Csendes Percek szeptember 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Sze. 6., K, 05:37:01 CEST

                       2011. szeptember 6. kedd

Zsolt 95,1-7.

1 Jöjjetek, örvendezzünk az ÚR előtt, ujjongjunk szabadító kősziklánk
előtt!
2 Menjünk eléje hálaadással, ujjongjunk előtte énekszóval!
3 Mert nagy Isten az ÚR, nagy király minden isten fölött.
4 Kezében vannak a föld mélységei, a hegyek ormai is az övéi.
5 Övé a tenger, hiszen ő alkotta, a szárazföldet is az ő keze formálta.
6 Jöjjetek, boruljunk le, hajoljunk meg, essünk térdre alkotónk, az ÚR
előtt!
7 Mert ő a mi Istenünk, mi pedig legelőjének népe, kezében levő nyáj
vagyunk. Most, amikor halljátok szavát,

                       CSODÁLAT ÉS TISZTELET

A hegyek ormai is az övéi. (Zsolt 95,4)

Mindig is szerettem a hegyeket. Lehet az alacsony, hosszan elnyúló,
mint az arkansasi Ozark-hegység, vagy a drámai képet nyújtó piramis
alakú hegycsúcsok a Svájci-Alpokban, a hegyek fensége és titokzatossága
mindig nagy hatással van lelkemre. Amikor azonban az észak-karolinai
Smoky-hegységbe költöztem, attól tartottam, hogy ha naponta fogom látni
a hegyeket, elveszítem majd a csodálatos látványuk iránti lelkesedésem.
Azt gondoltam, egy idő után természetesnek fogom venni.
Napról napra nőtt azonban a hegyek iránti csodálatom. Mindig ugyanazt a
hegyet látom az ablakomból, de sohasem néz ki kétszer egyformának. Az
egyik nap a hegycsúcs felhők mögé rejtőzik, másnap viszont kiemelkedik
az alatta gomolygó ködből. Olykor teljesen zöldnek látszik a lejtőin
lévő fáktól. Az időjárás változásával viszont kékes árnyalatban
pompázik.
Gyenge a hasonlat, de valahogy így van, hogy minél több időt töltök
Istennel imádságban, igeolvasással vagy a közösségben, annál
csodálatosabbnak látom őt. Minél többet vagyok vele, annál kevésbé
tartom jelenlétét természetesnek. Egyre nagyobbra értékelem fenségének
megnyilvánulásait, mióta átélem, hogy naponta velem van.

Imádság: Istenünk, áldunk dicsőséges és fenséges voltodért. Tégy minket
szereteted és teremtett világod hű sáfáraivá. Ámen.

Istennel az ember szíve érzékenyebbé válik.
Mike Macdonald (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ERDŐK ŐREIÉRT!