Csendes Percek szeptember 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Sze. 21., Sze, 05:37:01 CEST

                     2011. szeptember 21. szerda

Zsolt 119,97-104.

97 Mennyire szeretem törvényedet! Egész nap azon elmélkedem.
98 Bölcsebbé tesz ellenségeimnél parancsolatod, és enyém marad az
örökké.
99 Minden tanítómnál okosabb lettem, mert intelmeiden elmélkedem.
100 Értelmesebb vagyok a véneknél, mert megfogadtam utasításaidat.
101 Nem lépek lábammal semmilyen rossz útra, hogy megtarthassam igédet.
102 Döntéseidtől nem tértem el, mert te tanítottál azokra.
103 Milyen édesek ínyemnek ígéreteid! Édesebbek, mint számnak a méz.
104 Utasításaid értelmessé tettek, ezért gyűlölök minden hamis ösvényt.

                          A MEGÉRTÉS HELYE

Honnan jön tehát a bölcsesség? Hol van az értelem lelőhelye?... Isten
ismeri az ahhoz vezető utat, ő tudja annak lelőhelyét. (Jób 28,20.23)

Négyszer is el tudom olvasni ugyanazt a könyvet. Egyszer a történet
kedvéért, másodszor a stílusa miatt, harmadszor, hogy lássam, valóban
olyan jó-e a történet, ahogy emlékeztem, és végül, hogy kiderüljön,
tényleg olyan jól van-e megírva.
Férjem, Michael ritkán akar kétszer elolvasni egy könyvet. Azt mondja,
ezért is van, hogy olyan nehezen érti meg a Biblia verseit mindennapi
igeolvasása során. Mivel olvasta azt a szakaszt régebben, nem ragadja
meg a figyelmét. Elér a fejezet végére, mire rájön, hogy egyetlen szóra
sem emlékszik.
Nekem sem mindig egyszerű a bibliaolvasásra időt szánni. Gyakran
túlságosan elfoglalnak a lányaim, a háztartás, a pénzügyek vagy más
könyvek.
Együtt azonban új módot találtunk arra, hogy szorgalmasabban forgassuk
az Írást. Azt kérdezzük: "Mi az új abban a bekezdésben, amit olvastunk?"
Mindegy, milyen üzenetet olvastunk ki egy évvel ezelőtt a szövegből,
azóta változtunk, és változtak a körülményeink. Egy mának szóló
gondolatot fedezünk föl. Ezzel a megközelítéssel új igazságokat és bölcs
vezetést találunk a Bibliában.

Imádság: Atyánk, szólj a Biblia szavain keresztül, és segíts nekünk
naponta alkalmaznunk ezek igazságát. Ámen.

Isten igéje mindig friss üzenetet kínál.
Sheila J. Petre (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK A MŰVELŐDÉSÜGYBEN DOLGOZÓKÉRT!