Csendes Percek február 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Feb. 28., V, 03:41:01 CET

                      2010. február 28. vasárnap

2Kor 5,16-21.

16 Úgyhogy mi mostantól fogva senkit nem ismerünk test szerint: ha
ismertük is Krisztust test szerint, most már őt sem így ismerjük. 17
Ezért ha valaki Krisztusban van, új teremtés az: a régi elmúlt, és íme:
új jött létre. 18 Mindez pedig Istentől van, aki megbékéltetett minket
önmagával Krisztus által, és nekünk adta a békéltetés szolgálatát. 19
Isten ugyanis Krisztusban megbékéltette a világot önmagával, úgyhogy
nem tulajdonította nekik vétkeiket, és reánk bízta a békéltetés igéjét.
20 Tehát Krisztusért járva követségben, mintha Isten kérne általunk:
Krisztusért kérünk, béküljetek meg az Istennel! 21 Mert azt, aki nem
ismert bűnt, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk őbenne.

                          MINDEN ÚJJÁ LESZ

Jézus Krisztus tegnap, ma és mindörökké ugyanaz. (Zsid 13,8)

Ismét itt a böjt. Ahol én élek, a föld északi féltekéjén, a böjttel
együtt a tavasz is megérkezik minden évben - ugyanaz az évszak,
ugyanazok a történetek. Ismerjük őket, tudjuk, hogyan végződnek. Hogyan
újulhatunk meg a sok ismétlődés között?
Egy nosztalgiás pillanatomban átfutottam néhány régi naplómat, és
elidőztem a korábbi böjti időszakban írottakon. Azokról az oldalakról
egy hihető gondolat fogott meg: Már nem ugyanaz vagyok, mint voltam. A
történet nem változik, de mi igen. Ahogyan a múlt év naplójegyzeteiben
kiöntöttem a szívemet, nem is hasonlítható ahhoz, amit ebben az évben
papírra vetek.
A végbemenő átalakulást csak a háttérben állandóan váltakozó évszakok
miatt láthattam. Tulajdonképpen, én vagyok az az új, amit a
történetekhez hozzáadhatok. Közelebb kerültem Istenhez, bizonyára Isten
terve szerint. Mi lehetne nagyobb ígéret a jövőm számára? És az
örökkévalóság számára?

Imádság: Mindenható Istenünk, köszönjük az évszakokat, és az ígéretet,
hogy te ma, holnap és örökké ugyanaz vagy. Ezzel a bizonyossággal
formálj minket új teremtéssé akaratod szerint. Ámen.

Istennek az életünkben írt történetei mindig újak.
Wendy Rilling LeBolt (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY A HÚSVÉTI TÖRTÉNETET MEGÚJULT SZÍVVEL HALLGASSUK AZ
IDÉN!