Csendes Percek február 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Feb. 7., H, 03:41:01 CET

                        2011. február 7. hétfő

Mt 6,9-15.

Jézus mondta: 9 "Ti tehát így imádkozzatok: Mi Atyánk, aki a mennyekben
vagy, szenteltessék meg a te neved,
10 jöjjön el a te országod, legyen meg a te akaratod, amint a mennyben,
úgy a földön is;
11 mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma,
12 és bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk
vétkezőknek;
13 és ne vigy minket kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól; mert
tied az ország, a hatalom és a dicsőség mindörökké. Ámen."
14 "Mert ha az embereknek megbocsátjátok vétkeiket, nektek is megbocsát
mennyei Atyátok. 15 Ha pedig nem bocsátotok meg az embereknek, Atyátok
sem bocsátja meg a ti vétkeiteket."

                         A KARDINÁLISPINTY

Jézus mondta: Mert ha az embereknek megbocsátjátok vétkeiket, nektek is
megbocsát mennyei Atyátok. (Mt 6,14)

A tél lassan engedett szorításából Kentucky-ban, a mi vidékünkön. Kora
márciusban már az élet jelei mutatkoztak. És egy szokatlan, kopogó hang
ismétlődött a házban ekkor. Egy hím kardinálispinty volt elfoglalva
azzal, hogy védje területét vetélytársával szemben. Jóllehet, a
kardinális nem jött rá, hogy riválisa éppen önmaga volt. A madár
hősiesen védte érdekeit az utcai ablakunkon megjelenő saját
tükörképével szemben.
Kezdeti derűm később sajnálkozássá változott. Ez a kelekótya madár nem
veszi észre, hogy önmaga ellen küzd? De aztán egy napon, hirtelen
rájöttem, hogy olykor én vagyok az a kardinális. Én is önmagam ellen
harcolok; saját területemet önmagam ellen védem. Ez a terület a meg nem
bocsátás és a harag.
A kardinális harca és az én erőfeszítésem, hogy kitartsak a meg nem
bocsátás mellett, egyaránt hiábavaló. A kardinális sohasem fog győzni -
de én sem. Időnként rendkívül nehéz megszabadulni a haragos
érzéseinktől. És ahogyan a kardinális, mi sem látjuk, hogy önmagunkat
bántjuk teljesen értelmetlenül.
Az egyetlen lehetőség a meg nem bocsátással szembeni győzelemre, ha
Istenhez fordulunk. Isten megígérte, hogy megbocsát nekünk, ha mi is
megbocsátunk másoknak. Nem kell erőnket az önmagunk ellen való
küzdelemre pazarolnunk.

Imádság: Istenünk, köszönjük a megbocsátás ígéretét. Adj erőt és
vágyat, hogy mi is megbocsássunk másoknak! Ámen.

A megbocsátás felszabadulást és megnyugvást kínál.
Gregory Rose (Kentucky, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI HARAGOT TÁPLÁL MAGÁBAN!