Csendes Percek február 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Feb. 7., K, 05:37:01 CET

                        2012. február 7. kedd

Zsolt 71,17-21.

17 Istenem, te tanítottál ifjúkorom óta, mindmáig hirdetem csodáidat.
18 Istenem, ne hagyj el késő vénségemben sem, míg csak hirdethetem
hatalmadat, nagy tetteidet a jövő nemzedéknek.
19 Istenem, igazságod a magas égig ér, mert hatalmas dolgokat vittél
véghez. Van-e hozzád hasonló, Istenem?
20 Sok nyomorúságot és bajt láttattál velem, de újra megelevenítesz,
még a föld mélyéből is újra fölhozol engem.
21 Igen naggyá teszel, hozzám fordulsz, és megvigasztalsz.

                         NAGYPAPA MEMÓRIÁJA

Gondolj Teremtődre ifjúságod idején, míg el nem jönnek a rossz napok.
(Préd 12,1)

Sajnos, nem emlékszem arra az időre, amikor nagypapám elméjét és
személyiségét még nem változtatta meg az Alzheimer kór. A legtöbb
emlékkép arra az időre nyúlik vissza, amikor egy házban laktunk a
nagyszüleimmel.
Nem értettem, apukám miért készített a nagypapának egy íróasztalt, aki
még a felesége nevére sem emlékezett. De minden reggel nagypapa
odacsoszogott az asztalához. Leült, Bibliát olvasott, azután imádkozott.
Gyakran számunkra értelmetlen szavakat mormolt, de tudtuk, a családjáért
imádkozik, és azokért a misszionáriusokért, akiknek a képét egy dobozban
őrizte.
A Prédikátor könyve mondja, hogy bölcsek, akik megemlékeznek az Úrról
ifjúságuk idején, és egész életükre elegendő emléket gyűjtenek Isten
hűségéről. A fizikai állapotunk romlása hamarabb bekövetkezik, mint
szeretnénk. De az Isten igéjén való elmélkedés szokása felkészít
bennünket a "rossz napokra".
Nagypapám temetésén sokan egy egészséges emberről beszéltek, akire én
nem emlékszem. Senki nem akart az Alzheimer által tönkretett emberről
mesélni. Én viszont nem akarok elfeledkezni az Isten mellett kitartott
emberről, aki minden mást elfelejtett. Remélem, én is képes leszek erre.

Imádság: Urunk, szeretnénk emlékezni minden körülmények között a te
hűségedre. Taníts minket erre! Ámen.

Az Istennel töltött idő felkészít, hogy szembe tudjunk nézni bármivel,
amit az élet hoz.
Sarah Kidd (New York, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ALZHEIMER BETEGEK CSALÁDJAIÉRT!