Csendes Percek október 24.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Okt. 24., H, 05:37:02 CEST

                       2011. október 24. hétfő

1Kor 13.

1 Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs
bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. 2 És ha
prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden
bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy
hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok. 3 És
ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem tűzhalálra szánom, szeretet
pedig nincs bennem: semmi hasznom abból. 4 A szeretet türelmes, jóságos;
a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel.
5 Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra,
nem rója fel a rosszat. 6 Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az
igazsággal. 7 Mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent
eltűr. 8 A szeretet soha el nem múlik. De legyen bár prófétálás: el fog
töröltetni; legyen nyelveken való szólás: meg fog szűnni; legyen
ismeret: el fog töröltetni. 9 Mert töredékes az ismeretünk és töredékes
a prófétálásunk. 10 Amikor pedig eljön a tökéletes, eltöröltetik a
töredékes. 11 Amikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy
éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam, mint gyermek; amikor pedig
férfivá lettem, elhagytam a gyermeki dolgokat. 12 Mert most tükör által
homályosan látunk, akkor pedig színről színre; most töredékes az
ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert az
Isten. 13 Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e három; ezek
közül pedig a legnagyobb a szeretet.

                           ILYEN A SZERETET

	A szeretet mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent
eltűr. (1Kor 13,7)

	Talán minden nyelvben legnépszerűbb szó a "szeretet". Meghatározások,
magyarázatok ízlelgetik, mit is jelent. Az angolban, de a japán nyelvben
is sokféle árnyalatot, irányultságot, érzelmet, hozzáállást fejez ki.
	A görögben legalább négyféle kifejezés van rá. Az epithemia olyan
érzést tükröz, ami gyakran csak magunkra irányuló, önző vágy. A philia a
családi, szülői, testvéri, baráti szeretetet, hűséget, lojalitást
jelenti. Az eros a görög mitológia alapján a szexuális vágyat fejezi ki.
	A mai igénkben pedig az agapé szó található. Ez az a szeretet, ami
újjáteremt, átalakít. Leginkább Jézus által és Jézusban valósult meg ez
a szeretet, aki Isten örök szeretetének megtestesülése. Élete, tanítása,
kereszthalála - mind a tökéletes szeretet kifejeződései - áldozatos és
feltétel nélküli szeretet. Ennek a szeretetnek a megélésére buzdít a mai
igénk.

	Imádság: Szeretünk Urunk, mert te előbb szerettél bennünket. Tarts
szíved mellett, és taníts az igazi szeretet útjára. Krisztusért kérünk!
Ámen.

	Isten szeretete soha véget nem ér.
	Paul M. Nagano (Kalifornia, USA)

	IMÁDKOZZUNK A TEOLÓGIAI PROFESSZOROKÉRT!

	Hirdetés:

	Emberi bölcselkedés helyett Isten Igéje? Nehéz kérdésekre válaszok
csak a Szentírásból? Biblikus lelkigondozói képzés nemcsak
lelkipásztoroknak és misszionáriusoknak, hanem NEKED is!

	Gyere és készülj fel a szolgálatra! Bővebb információ:
http://www.eletszava.org/blk