Csendes Percek december 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Dec. 8., Cs, 05:37:01 CET

                     2011. december 8. csütörtök

Jer 18,1-12.

1 Ezt az igét mondta az ÚR Jeremiásnak: 2 Menj el a fazekas házába,
mert ott akarom közölni veled igéimet. 3 Elmentem tehát a fazekas
házába, aki éppen dolgozott a korongon. 4 De rosszul sikerült az edény,
amelyet a fazekas agyagból készített a kezével. Ekkor egy másik edényt
készített belőle a fazekas, ahogyan azt jónak látta. 5 Ekkor így szólt
hozzám az ÚR igéje: 6 Vajon nem bánhatok-e én is úgy veled, Izráel háza,
mint ez a fazekas? Így szól az ÚR: Hiszen olyanok vagytok a kezemben,
Izráel háza, mint az agyag a fazekas kezében. 7 Megtörténik, hogy
kimondom egy népről vagy országról, hogy kitépem, kiirtom és
elpusztítom. 8 De ha megtér gonoszságából az a nép, amelyről beszéltem,
akkor én is megbánom, hogy veszedelmet akartam hozni rá. 9 Megtörténik,
hogy megígérem egy népnek vagy egy országnak, hogy felépítem és
beültetem. 10 De ha azt műveli, amit rossznak tartok, és nem hallgat a
szavamra, akkor megbánom, hogy jót akartam vele tenni. 11 Most azért
mondd meg Júda férfiainak és Jeruzsálem lakóinak, hogy ezt mondja az ÚR:
Én most veszedelmet készítek, és tervet szövök ellenetek! Térjetek meg
azért mindnyájan gonosz útjaitokról, jobbítsátok meg útjaitokat és
tetteiteket! 12 De ők ezt mondták: Nem érdemes! Mi már csak a magunk
gondolatai után megyünk, és megátalkodott, gonosz szívünk szerint élünk!

                        MEG- ÉS ÚJRAFORMÁLVA

Uram, atyánk vagy te mégis! Mi vagyunk az agyag, te a mi formálónk,
kezed alkotása vagyunk mindannyian. (Ézs 64,7)

Feszülten figyeltem, ahogy a fazekas ritmikusan mozgatta lábával a
kereket, miközben a kezével formázta az agyagot. Az agyag fokozatosan
felvett egy bizonyos formát. Váratlanul azonban a fazekas hölgy
megállította a korongot, összegyúrta az agyagedényt, és elölről kezdte.
Ezúttal az edény jobban hasonlított az elképzeléséhez. Majd ráhelyezte
egy polcra száradni a többi alkotás mellé. Később az edényeket kiégetik,
vagy felmelegítik egy kemencében. Majd levágják a felesleges részeket,
lecsiszolják, mázolják, és újból kiégetik őket.
A fazekast nézve arra gondoltam, Isten a mi fazekasunk. A föld porából
vétettünk, és a Teremtőnk elképzelése szerint formáltattunk. Isten a
saját képére teremtett minket. De vétkeztünk, mivel azt tettük, amitől
óva intett bennünket (1Móz 1-3). Emiatt olyan edényekké váltunk, amiket
újra kell formálni. Ezért Isten Jézus Krisztus vére által esélyt ad
nekünk az újjászületésre. Új életet ad nekünk.
Az ünnepi időszakban agyaggá lehetünk Isten kezében, ha elengedjük
vágyainkat, és Istenre bízzuk életünk vezetését. Akkor Isten Jézus
képére formál bennünket, hogy újjászülessünk olyan életre, amit a
kezdetektől tervezett nekünk.

Imádság: Szent Istenünk, köszönjük, hogy megszületett Fiad, Jézus
Krisztus, aki által újjáformáltathatunk és újjászülethetünk az örök
életre veled. Ámen.

Isten újjá tud formálni minket, akármilyen állapotban vagyunk.
Xavia Arndt Sheffield (Maryland, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÉZMŰVESEKÉRT ÉS MŰVÉSZEKÉRT!