Csendes Percek szeptember 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Sze. 23., P, 05:37:01 CEST

                     2011. szeptember 23. péntek

Jn 15,1-17.

Jézus szavai: 1 "Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a
szőlősgazda. 2 Azt a szőlővesszőt, amely nem terem gyümölcsöt énbennem,
lemetszi; és amely gyümölcsöt terem, azt megtisztítja, hogy még több
gyümölcsöt teremjen. 3 Ti már tiszták vagytok az ige által, amelyet
szóltam nektek. 4 Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a
szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn,
úgy ti sem, ha nem maradtok énbennem. 5 Én vagyok a szőlőtő, ti a
szőlővesszők: aki énbennem marad, és én őbenne, az terem sok gyümölcsöt,
mert nélkülem semmit sem tudtok cselekedni. 6 Ha valaki nem marad
énbennem, kivetik, mint a lemetszett vesszőt, és megszárad, összegyűjtik
valamennyit, tűzre vetik és elégetik. 7 Ha megmaradtok énbennem, és
beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit akartok, kérjétek, és
megadatik nektek. 8 Az lesz az én Atyám dicsősége, hogy sok gyümölcsöt
teremtek, és akkor a tanítványaim lesztek."
9 "Ahogyan engem szeretett az Atya, úgy szeretlek én is titeket:
maradjatok meg az én szeretetemben. 10 Ha parancsolataimat megtartjátok,
megmaradtok a szeretetemben, ahogyan én mindig megtartottam az én Atyám
parancsolatait, és megmaradok az ő szeretetében. 11 Ezeket azért mondom
nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök teljessé legyen."
12 "Az az én parancsolatom, hogy úgy szeressétek egymást, ahogyan én
szerettelek titeket. 13 Nincs senkiben nagyobb szeretet annál, mintha
valaki életét adja barátaiért. 14 Ti barátaim vagytok, ha azt teszitek,
amit én parancsolok nektek. 15 Többé nem mondalak titeket szolgáknak,
mert a szolga nem tudja, mit tesz az ura. Titeket azonban barátaimnak
mondalak, mert mindazt, amit hallottam az én Atyámtól, tudtul adtam
nektek. 16 Nem ti választottatok ki engem, hanem én választottalak ki,
és rendeltelek titeket arra, hogy elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek,
és gyümölcsötök megmaradjon, hogy bármit kértek az Atyától az én
nevemben, megadja nektek. 17 "Ezeket azért parancsolom nektek, hogy
szeressétek egymást."

                        MINDEZ ISTENRŐL SZÓL

Ezt mondom az Úrnak: Te vagy az én Uram, rajtad kívül nincs, ami jó
nekem. (Zsolt 16,2)

Nemrégiben megoperálták a térdem. Rögtön utána hihetetlen gyorsan
gyógyultam. Másnap már segítséggel jártam, harmadnap segítő nélkül.
Betegtársaim elámultak. De gyors gyógyulásom oka nagyrészt az volt, hogy
alig volt fájdalmam. Azt hittem, ez azért van, mert nagyon erős vagyok,
úgyhogy abbahagytam a fájdalomcsillapító szedését. Másnapra úgy éreztem
magam, mint akit elgázolt egy teherautó. Rájöttem, hogy nem az erőm volt
nagy, hanem a gyógyszer volt hatásos.
Ahogy visszatekintek az életemre, látom, hogy Istennel való kapcsolatom
hasonlatos a műtétből való gyógyulásomhoz. Volt, hogy érdemeket
tulajdonítottam magamnak valamilyen kegyes cselekedetért, elfelejtve,
hogy Isten minden bennem lévő jó forrása. A valóság az, hogy soha nem
tettem semmi említésre méltót - nem szerettem senkit, nem tartottam
igehirdetést, nem vezettem egyetlen programot sem - Isten Szentlelkének
sugallata és ereje nélkül. Isten volt a forrása minden egyes
jócselekedetnek az életemben. A 16. zsoltár szavaival: "rajtad kívül
nincs, ami jó nekem".

Imádság: Mennyei Atyánk, hálát adunk, hogy megtisztelsz bennünket, és
használsz a szolgálatban. Segíts, hogy lássuk szerető kezedet
életünkben, és hűségesen kövessük vezetésedet. Ámen.

Mi jót akar ma Isten rajtam keresztül elvégezni?
Richard Ryley (New York, USA)

IMÁDKOZZUNK A MŰTÉTBŐL GYÓGYULÓKÉRT!