
szólókat. A Szentírásban sokhelyütt olvasunk Isten szeretetéről és
könyörületéről, mindenekelőtt a zsidó nép iránt, ahogyan megelégítette
fizikai és lelki szükségleteiket. Isten legmélyebb szeretete hozzánk
Jézus Krisztusban érkezik el. Jézus életében, tanításaiban, halálában és
feltámadásában vált valósággá Isten szeretete, és tudjuk, hogy ő
teljességgel és mélységesen szeret minket. Öröm tölt el bennünket,
amikor magasztaljuk őt, és hálát adunk végtelen szeretetéért.
Férjem levelei visszakerültek a kis ládikába. A Bibliám azonban mindig
kezem ügyében van, olvasom mindennap, és bizonyosságot nyerek Isten
szeretetéről.

Imádság: Urunk, köszönjük szeretetedről szóló igéidet, és Jézusban
megmutatott kegyelmes szeretetedet. Ámen.

Vegyük észre, hogyan mutatja meg Isten szeretetét számunkra.
Joan S. Hutcheson (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÖZVEGYEKÉRT!