Csendes Percek december 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Dec. 15., Cs, 05:37:01 CET

                     2011. december 15. csütörtök

Zsolt 46.

1 A karmesternek: Kórah fiaié. Ének magas hangra.
2 Isten a mi oltalmunk és erősségünk, mindig biztos segítség a
nyomorúságban.
3 Azért nem félünk, ha megindul is a föld, és hegyek omlanak a tenger
mélyébe;
4 ha háborognak és tajtékoznak is vizei, és tombolásától megrendülnek a
hegyek. (Szela.)
5 Egy folyam ágai örvendeztetik Isten városát, A Felségesnek szent
hajlékait.
6 Isten van benne, nem inog meg, megsegíti Isten reggelre kelve.
7 Népek háborognak, országok inognak, ha az ÚR mennydörög, megretten a
föld.
8 A Seregek URa velünk van, Jákób Istene a mi várunk. (Szela.)
9 Jöjjetek, lássátok az ÚR tetteit, aki bámulatos dolgokat művel a
földön.
10 Háborúkat szüntet meg a föld kerekségén, íjat tör össze, lándzsát
tördel szét, harci kocsikat éget el.
11 Csendesedjetek el, és tudjátok meg, hogy én vagyok az Isten!
Magasztalnak a népek, magasztal a föld.
12 A Seregek URa velünk van, Jákób Istene a mi várunk. (Szela.)

                        IDŐ A MEGHALLGATÁSRA

Az Úr szeme látja az igazakat, füle meghallja kiáltásukat. (Zsolt
34,16)

Az unokahúgom mindig felhívott, ha valamilyen problémát kellett
megoldania. Egyik reggel egy különösen nehéz gondja volt, aminek
elmagyarázása beletelt egy kis időbe. Elszántan figyeltem, anélkül, hogy
félbeszakítottam volna, hogy pontosan érzékeljem, mi a gond. Egyszer
csak megkérdezte: "Ott vagy?"
"Igen!" - válaszoltam. "Figyelek." Megnyugodott, majd folytatta. Majd
addig beszélgettünk, amíg úgy érezte, hogy a dolog meg van oldva.
Néha, mi is úgy érezzük, mintha Isten nem figyelne ránk, vagy
megfeledkezett volna rólunk. Az unokahúgomhoz hasonlóan azt kérdezzük,
"ott vagy"? A válasz pedig "igen". Isten mindig velünk van, figyel ránk,
gondunkat viseli, és átsegít bennünket minden helyzeten. "Isten a mi
oltalmunk és erősségünk! Igen bizonyos segítség a nyomorúságban." (Zsolt
46,2) Csupán nyugodtan várnunk és figyelnünk kell Isten szavára.
Amint a Préd 3,7 mondja: "megvan az ideje a hallgatásnak, és megvan az
ideje a beszédnek." Isten figyel és beszél, néha közvetlenül, néha más
embereken keresztül.

Imádság: Kegyelmes Istenünk, segíts figyelmeseknek lennünk, hogy a te
ihleted áradhasson rajtunk keresztül azok felé, akiknek útmutatásra van
szükségük. Ámen.

Ha úgy érezzük, senki sincs velünk, Isten akkor is figyel.
Meedie Monegan (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ÚGY ÉRZIK, NINCS KIHEZ SZÓLNIUK!