Csendes Percek május 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Május. 6., Sze, 03:41:02 CEST

                        2009. május 6. szerda

Gal 6,1-5.

1 Testvéreim, ha valakit tetten is érnek valamilyen bűnben, ti, akik
lelki emberek vagytok, igazítsátok helyre az ilyet szelíd lélekkel. De
azért vigyázz magadra, hogy kísértésbe ne essél. 2 Egymás terhét
hordozzátok: és így töltsétek be a Krisztus törvényét. 3 Mert ha valaki
azt gondolja, hogy ő valami, jóllehet semmi, megcsalja önmagát. 4
Mindenki a saját tetteit vizsgálja meg, és akkor csakis a maga
tetteivel dicsekedhet, és nem a máséval. 5 Mert mindenki a maga terhét
hordozza.

                      AZ ELESETTEK FELSEGÍTÉSE

Testvéreim, ha valakit tetten is érnek valamilyen bűnben, ti, akik
lelki emberek vagytok, igazítsátok helyre az ilyet szelíd lélekkel.
(Gal 6,1)

Nemrégen balesetet szenvedtem, miközben a vakvezető kutyámmal, Elkoval
sétáltam. A járda sérült részére léptem, elvesztettem az egyensúlyomat
és elestem. Tovább akartam haladni, de az ütés okozta fájdalom miatt
képtelen voltam felállni. Hála Istennek, valaki megállt és felsegített.
Ezután folytatni tudtuk utunkat.
Az eset a mai igére emlékeztet. Ha bűnbe esik egy gyülekezeti tag, a
tagoknak felelőssége felsegíteni őt. Nem a felsőbbrendűség vagy a
szentség magaslatáról tesszük ezt, hanem szelídségből és alázatból,
tudván, hogy mi is bűnösök vagyunk, eleshetünk, és Isten kegyelmére
szorulunk.
Amikor elbukunk, Isten és az ő szolgái emelnek fel, és visszasegítenek
a helyes útra. "Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz ő: megbocsátja
bűneinket, és megtisztít minket minden gonoszságtól." (1Jn 1,9) Amikor
látjuk, hogy egy felebarátunk bűnt követ el, nem mehetünk el mellette
"minden jót" kívánva, hanem igyekszünk helyreállítani, megmutatva neki
Isten szeretetét és irgalmát. Akkor látni fogják az emberek, hogy Isten
szeretete és megbocsátása valódi.

Imádság: Istenünk, irgalmas szereteteddel segíts nekünk felsegíteni a
bűnben elesetteket. Ámen.

Közeli ismerőseim közül kinek van szüksége segítségemre?
Roger E. Brannon (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A LÁTÁSSÉRÜLTEKÉRT!