Csendes Percek november 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Nov. 16., H, 03:41:02 CET

                       2009. november 16. hétfő

Lk 15,1-7.

1 A vámszedők és a bűnösök mindnyájan igyekeztek Jézushoz, hogy
hallgassák őt. 2 A farizeusok és az írástudók pedig így zúgolódtak: "Ez
bűnösöket fogad magához, és együtt eszik velük." 3 Ő erre ezt a
példázatot mondta nekik: 4 "Ha valakinek közületek száz juha van, és
elveszít közülük egyet, vajon nem hagyja-e ott a kilencvenkilencet a
pusztában, és nem megy-e addig az elveszett után, amíg meg nem találja?
5 És ha megtalálta, felveszi a vállára örömében, 6 hazamegy, összehívja
barátait és szomszédait, majd így szól hozzájuk: Örüljetek velem, mert
megtaláltam az elveszett juhomat. 7 Mondom nektek, hogy ugyanígy
nagyobb öröm lesz a mennyben egyetlen megtérő bűnösön, mint
kilencvenkilenc igaz miatt, akinek nincs szüksége megtérésre."

                        EGY ELVESZETT BÁRÁNY

Én veled leszek - így szól az Úr -, és megszabadítalak. (Jer 30,11)

Életem egy pontján a hitem kezdett megroskadni. Elhagytam Istenemet és
az erős hitet, ami gyermekkorom óta az enyém volt. Nem hordtam többé a
keresztemet, a jelképet, amely folyamatosan emlékeztetett Jézus
áldozatára. Még a vallásos képeket is mind levettem a falról. Elegem
volt a vallásos hittételekből. Sok napig nem imádkoztam, és
elveszettnek éreztem magam. Végül, mikor már nem tudtam többé elviselni
a helyzetemet, Istenhez fordultam segítségért.
Levettem a polcról a Bibliát, és ezt suttogtam kétségbeesetten magam
elé: "Ha van Isten, kérem, segítsen rajtam. Talán van valami, amit
mondani szeretnél nekem, Uram." Azután kinyitottam a könyvet, és ezt
olvastam: "Ezt mondja az Úr, a te alkotód, aki megformált az
anyaméhben, és aki megsegít: Ne félj szolgám, Jákób..." (Ézs 44,2).
A szemeim megteltek könnyel. Tisztán éreztem Isten élő Szentlelkének
erős jelenlétét, ahogy azon a délutánon vezetni jött engem, az egy
elveszett bárányt.

Imádság: Istenünk, segíts emlékeznünk, hogy szeretsz bennünket. Adj
nekünk erőt, hogy imádkozzunk a nehéz időkben. Segíts emlékeznünk, hogy
te vagy a jó pásztor, aki mindig gondját viseli bárányainak. Ámen.

Isten soha nem feledkezik meg rólunk.
Einar Ingvi Magnusson (Pozsony, Szlovákia)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ELHAGYTÁK ISTENT!